Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Film, Recenze
22. ledna 2011 v 10:01

Před časem mě někdo upozorňoval na film Černá smrt. Páteční večer s lahví portského se zdál ideální na historický mysteriózní horror, tak jsme se na ten film podívali.

Pokračujte ve čtení článku “Recenze: Černá smrt (Black Death)” »

Článek už četlo 453 čtenářů.

Sahraa Karimi: Afganské ženy za volantom

13. března 2009 v 13:02

Sahraa Karimi Včera jsem, díky tomu, že mi to doporučila Terka, navštívil projekci filmu Afganské ženy za volantom na festivalu dokumentárních filmů Jeden svět. První věc, která mě zaujala, ale v podstatě byla očekávatelná, že na celém filmu bylo velice, velice málo mužů, dovolil bych si to odhadnout na 10%. Projekci jsme shlédli v příjemném a útulném kinu Evald, kde bohužel bylo poněkud přetopeno. Na projekci bylo plno a co se týče obsahu filmu – nejlepší bude nechat hovořit oficiální anotaci:

Svědectví jednoho muže má u afghánského soudu stejnou váhu jako výpověď dvou žen. Když se narodí syn, oslavují se i jeho první zuby, zatímco narození dívky je nezřídka vnímáno jako zklamání. Společnost, kde nerovnost mezi oběma pohlavími vyplývá z manipulativní interpretace koránu, vymezuje ženám velmi malý prostor. Najít proto afghánskou řidičku je nesnadný úkol, který podstoupila slovenská režisérka afghánského původu Sahraa Karimiová. Její dokument sleduje osudy čtyř žen mezi třicítkou a čtyřicítkou – všechny jsou vdané a mají děti. Tři z nich touží po řidičském průkazu, zatímco jedna se už živí jako řidička soukromého minibusu. O svých hrdinkách se ovšem dozvídáme mnohem více, když kamera, za níž stojí žena, vstupuje do privátních prostor obývacích pokojů Afghánek a jejich rodin. Získáváme tak informace o roli genderu v uspořádání afghánské společnosti i o nesnadné cestě tamních žen za emancipací. Kolik z nich autoškolu dokončí? Mají být silnice, stejně jako vše ostatní veřejné, hájemstvím mužů?

Pokračujte ve čtení článku “Sahraa Karimi: Afganské ženy za volantom” »

Článek už četlo 391 čtenářů.

Nový film: Lovecraft: Fear of the Unknown, režie: Frank Woodward

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Film
8. března 2009 v 10:09

Catalessi mne upozornila na nový dokumentární film od Wyrdstuff Productions s názvem Lovecraft: Fear of the Unknown, kde mimo jiné účínkují vcelku známé osobnosti jako Neil Gaiman (Sandman, Američtí Bohové, Nikdykde), Guilermo del Toro (Faunův Labyrint), S. T. Joshi (znalý pochopí), Ramsey Campbell, John Carpenter, Peter Straub a mnozí další. Film získal již své první ocenění na San Diego Comic-Con International Independent Film Festival v kategorii dokumentární film.

Pokračujte ve čtení článku “Nový film: Lovecraft: Fear of the Unknown, režie: Frank Woodward” »

Článek už četlo 436 čtenářů.

Titulky k Chemical Wedding v češtině