Radar?

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Úvahy
11. května 2008 000 20:48

Samozřejmě nemusím připomínat kauzu radaru a skupiny odpůrců, tenhle článek nemá za cíl řešit zda radar ano či ne, ale zamyslet se nad metodami, která antiradarová komunita používá.

Myslím, že každému normálně uvažujícímu člověku se metody antiradaristů musí znechutit. Protže když si shrnu co dělají, tak mi to přijde jako neuvěřitelná povrchnost a omezenost. Stačí si povšimnout některých jevů:

  1. Na to, že je to nevýdělečná iniciativa, tak by mě zajímalo kde berou peníze na celoplošné billboardy na frekventovaných místech Prahy – nemohu se zbavit dojmun jistých lobbystických aktivit
  2. Naprosto účelově sestříhané video, které je naprosto demagogické a osobně to chápu jako jeden z největších výrazů neúcty vůči Karlu Krylovi
  3. Rozesílání nevyžádané pošty, s nátlakovými emotvními formulacemi nutícími k podpoře jejich aktivit

Nemohu si pomoct, ale tohle jsou metody, které, i kdyby měli tisíkrát pravdu, dokáží jejich myšlenku natolik dehonestovat a shodit, takže pro mě je tato iniciativa jen ukázkou omezenosti a tuposti. Takže když si mám vybrat tupost této iniciativy, tak ji jasně a kategoricky odmítám.


25 komentářů

Darken
Kvě 11, 2008 at 21:22

1. Pokud vim tak „Ne zakladnam“ je financovano sponzorskymi dary. Pokud te to opravdu zajima, zkusil jsi se jich zeptat? Anebo je to jen fraze kterou chces rict, ze te to vlastne nezajimas protoze si myslis ze to vis?

2. Protiradarovych videi se po netu pohybuje velmi mnoho. Nechtel bys Nam neprorokum ukazat jake video mas na mysli?

3. Jsi prvni clovek od ktereho neco takoveho slysim. Nechces nam ukazat kopii mailu ktery si dostal? Jsi si jist ze je znam skutecny nazor emailu?

Obecne mi to tento prispevek prijde spis jako manifestace tveho spravnackeho postoje nez cokoli jineho.


 
Nemo
Kvě 11, 2008 at 21:46

Ony sponzorské dary jsou od jedné (myslím) holandské firmy, která je vlastněna ruským občanem. K tomu jsem se kdysi hledáním nějak dobral, už nevím jak.


 
Darken
Kvě 11, 2008 at 22:23

Nemo: Nepopiram ze to je zajimave, muzes k tomu poslat nejaky odkaz?

Pak je samozrejme otazkou jestli onen clovek ma nejake prokazane konexe na ruske politicke kruhy nebo jestli to bereme podle klice co rus to zaskodnik.

Osobne sem radsi kdyz rusove financuji kampan proti ze svych zisku nez kdyz vlada financuje kampan pro z nasich dani 🙂


 
Cody
Kvě 11, 2008 at 22:29

2. aktualizováno
3. Můžu, změní to něco?
Na manifestaci správňácjého psotoje nevidím nic špatného, myslím, že blog od své koncepce je jistou formou neustálých manifestací čehosi.


 
Darken
Kvě 11, 2008 at 22:56

Klip sem videl a netroufnul bych si ho oznacit za naprosto ucelove sestrihany, i kdyz nektere prvky tam by se dali oznacit jako demagogicke.

Predne bych ale protestoval proti tomu ze jde o vyjadreni neucty vuci Karlu Krylovi. Karel Kryl je mrtvy. Netroufam si odhadnout jake politicke postoje by zastaval v dnesni dobe a pochybuju ze jsi toho schopen ty. Nicmene svuj nazor na polistopadovy vyvoj Karel Kryl do pisnicky s nazvem Demokracie (pro zajemce zde: http://youtube.com/watch?v=biKdHbwaljs). Spise tedy nez hanobeni jeho odkazu to povazuju za zvoleni spatne pisnicky. K okomentovani uzasnych vykonu nasi vladni garnitury by mnohem lepe sedla bud ona pisnicka Demokracie, nebo jeho uzasny Pochod Gustapa (to ze je to predrevolucni song mu na aktualnosti bohuzel vubec neubira :()

3. Tak minimalne bychom si mohli sami prohlednout to co nazyvas natlakovymi emotivnimi formulacemi a udelat si nazor sami. (nekteri lide to obcas radi delaji). Mas jistotu ze autorem onoho mailu je skutecne sdruzeni ne zakladnam?

