Proč nevidím magii všude (aktualizace)

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Magie, Úvahy
24. září 2007 000 17:45

Myslím, že asi by bylo naivní se domnívat, že poté jak se k magii stavím a jak otevřeně to prezentuji osobně i na webu, že mě neoslovují lidé se svými problémy, které přisuzují „magickým“ aspektům života.

Jsou to různá prokletí, očarování, démoni, upíři a astrální larvy a kdo ví co ještě. Protože situaci těchto lidí neprožívám, nedokážu 100% vyvrátit či potvrdit, že mají nebo nemají pravdu. Ačkoliv já mám tyhle jevy spojené spíše s nedospělým chováním, s dětským pohledem na magické, přesto nelze říci, že se to stát nemůže. To, že se to stává lidem, kteří jsou velice mladí, neyvspělí a velice často pocházejí intenetových komunit (fóra a chaty atp.) je podle mne sice alarmující a lecos ukazující (psychologové by si jistě užili), ale ne určující pro rozhodnutí, zda je to či není pravda.

Proto když se těmto lidem snažím, jakkoliv, pomoct, tak k magickým příčinám se uchyluji až nejpozději. Tzn. pokud mě někdo poprosí o pomoc, že je obtěžován démony, tak hned neprovádím exorcismus, ale snažím se najít i jiné či spíše hlavně jiné vysvětlení. K magickému řešení a vysvětlení se uchyluji velice nerad a velmi vyjímečně. Působím tedy dost agnosticky a skepticky. Ty osoby, které se na mě obracejí to dost často překvapuje, ale já myslím že není důvod.

To, že je člověk mágem ještě neznamená, že nestojí pevně na zemi, ale naopak že umí zhodnotit situaci a nehledá okultní souvislosti za každou cenu všude. Jak kdysi pravil Snop na fóru Esoteric.mysteria.cz (a to by si měl poslechnout například Xaltotun): „Když chci otevřít dveře, tak neevokuji legie démonů, ale prostě vezmu za kliku.“ To je přesně ono, hledejme a používejme magické tam, kde je třeba! Nedělejme laciné magické pózy.

Na druhou stranu, všichni víme, že magie je život a život je magie. Pokud k němu nepřistupujeme magicky, pak nejsme mágy. ale to neznamená, že hledám démona za každým rohem, když zakopnu tak v tom hledám magický útok.

Magia Occulta est x Solve et Coagula

Aktualizace 24. 9. 2007:

Snop danou situaci hezky glosoval zde: http://sklad.grimoar.cz/pripady_pro_psychiatra.html a já bych zde chtěl dodat následující:

Pokud přijmeme fakt, že nevyrovnanost, psychické nemoci a jiné věci jsou démonického, tedy magického charakteru a nebudeme odlišovat a pak se musíme naučit těmto lidem pomáhat – chceme-li. Na druhou stranu je třeba odlišit lidi, kteří tuto situaci jen hrají a výše zmiňované potíže nepociťují. Což je ovšem velice těžké, se Snopovým doporučením Zuzany Antares nemohu nesouhlasit,


28 komentářů

Darken
Zář 21, 2007 at 11:49

Osobne znam lidi kteri magicky utok a demonickou konspiraci opravdu za vsim, to je opravdu blbost. Na druhou stranu, setkal sem se ve svem zivote se dvema pripady, ktere dle meho neskromneho nazoru byli opravdu spise pro exorcistu/maga/samana/carodeje/whatever (ach ta politicke korektnost) nez pro psychologa. Prijde mi obcas ze svym pristupem zastavas druhy extrem.


 
Cody
Zář 21, 2007 at 12:40

Ne, to jsme se nepochopili, já jsme přesvědčen, že občas se takovéto případy najdou. Ale velice, velice vyjímečně. Proto jsme psal, že tohle je těžké posoudit, pokud člověka, nebo ten případ velmi dobře neznáš.


 
tpm
Zář 21, 2007 at 14:02

Já myslím, že když má v sobě někdo nějaké potlačené strachy, které pokládá za démony, je to vlastně tak, jak říká. Jenom se snaží vidět příčiny okolo a ne v sobě. V tom, dovolil bych si hádat, je nejspíš ten problém…


 
Zahrada
Zář 21, 2007 at 14:32

Naprosty souhlas. 🙂

Viz tez Kauza astralni zombie zde:
http://zahrada.bloguje.cz/350955-kauza-astralni-zombie.php


 
SNOP
Zář 21, 2007 at 14:32

Domnivam se, ze toto je nutne znovu a znovu opakovat. Kam bychom prisli, kdyby si lide zacali vsimat toho, jak moc s nimi magove manipuluji.


