Určitě chcete Nechtěné

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Knihy, Recenze
23. března 2013 v 12:26

Na konci března Kniha Zlín vydává další severskou spisovatelskou bombu. Po strhujících detektivkách-thillerech Joa Nesbøho přichází s prvotinou Kristiny Ohlssonové Nechtění. Kateřina Krištůfková, která překládá detektivky Joa Nesbøho, tvrdí, že je Kristina Ohlssonová jediná, která se mu může vyrovnat. Nevím, Nesbøho jsem zatím nečetl, ale pokud je Kristina Ohlsonová srovnatelná, tak je třeba Joa Nesbøho číst.

Dostal jsem k dispozici “reading-copy”, takže jsem si mohl na svém tabletu v aplikaci Kindle přečíst tuto detektivku v předstihu. Kniha Zlín je známá s tím, že aktivně spolupracuje s blogery a jednou za čas uvolňuje několik elektronických knih “reading-copy” pro blogery. Vlastně jen díky tomu jsem se dostal k žánru detektivky, který jsem nikdy předtím nečetl. Což je možná škoda.

Kniha vás strhne hned za začátku. Sáře Sebastianssonové ujede vlak v zastávce, kde pomáhá ženě s nemocným psem, ve vlaku zůstane její jediné dítě, malá holčička. Když taxíkem dojede sama do Stockholmu její dítě není k nalezení. Do podivného zmizení se okamžitě zapojuje policejní tým Alexe Rechta, vysloužilého policisty, který viděl a zažil už hodně. Sledujeme krok za krokem Fredriku, zdánlivě chladnou kancelářskou krysu jako civilní konzultantku, která je nezatížená typickým policejním přemyšlením, stejně jako Pedera, hyperaktivního policistu milujícího svou práci. Krok za krokem odhalujeme pohnutky zvrácené mysli pachatele a strhující děj vás zhruba třetiny knihy nenechá usnout. Ano, i já jsem se totálně odpoutal od internetu a místo počítače seděl u knihy u tabletu a četl třeba do 2 v noci.

Všechny hlavní postavy jsou velmi dobře vykreslené a dozvídáme se hodně o historii, životě i problémech i radostech hlavních postav. Po chvíli zjistíte, že Fredrika je vlastně docela fajn a po další chvíli poznáte, že ani Peder není takový šovinistický blbec, jak se mohlo zdát. Pokud vám to pálí stejně jako Fredrice, možná ke konci knížky už budete dávno vědět, co tým Alexe Rechta zatím jen tuší.

Po dlouhé době jsem velice rychle dočetl knížku od, pro mne, úplně neznámého autora a nebyla to literatura faktu. Moc se mi líbila a doporučil bych ji každému. Velice děkuji Knize Zlín, že mi umožnila tuhle úžasnou věc přečíst. Pokud vás moje recenze zaujala, tak za pár dnů nakupujte Nechtěné u Knihy Zlín za 323 korun.

Kristina Ohlssonová (1979) žije ve Stockholmu. Vystudovala politologii a pracovala mimo jiné jako analytička v Organizaci pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OSCE), na švédském Ministerstvu zahraničních věcí a na švédském Policejním prezidiu. V minulosti publikovala odborné texty na téma Izraelsko-palestinského konfliktu a zahraniční politiky EU.

Ohlssonová Kristina na Neoluxor

Článek už četlo 1003 čtenářů.

Původně rodák z krkonošské Jilemnice, nyní už pár let SEO konzultant a aktivní člen Mezinárodní pohanské federace v Praze. Po Ataxu a H1.cz si zkouším práci na volné noze a členství v straně Zelených. Opustil jsme roli národního koordinátora Mezinárodní pohanské federace a užívám si prosté členství. Zároveň sleduji co se kolem mne děje a snažím se zlepšovat sám sebe i okolní svět. Miluju hudbu, tanec a knížky. Rád cestuju a poznávám nové lidi a nové výzvy.Jsem pohan a magik poměrně postmoderního ražení. Nenechám se tím zmást. Řikají mi Cody. Jsem Pavel Ungr.