Na manifestaci postoje jako takoveho neni v zasade spatneho nic. Nicmene zkus odpovedet alespon sam sobe na otazku: „Proc mam verejnou potrebu timto zpusobem manifestovat sve postoje?“. Co od toho ve skutecnosti ocekacas? Ze te nekdo poplaca po ramenou se slovy „hodnej kluk“? Nebo se chces jen citit angazovany a mit pocit ze prispivas k dobre veci? Nebo jen, jak zpiva Karel Kryl, zaujimas postoj misto toho aby jsi stal?

A jeste jeden dotaz: Mluvil jsi o demagogii. Prisel ti zpusob jakym kampan vedla nase vlada jako korektni?


 
Cody
Kvě 11, 2008 at 23:53

Odpovím ti na Tvůj dotaz: Ne, nepřišel.


 
Darken
Kvě 12, 2008 at 01:21

No prave 🙁 Poburovat se nad jednanim jedne strany a nezminit nesrovnatelne vetsi ochcavky ze strany vladnich organu mi prijde nefer.

Musime se smirit s tim ze zijeme ve veku informaci. Mame jich tolik a tak ruznych, ze je stale tezsi se v nich vyznat. Ne Zakladnam alespon prosazuji to referendum.

Nicmene se musime smirit s tim,ze jeden tabor chce abychom rekli ano, druhy chce abychom rekli ne, ale ani jeden nestoji o tom abychom znali vsechna fakta :/


 
Jakub
Kvě 12, 2008 at 10:30

Díky antiradar kampani Greenpeace jsem zrušil svou finanční podporu této organizaci, protože nemám rád když se mi lže. Po té, co jsem si přečetl jejich vyfabulované pojednání o ekologických ryzicích radaru, zejména o tom, že tam budou jako chladiva používány freony (ty už se nepoužívají od roku 1995), ztratila pro mě tato kampaň veškerou důvěryhodnost.

Nevyznám se v tom příliš, ale jelikož radar vadí Rusku a komunistům, tak s ním souhlasím. Kdykoliv se tyhle dva zdroje zkázy a špíny v něčem shodují, smrdí to průserem…

Zneužití Karla Kryla pro komunistickou propagandu je smutné. To video jsem dosud neviděla doufám, že ani neuvidím.


 
Darken
Kvě 12, 2008 at 10:47

Zahrado. Oznacit Rusko pausalne za zdroj zkazy a spiny je nejenom projev xenofobie, ale hlavne velmi omezeny pohled.

Podobny jako kdyz pausalizujes ze kazdy kdo je proti je komunista. (Fakt mame v tomto state 2/3 komunistu?)


 
Jakub
Kvě 12, 2008 at 10:55

Máš pravdu, jsem xenofobní – a to ke všemu, co vnímám jako ohrožení suverenity a demokracie. K tomuto hříchu se klidně přiznám.

Neřekl jsem, že každý, kdo je proti, je komunista. To je demagogicky překroucený tvrzení, a to úplně stejně jako celá antiradarová kampaň. Řekl jsem jenom, že „radar vadí rusku a komunistům“ a tudíž to nemůže být špatná věc.


 
Darken
Kvě 12, 2008 at 11:00

Jinak Zahradko, radar XBR je unikatni kus technologie ktery je nepodobny vsem ostatnim prumyslovym ci beznym vojensky radarum. Takze bych uplne nevylucoval ze se tam muze pouzit technologie ktera se v beznych zarizenich neobjevuje.

Citace:

The use of hazardous materials at the ranges is limited primarily to materials used in
facility infrastructure support and flight operations, with some additional quantities of
hazardous materials used by various test operations at the range. The use of these
materials must conform to Federal, DoD, and Army hazardous materials management
requirements. Hazardous materials used in base infrastructure support activities include
various cleaning solvents, paints, cleaning fluids, pesticides, motor fuels and other
petroleum products, freons, and other materials.

Jestli budou pouzity opravdu na chlazeni radaru sem nenasel, ale uz bych to nebral az tak na lehkou vahu.

Zdroj: http://www.mda.mil/mdalink/pdf/peisvol2.pdf


 
Darken
Kvě 12, 2008 at 11:07

Ohrozeni suverenity a demokracie je co? Kdyz se nekomu nelibi ze tady budeme mit 250 vojaku kteri nepodlehaji nasim zakonum? To ze si nechame nainstalovat zarizeni ktere s nejvyssi pravdepodobnosti zvrati rovnovahu sil ktera byla peclive udrzovana od konce studene valky? A ty mluvis o ztrate suverenity pokud bychom to neprijali?

Kdyz se chteji lide v referendu rozhodnout o zahranicne politickem smerovani sve vlastni zeme? Tohle ti pripada nedemokraticke?


 
Jakub
Kvě 12, 2008 at 11:10

Pro použití CFC freonů ve vojenských aplikacích neexistuje v současný době žádná výjimka kromě výroby torpéd v Rusku, takže pochybuju že by USA riskovali mezinárodní ostudu s použitím zakázanejch látek – ohrozilo by to jejich zájmy v oblasti výjimek pro použití halogenovaných pesticidních přípravků, zejména letos a příští rok.

Nehledě na to, že technologie založený na CFC se už léta nevyrábějí a moderní klimatizace používaj chladící média s minimálním či žádným vlivem na ozonovou vrstvu.

Greenpeace prostě vaří z vody a ať už je to amatérismus nebo čirá manipulace veřejnýho mínění, tak to jejich kampaň diskredituje. Když jsem jim to psal, tak mi neodpověděli a když jsem jim říkal po telefonu, tak mi odpověděli, že to je „názor, na který mám pochopitelně právo“ a odmítli se bavit věcně, což je jen doklad toho, že to nemají vůbec nijak podložené a nejde jim o dialog.


 
Jakub
Kvě 12, 2008 at 11:24

To, že se lidi chtěj rozhodnout pomocí referenda mi přijde O.K. Byť mají tyhlety většinové a všelidové rozhodování jednu velkou nevýhodu – a sice, že díky demografické krizi budou brzy o dění v tomhle státě rozhodovat lidé v neproduktivním věku.

Nicméně tahle debata odstartovaná Codyho článkem nicméně poukazuje spíše na komunistický brainwashing… Vezmeme-li totiž v potaz manipulaci demagogii, kterou nás obšťastňují antiradaroví aktivisté pomocí bohatě financované kamaně, je tu otázka k zamyšlení, kdo to vlastně platí, proč a jak je to teda pak s tou národní suverenitou.

Jinak ohrožení suverenity a demokracie je podle mě třeba to, co předvedlo Rusko a komunisti v roce 1948, 1968 a co teď uplatňuje Rusko v řadě zemí, které se více či méně úspěšně vymaňují z jeho zhoubného vlivu.

Pokud jde o otázku ano/ne, pohybuju se někde mezi…. Ne že bych byl sám nějak zvlášť nadšený z americký základny na našem území, ale minimálně je to pro mě docela dobrá záruka, že už sem Ivan nepáchne. A je to pouze komunistická a Ruská angažovanost, na základě které se můj pomyslný jakzýček vah kloní lehce směrem k „pro“.

Pokud jde o názor na podivnou antiradarovou kampaň, tak ta je mi od samého začátku protivná.


 
 
Nemo
Kvě 12, 2008 at 12:46

Jakube, rok 1948 je 60 let zpatky, rok 1968 je 40 let zpatky. Jaky to probuh ma vztah k dnesku? Veci nejsou nemenne, lide kteri v tu dobu utvareli svet jsou uz vetsinou mrtvi. Ale ano, je tu souvislost. Zase tu par prodejnych hlupaku, kterym nezalezi na nikom a na nicem, zve cizi armadu na nase uzemi (jak je to dlouho, co jsme se zbavili rusu?), otevrene nam (lidem) vyhrozuji, ze kdyz s tim nebudeme souhlasit…. atd atd. Tohle je pro mne mnohem nestravitelnejsi, nez ze nekdo z ruska financuje tuhle kampan. A vlastne dik, ze ji vubec aspon nekdo financuje.

Vis, mozna sis nevsiml, ale doba se zmenila. Komunizmus uz neni hrozbou, jestli sis nevsiml, ten ma svou dobu za sebou. Hrozbou jsou radikalni nabozensti fanatici (islamiste i krestane) a neokonzervativci. Obe skupiny se nestiti niceho a ti druzi dokonce ospravedlnuji pouzivani lzi jako prostredku vlivu na „beznou populaci“ (doporucuji nastudovat jejich uceni).

Komunisticky brainwashing? You must be kidding, because if you mean it seriously, right you have the brain washed. Jestli je pro tebe zakladna zarukou, ze sem Ivan nepachne, … jo, v tomhle mas pravdu, tohle bude uzemi ktere vycisti od ami zbrani na dalku, takze co by tu delal osobne.

Ivan sem urcite nepachne, protoze tentokrat je to on, ktery dodrzuje dohodu o nerozmistovani zbrani v Evrope, kterou se tu „nekdo jiny“ chysta porusit. Ivanovi se nedivim – na muj vkus az prilis vedcu se jmenem poukazuje na to, ze tento obranny system je ohledne Iranu k nicemu a ze odpovida spise ucelu proti Ivanovi. A co se tyka Ivana a jeho vlivu v jinych zemich… podle ceho usuzujes, ze jeho vliv je zhoubnejsi nez vliv Krovinka? Vzdyt ami uz zlikvidovali demokraticke vlady a nastolili diktaturu jenom proto, aby tam mohli mit vliv. Ami uz byli na pude OSN odsouzeni za mezinarodni terorizmus a ne Ivan. A pokud vim, z Pentagonu se dostaly ven plany k utoku na Sibir kvuli nerostnym surovinam. Vubec se nedivim Ivanovi, ze se snazi branit – ja bych se snazil taky.

(Tyhle informace jsem sice nasbiral, ale nemam je ulozenie. Nepocitej s tim, ze budu cokoli nekde dohledavat. Obtezuj se laskave sam.)

Prosim, vic studuj a premyslej.


 
Darken
Kvě 12, 2008 at 13:21

Ja bych k tomu jen dodal toto:

Za prve: V roce 1946 byli demokraticke volby, kde si cesi ze vsech stran narodni fronty (to neni chyba, ta existovala uz predtim) zvolili KSC zcela legitimne (vsak se tomu Stalin v Moskve take podivoval, ale tehdy mu jeste na zapade prezdivali hodny strycek Joe). Rok 1948 byl pro ceskou historii sice tristni, ale veci ktere se deli byli de jure podle platnych zakonu, jakkoli mohli byt zvrhle. Nic z toho by se vsak nestalo kdyby se tehdy na Jatle SSSR a USA nerozhodli ze Ceskoslovensko bude po valce v sovetskem bloku.

Za druhe: V roce 1968 zasahl sovetsky svaz a vojska varsavske smlouvy v Ceskoslovensku, protoze zdejsi komunisticka strana zacala byt prilis demokratickou a prilis otevrenou zapadu. Pravdou ale je i to, ze v dobe kdy sme u nas o chystane invazi nic netusili, oficialni instituce SSSR informovali Washington, ktery jim dal sve pozehnani a slibil ze nebude zasahovat..

Zapad ke kteremu se ted tak hrde hlasime nas tehdy hodil 2x pres palubu (3x pocitame -li Mnichov) vymennou za sve pohodli, podobne jako nyni hodil pres palubu Srbsko 🙁


 
tpm
Kvě 12, 2008 at 15:42

Jakub: Jen k tomu, na co Darken narážel, když napsal, že si paušálně všechny odpůrce radaru označil jako komunisty:

„Zneužití Karla Kryla pro komunistickou propagandu je smutné. To video jsem dosud neviděla doufám, že ani neuvidím.“

Osobně si myslím, že americký radar je mnohem větší zásah do naší suverenity a demokracie než financování antiradarové kampaně nějakým rusákem. O jeho zbytečnosti ani nemluvě…

Hnutí „Ne Základnám“ mi taky bohužel nepřijde moc sympatické a přijde mi že musí zákonitě odpuzovat všechny racionálně smýšlící občany ČR, nicméně když ho srovnám se zpívající Parkanovou, mám chuť jít na jejich demonstraci.:)


 
LuciJe
Kvě 12, 2008 at 21:18

Mně se pro změnu nelíbí to, že zapálení aktivisté před úřadem vlády jsou vlastně poměrně slušně placení brigádníci.


 
LianaRe
Kvě 15, 2008 at 22:36

V souvislosti s radarem mně napadá, proč vlastně US Army, když jsme v NATO? Proč když už něco, tak ne pod hlavičkou NATO?
Pokud jde o antiradaristy, věřím jejich argumentům asi stejně jako argumentům našich vládních činitelů….. .


 
Carolline
Kvě 20, 2008 at 16:58

Koukám že se tu celkem rozjela diskuze…
Co se týká radaru, já jsem pro. Jediný problém vidím v tom že se tu budou pohybovat lidé, kteří nepohléhají našim zákonům, a to je u amíků celkem problém. Každopádně, zde bude pouze radar. Tzn. monitoring, což nevidím jediný důvod proč by nemohl?
K Rusku… pamatujete si vůbec kauzu, kdy se Rusko vztekalo, že tu bude radar, a hrozilo že odstoupí od smlouvy z r. 1987?? Proč, když může mít Rusko svůj Radar, ho amíci mít nebudou? Vadí jim, že Amíci budou mít stejné možnsti jako oni? Nehledě na to, že Rusové věděli o radaru dřív, než kdokoli v ČR. Cca rok zpět proběhla medii zpráva, že američani chtěli radar postavit na území sovětů, což bylo zamítnuto. A když tedy amíci hledají jiné řešení, najednou se budou vztekat? Trochu trapné, nemyslíte? Nehledě na to, že opravdu mi příjde sympatičtější táhnout s Amerikou, než s Rusama. Ano, Amerika nás vždy potopila (jako ostatně vždy každý) ale teď bude i v jejich zájmu podržet nás.
Co se týká komunistů… Komunismus jako takový není špatný, jediný, proč to Češi tolik odmítají, a odsuzují, je, že v ČR KSČM nikdy nepřiznala že udělali chybu… což v jiných zemích uznali, a s komoušema tam není sebemenší problém.
K referendu… Referendum je stejně na hovno, protože všichni se budou rozhodovat na základě informací, kterými jsou nakrmeni z jedné, nebo z druhé strany… a jak už bylo řečeno, stejně všichni lžou 😀
Prostě a jednoduše, Rusko se chová jako malé děcko kterýmu sebrali lízátko, Amíci slintaj po moci, a my si chceme urvat alespoň trochu slávy pro sebe, to je celé 😀


 
Nemo
Kvě 20, 2008 at 17:17

***
…kdy se Rusko vztekalo, že tu bude radar, a hrozilo že odstoupí od smlouvy z r. 1987?? Proč, když může mít Rusko svůj Radar, ho amíci mít nebudou?

Nebude to třeba tím, že právě ten radar+rakety je porušením téhle smouvy? (Ze zadna z velmoci nebude v Evrope rozmistovat dalsi zbrane)

***
Američani chtěli radar postavit na území sovětů, což bylo zamítnuto.

A schvalne, myslis, ze by americani na svem uzemi dovolili rusky radar?

***
Dovol mi otazku, bylo ti uz aspon 20?


 
binoa
Kvě 26, 2008 at 21:39

Přečetla jsem a osmutněla jsem..Dozvěděla jsem se, že lidé v neproduktivním věku už nemohou rozhodovat (poté co se celý život dřeli pro naši lepší budoucnost), dozvěděla jsem se, že mé smýšlení o neozbrojování a míru je vlastně smýšlení staré zapšklé komunistky.
Každopádně smutné je, že informovanost co se radaru na našem území je nulová..přijde mi to pobuřující, zřejmě někdo hodně stojí o to, aby se ty i informace k nám nedostaly. Proč? Američané budou opravdu chránit nás?Nebo sebe? Či své zájmy?Nevěřím jim ani nos mezi očima………….


 
Cody
Kvě 26, 2008 at 22:31

Za posledních 14 dní mě přišel od iniciativy nezákladnám 8 nevyžádaných e-mailů ze stejné IP adresy a vždy z jiným odesílacím neexistujícím mailem. Pro mě je to obraz projektu, kterému se také nedá věřit.


 
Darken
Kvě 27, 2008 at 10:48

Carolline: Devcatko moje… v bibli sice pisi, ze nevedomost hrichu necini, ale to neznamena ze nemuze vest do pekel.

To neni jen monitoring, to je MONITORING. Nezapomen ze mluvime o radaru ktery dokaze smirovat vetsinu ruskeho vzdusneho prostoru a dohledne az na obeznou drahu. (jedine co nedokaze je monitorovat Iran, ale komu by na tom zalezelo).

Nez priste vypustis podobnou perlu, tak si prosim prostuduj aspon zakladny modernich valecnych konfliktu. Mozna pak zjistis, ze v pripade vypuknuti valky jsou radary protivnika tim prvnim cilem.

Dalsi problem je, ze od konce studene valky byla zachovana krehka rovnovaha sil zalozena na nekolikra smlouvach (ktere v posledni dekade porusuji americane mnohem vic nez rusove) a prostem faktu, ze obe zeme mohou tu druhou vymazat z mapy, o coz ani jedna nestoji. Pokud americane vytvori svuj stit, dostanou strategickou vyhodu ktere by mohla vest az ke treti svetove valce. To, ze se to Rusku nelibi mi prijde prirozene…


 

Napsat komentář

Copyright © 2024 Bloxxter – osobní blog Pavla Ungra o světě. All Rights Reserved.
Theme by sheVcza. Google