 
Adrian
Zář 24, 2007 at 07:42

V posledni době si všímám, že už mnozí začínají hodnotit lidi ne podle toho jsou li v pohodě, přátelští nebo arogantní, ale dle toho jde li z nich a kterak moc cítit magická energie a s tím spojené schopnosti. Obyčejně jsou takové, jak to dotyčný na sebe sám práskne. Rozhodně je to posun. Bavíme se s idioty protože oni to mají a je to z nich vážně cítit i přes dráty a monitor. A tak svým vlčím tlamám na veřejnosti občas šeptám do ucha: Přestaňte se smát jak debilové a začněte se tvářit temně atˇ vidí že k sobě patříme!


 
SNOP
Zář 24, 2007 at 13:53

Tak jsem zformuloval ucelenejsi nazor.
Koho to zajima, ctete zde:
http://sklad.grimoar.cz/pripady_pro_psychiatra.html


 
Elijah a.k.a. Rabid Rabbit
Zář 24, 2007 at 14:35

Snope, ač překvapen sám sebou, souhlasím s tím co píšeš.

Ad kauza Astrální zombie: Myslím, že tehdy byla učiněna celkem velká chyba s tím co se dělo. Ona dívčina opravdu skončila na psychiatrii (před měsícem jsem se totiž dozvěděl kdo to vlastně byl a že onu osobu moc dobře znám) s totální depresí, vycucáním a vyčerpáním. Možná, kdyby se pro ni tehdy něco udělalo,… ale to je jedno. Každopádně bylo úžasné po té dlouhé době se podívat na to, jak tolik lidí někoho šmahem odsoudilo s tím, že ta holka je totální magor a nestojí vůbec za povšimnutí…


 
Cody
Zář 24, 2007 at 15:28

Teď je otázka, zda takovýmto lidem více pomůže psychiatr nebo mág/šaman/čaroděj?


 
SNOP
Zář 24, 2007 at 15:44

Pokousel jsem se vyjadrit, ze tato otazka jde naprosto mimo podstatu problemu, ale asi se mi to nepodarilo.
Kdyz chces slyset bud a nebo, tak carodejka.


 
Elijah a.k.a. Rabid Rabbit
Zář 24, 2007 at 21:49

Myslím, že je to na každém zvlášť. Psychiatr pomůže lékama, psycholog pomůže psychoterapií, čarodějka zaříkáváním. Jde jen o to najít důvěru! A pokud tě ten, komu věříš zklame, těžko ho budeš moct léčit ať si sebelepší.


 
Cody
Zář 25, 2007 at 09:18

Snope, ty si tedy myslíš, že muž toto vyřešit nedokáže díky své podstatě?


 
Zahrada
Zář 25, 2007 at 09:18

Elijah:
Ad „astrální zombie“:
Proč ji odsoudili lidi? To jako kamarádi nebo rodina? To by mě docela zajímalo. To je přece úplně lidský a zvlášť v dnešní době, že maj lidi problémy psychickýho charakteru a potřebují profesionální pomoc. Doba je divná. Nevim, proč by za to měl někdo někoho odsuzovat. Chyba je ale imho hlavně v tom, že na psychiatrii „skončila“ a nezačala svou situaci řešit dříve. Vždycky mě mrzí vidět, když lidi nechtějí aktivně řešit vlastní problémy a radši se nechají někam „odvát“ než aby se postavili k problému čelem. Holt…. jsme jenom lidi.

Elijah:
Myslím, že jde o víc než jen o důvěru.

SNOP:
Každý případ je individuální. Buď anebo podle mě nefunguje.


 
snop
Zář 25, 2007 at 09:32

Cody:
Ne, to jsem nikdy nikde nenapsal. Existuje spousta dobrych muzu-psychologu. Existuji i muzi-lecitele. Existuje leccos. Muz je obecne handicapovan, vzhledem k podstate sve lasky, ktera se primarne projevuje nikoli bezpodminecne (viz Zahraduv posledni prispevek).

Zahrada:
Nefunguje, taky odmitam tohle Codyho lamani jednoduchych odpovedi.
Ale poznamenal bych neco k tomu, co pises Elijahovi. Ona prece svou situaci zacala resit. S tebou.


 
Elijah a.k.a. Rabid Rabbit
Zář 25, 2007 at 09:35

Zahrada: No, já myslel kolik lidí ji odsoudilo v té diskuzi na blogu.


 
Elijah a.k.a. Rabid Rabbit
Zář 25, 2007 at 09:36

Jo, a jinak, samozřejmě jde nejen o důvěru, ale o důvěru v první řadě!


 
Zahrada
Zář 25, 2007 at 09:54

SNOP:
No… mě požádala o doporučení a kontakt, což jsem udělal…. a u toho pravděpodobně zůstalo. A to je podle mě málo. Pod pojmem „řešit situaci“ si představuju něco trochu jiného.


 
snop
Zář 25, 2007 at 10:02

Ok, uz to nebudu dale rozvadet, jenom ti doporucuji priste vubec nesoudit stav a rovnou preposlat na nekoho, kdo tomu rozumi, v ramci magicke komunity. Pricemz predesilam, ze ja tomu nerozumim, kdyby te nahodou napadlo neco tak skodolibeho…


 
Zahrada
Zář 25, 2007 at 10:07

Elijah / ad diskuze:
Tak to tu diskuzi asi chápem každý jinak, protože já jsem tam nic takového nenašel.


 
Zahrada
Zář 25, 2007 at 10:15

SNOP:
Možná. S tou první částí spíše souhlasím, s tou druhou ne. Jinými slovy – dneska bych už se zřejmě nenamáhal s vysvětlováním čehokoliv a kontakty bych poradil stejné. Důvod – víceméně viz. tento článek.


 
Noira
Zář 25, 2007 at 22:29

Mňo, mám pocit, že sem patří ještě jedna věc. A to samotní čarodějové, léčitelé-věštci-šarlatání-poradci, kteří když za nima někdo s podobným problémem přijde tak mu samozřejmě vyhoví, místo toho, aby si zachovali profesionální nadhled. Našla by se spousta lidí, kteří by tu astrální zombii šli vymítat a vůbec nabízeli různé exorcismy a magii místo banálního psychosociálního rozboru situace.

Kletby jsou notoricky známá věc. Onehdy mi psal chlápek, že opustil manželku s milenkou a bývalá ho „proklela“, takže se mu nic nedaří. No co byste na to řekli? Asi že ho honí jeho špatný svědomí…


 
Zahrada
Zář 26, 2007 at 08:00

Noira:
Jo, to je naprosto přesný. 🙂


 
snop
Zář 26, 2007 at 09:05

Otazka neni, jestli vyhodi nebo nevyhovi, ale v tom, jesti vyhovi zpusobem, ktery si prave v tu chvili z analogii odvodi, nebo zpusobem, ktery znaji a maji prozkoumany a prozkouseny.
Je blbost vymitat astralni zombii, kdyz je to jenom projev demona, ktery samotny je skryty. Kdo vymita symptomy, nepomuze.
Banalni psychosocialni zhodnoceni ma tu zakladni nevyhodu, ze je, jak uz bylo receno, banalni.
Coz ma ten problem, ze situace takove postizene osoby banalni neni.


 
Baraka
Zář 26, 2007 at 12:24

Zajímavé téma, přesně do noty, protože se tím poslední dobou také setkávám..a nejsem si stále v tomhle ohledu jistá, zda psycholog a psychiatr opravdu je v těchto případech „solidní magický pracant“, viz Snopův článek. Vůbec bych i polemizovala s tvrzením, že trauma je „posednutí démonem“. tamtéž.

Sama tomu moc na racionální úrovni nerozumím, ale mám pocit, že mág nebo čaroděj/ka by v tomhle případu měl být soudným, vyslechnout, schopen možná rozebrat, podívat se na příčiny a teprv pak na symptomy a když by cítil opravdu silný impuls, že může něco „magického udělat“, což může být jednoduchý obřad spolu s tím člověkem, tak ať ho udělá. Pokud ten impuls cítí jako „hurá, pomáhám“, ať nic nedělá a pokud cítí, že tam dál on nemůže, musí si být schopen přiznat, že na to nemá…a případně fakt poslat někam do centra krizové intervence…(kde se ale bohužel opravdu dost často léčí symptomy…)


 
Catalessi
Říj 4, 2007 at 09:20

Snop: „Je blbost vymitat astralni zombii, kdyz je to jenom projev demona, ktery samotny je skryty. Kdo vymita symptomy, nepomuze.“
S tím si dovolím souhlasit pouze v případě, pokud exorcista vymítá otrocky. Ve své praxi jsem se setkala s tím, že lze vymítat – spíše lépe řečeno vynucovat – aby Ti démon sdělil jméno = pátrání po příčině. Sice to naposledy, když jsem to dělala, bylo „vejménuježíšekristadémoneřekninámsvéjméno“, ale dramatický rituál by šel udělat i s jiným scénářem. Fakt je, že posedlí zaberou spoustu času a pokud to chce člověk prolomit, jedna návštěva exorcisty nestačí… Ze mě osobně v mých spratkovských 14-ti letech vymítali 3 zkušení exorcisti+skupina učedníků a zabralo to cca půl roku, než jsem se rozhodla začít se chovat normálně, nenafukovat své deprese a zvládat frustraci.:-) Taky jsem se docela zabavila tím, že jsem začala vymítat sama a získala jakousi sebedůvěru :-).


 
LESCHIJ
Bře 16, 2009 at 11:27

Střízlivý postoj myslím zaujímá katolická církev, která kdykoliv když se někde objeví panenka Marie nebo zázračná studánka tak dříve než na místo vypraví autobus s poutníky,vyšle chlapíka, který situaci prozkoumá ze všech úhlů a snaží se zaujmout racionální pohled tak jak by to udělali ateističtí vědci.


 
Clement
Kvě 25, 2010 at 14:35

To asi vstávaj Lasenic a Kefer hrůzou v hrobě?


 

Napsat komentář

Copyright © 2025 Bloxxter – osobní blog Pavla Ungra o světě. All Rights Reserved.
Theme by sheVcza. Google