Recenze: Eklektické čarodějnictví – magické pomůcky (5) + moje doporučení

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Eklektické čarodějnictví, Pohanství, Recenze
29. srpna 2012 v 01:41

Už je to tu zas. Další díl. Přiznávám se bez mučení, Tasselhof mne poměrně hezky motivuje se svými recenzemi mých recenzí videí. Předně mne doběhl s recenzemi a nutí mě psát častěji. Tímhle článkem jsem si vytvořil zase náskok. Budu také ještě více konstruktivnější a nedostatky recenzovaných videí budu kompenzovat vlastními doporučeními. Takže díky Tassle, inspiruješ mne. A abych jen nechválil, fakt si nemyslím, že kdo nemá doma oltář není pohan. Ještě se pak můžeme bavit co všechno je oltář. Ale dost už handrkování. Nyní nás čeká už další, 5. díl.

Magické pomůcky

RituálCorey v tomto díle mluvila o pomůckách. Pomůcky jsou fajn, moc fajn. Ale proč? To se bohužel z videa nedozvíme a proto bych to rád doplnil já. Hodně to souvisí s rituály a ceremoniemi obecně. Pokud neovládáme hlavologii minimálně na úrovni Bábi Zlopočasné a nemáme tradiční kontakt s našimi prabábami nebo neděláme tzv. magii prázdných rukou, která v minulém století přišla zejména s nástupem chaos magie, potřebujeme ceromoniální magii. Potřebujeme obřady, potřebujeme si to udělat hezké. Potřebujeme si vytvořit malé lži, abychom mohli uvěřit těm velkým a konat magii. Jinými slovy, každé správné divadlo, rozuměj rituál, potřebuje správné kulisy. Dobrou show nerozehrajete v prázdné místnosti. Ale když ji nabarvíte na rudo, doprostřed dáte kadidelnici, svíce na všechny strany a začnete kreslit runy, to je jiná třída. Najednou se tomu dá trochu víc věřit. Je to uvěřitelné a vaše mysl dokáže, oblbnuta prostředím, spoustu báječných věcí. Stačí mít v ruce dýku, na sobě sametový hábit, namíchané správné kuřidlo a hola hej, Dagdo – show must go on!

Athame

Možná wiccanská tradice hovoří nějak jinak, ale Athame je prostě, jak řekl Tasselhof,  nůž. Dýka. Magický kuchyňák když je třeba. Takže ne, vážně nemusí mít černou rukojeť nebo z obou stran zešikmené ostří. Klidně může vypadat takto. Je to JEN NA VÁS. Musíme tomu věřit a musíme mít ke své magické dýce/noži vztah. Je totiž vaše. Ovšem ostatní věci Corey řekla hezky, zejména to o umístění ochranných symbolů či vašich osobních sigil. Za sebe bych řekl, že ideální je je mít je vyleptané přímo do čepele. No nevypadá to krásně?

Moc hezky Corey zmínila inkonzistenci přiřazení hůlky a dýky (meče) k živlům vzduchu a ohně v různých tradicích. Pro mě je dýky (meč) jednoznačně oheň. Je to martický válečný a agresivní symbol.

Magická hůlka

Nemůžu s Corey souhlasit, že by magická hůlka měla mít nějakou specifickou délku.  Podle mě na tom nesejde. Magická hůlka je prodlouženou mágovou vůli a zpřesňuje a upevňuje myšlenky vysílané do prostoru. Můžete si to představit jako hlaveň pušky. A přesně tohle Corey zmínila s takovým hezkým citoslovcem pšch! Jo a konečně bylo vidět první zvíře. Mňau!

Koště?!

Přiznávám se, že koště jako pomůcku jsme nikdy nepoužil a nemyslím, že to dává smysl. Pro očištění používám jiné metody a považuji to spíše jako symbolický symbol symbolů než jako reálnou pomůcku. Na druhou stranu se mi líbí co o koštěti Corey říkala. Stejně oceňuji praktický popruh. To bych řekl se poměrně povedlo:-)

Článek už četlo 1375 čtenářů.

Původně rodák z krkonošské Jilemnice, nyní už pár let SEO konzultant a aktivní člen Mezinárodní pohanské federace v Praze. Po Ataxu a H1.cz si zkouším práci na volné noze a členství v straně Zelených. Opustil jsme roli národního koordinátora Mezinárodní pohanské federace a užívám si prosté členství. Zároveň sleduji co se kolem mne děje a snažím se zlepšovat sám sebe i okolní svět. Miluju hudbu, tanec a knížky. Rád cestuju a poznávám nové lidi a nové výzvy.Jsem pohan a magik poměrně postmoderního ražení. Nenechám se tím zmást. Řikají mi Cody. Jsem Pavel Ungr.


5 komentářů

Tasselhof
Srp 29, 2012 at 09:50

Jsem rád, že inspiruju 🙂
Jinak, nejdřív se sám odcituju:

„A trochu radikálně dodávám: Jestliže nemáte doma stabilní oltář, neměli byste se prohlašovat za pohany.“

Ano, je to radikální a hlavně jsem tak trochu zašmodrchal to, jak vlastně může vypadat oltář. Pro mě oltář = místo určené (především) tvému božstvu. Takže to nemusí nutně být stůl.

Obecně si myslím, že veškerá diskuze pak bude o tom, co všechno vlastně je oltář, a na druhou stranu co už oltář není.

A jinak: Hade! Já jsem se tak těšil, že příští úterý budu napřed 🙂


 
Pavel Ungr
Srp 29, 2012 at 13:31

Pak je ještě otázka co pohané, které nemají jedno své božstvo, ale řekněme buď panteon nebo vnímají bohy více archetypálně? Já třeba myslím že pod slovem oltář může být i věc poměrně odlišná než stůl. Fotografie, obrázek, soška, náhrdelník atp. Dostáváme se totiž do problematické roztříštěnosti stejně jakou trpí celé pohanství.

PS: Pokud budu mít alespoň trochu času zkusím si udržet alespoň +1 náskok:-) A chci se vrátit k té etice, kterou jsme nějak přehlédl.


 
Tonysa
Zář 7, 2012 at 23:43

http://essayswriter.net


 
Perry
Zář 7, 2012 at 11:42

Colll!


 
Terry Been
Zář 7, 2012 at 11:50

I love everything associated with mysticism and magic!


 

Napsat komentář

CommentLuv badge

Copyright © 2017 Bloxxter – osobní blog Pavla Ungra o světě. All Rights Reserved.
Theme by sheVcza. Google

%d blogerům se to líbí: