Josef Veselý: Příručka vysoké magie

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Informace, Magie
24. září 2007 000 17:52

Příručka vysoké magie

Nakladatel: Vodnář
ISBN: 978-80-86226-75-0, EAN: 9788086226750
Formát: 800 stran, 22x15cm, česky, vázaná vazba
Rok vydání: 2007 (1. vydání)

Doporučená cena:
600 Kč

Příručka vysoké magie – anotace
Příručka vysoké magie je určena vážným zájemcům o magii. Autor se zde zabývá některýmy aspekty planetární magie, jakož i magií zodiakální, magií atavismu, magií henochiánskou a prakticky neznámou magií tří principů. Pozornost věnuje rovněž některým okrajovým praktikám sexuální magie. V pojednání o experimentální demonologii otvírá nové a nikdy říve nediskutované téma parciálních sil. Temnějších stránek magie se dotýkají kapitoly, pojednávající o pekelných inteligencích, démonu Choronzonovi a vampyrismu. Jedna kapitola je vyhrazena kabale – hebrejské a řecké. Příznivcům bílé magie je určeno pojednání o andělech. Předmětem další studie je problematika egregoru. Milovníky obskurnosti pak zřejmě zaujme stať o využití ropuchy v čarodějnictví a magii. Dílo uzavírají autorovy odpovědi na nejfrekventovanější otázky a nezbytný Dodatek. Kniha přináší řadu nových nebo alespoň u nás téměř neznámých informací a jejím cílem je co nejvíce rozšířit obzor poznání i operační možnosti těch čtenářů, pro něž je magie předmětem nejen teoretického, nýbrž i praktického zájmu.

Další dílo kontraverzního českého autora. Ačkoliv má v názvu vysokou magii, najdeme zde kapitoly věnované magii velmi nízké (žáby, sadomasochistické praktiky, vampýrismus) a bohužel se opět pan Veselý nevyhnul svým oblíbeným pomlouvačným kapitolám. Spoustu pantaklů kreslil Arborius z Horev klubu a pan Veselý (kupodivu, ale to je opravdu skvělé) děkuje mnoha lidem za spolupráci …

knihu prozatím čtu, recenze přijde v zápětí. Každopádně myslím, že by v této knize opět mohlo být několik dobrých a zajímavých věcí.


82 komentářů

orsic
Říj 16, 2007 at 13:15

ad Mob) koukám že jsi to nepochopil … a vůbec nešlo o okultisty a psycholog rozhodně tedy nejsem ..
ad Jakub) to ano s tím souhlasím ale všimni si poměru počtu příspěvků ku ostatním topicům zde … a o to mi přesně šlo 🙂
ad Cody) klidně ty moje příspěvky smaž v podstatě jsou zde zbytečné 😉


 
Mob
Říj 16, 2007 at 14:36

orsic: No, ono už je asi trochu pozdě si zachraňovat pověst po tom co tu ze sebe uděláš takového hlupáka. Koukal jsem na jiná fóra, kde perlíš svými znalostmi a kultivovaností a tak nějak nevidím ten potřebný nadhled ani tam.
Ale já tak nějak nechápu proč rozdrbávat diskuzi na fóru, kde jsou lidi celkem v pohodě – zkus třeba http://www.grimoár.cz – tam si myslím, že tě někdo uvede velice rychle na pravou míru a do reality.
Pokud tě Cody nemazal, tak to byla jenom slušnost, teď když tě odmaže, tak je to asi jako když po psovi odklízí hromádky – ty sis udělal potřebu a tady zůstal smrad.

Jinak není opravdu žádným tajemstvím, že lidé jsou plní emocí, které si mohou na netu i nekultivovaně vybíjet. Nevidím na tom nic špatného, ale je to otravné tím být v takových kvantech zaplavován. Ty k tomu nemáš daleko – doufám, že ti to alespoň pomohlo.

ad. ten magnetismus – opravdu se ti podařilo odklonit diskuzi od tématu – to je úspěch co 🙂 Jenže tyhle věci co děláme (i přes interent) jsou velmi jemné a člověk co to rve všechno a sílu a vůli nechápe nejzákladnější věc a to je to klíčové empatické nastavení.


 
Cody
Říj 16, 2007 at 16:27

Rád bych požádal všechny o návrat k tématu, pokud nemáte věcnou konkrétní kritiku, pochvalu, názor, tak se prosím zdržte poznámek, děkuji.


 
orsic
Říj 17, 2007 at 14:33

A teď po pravdě Cody.Použil jsi z té knihy něco v praxi.Tím myslím jestli si něco z toho začlenil do nějakého rituálu nebo prostě jenom rozfungoval na takovou úroveň aby jsi s tím byl spokojenej ?
Jedná se skutečně a magii takovou které je pořisuzováno slovo vysoká?

Já osobně se snažím vyhnout zaškatulkování typu „vysoká“ …

ad Mob) co to melesh ty woe 😀


 
Jakub
Říj 17, 2007 at 15:11

orsic:
K tvé poznámce o magii… Pojmy vysoká/nízká magie taky nepoužívám stejně jako nepoužívám dělení černá/bílá magie. Zřejmě tohle členění vymyslel někdo, kdo si myslí, že dělá tu „vysokou“ magii a používáním tohoto termínu pro svou magickou praxi si něco kompenzuje…. ? :-)) Každopádně JV je první magik, kterého jsem slyšel toto dělení používat a po zběžném prolistování té knihy se zdá, že magie tam popsaná se pohybuje v nadmořské výšce 1600 až 1850 m.n.m. A to už je hodně vysoká magie. Vyšší než Sněžka. 🙂 Asi si tu knížku vážně koupim… někdy.


 
Cody
Říj 17, 2007 at 17:24

Orsic: Zatím jsem moc nepoužil, ale věřím, že použiju. Kdybych byl Hermetik jistě bych použil víc. Nevím jestli se jedná o vysokou magii, ale rozhodně to nejsou věci pro začátečníky.
Zahrada: JV není první, myslím, že se jedná o český překlad pojmů magia naturalis a magia inaturalis.


 
mob
Říj 17, 2007 at 17:33

Jakub: To dělení vychází z klasické koncepce okultismu – tipl bych hlavně Francie 19. stol. – martinisté a různé řády kolem Papuse, Léviho, Peladana – magický boj v rámci obrany bílé magie DeGuaity se satanistou Vintrasem je notoricky známý. Určitě se tohle dělení dá najít i dříve – St.Martin, ale i hlouběji – kořeny vidím hlavně ve středověké teologii a jejím boji proti čarodějnictví, které je apriori vloženo do kolonky černá magie – což není z mého pohledu úplně špatné slovo protože navozuje dojem „zemské“ konkrétní činnosti, zatímco abstraktní bílá magie směřuje spíš k ideám a trv. vyšším světům. Magie si vůbec táhne středověké náhledy na svět až dodnes – např. ten akcent na mnišský život + varování před démony, které je nutno krotit Pokud to někdo stále v tom morálním duchu – tak to imo naznačuje člověka, který nežije v tomto světě reálné společnosti, ale žije uzavřen někde doma v knihovně.

Veselý pojímá vyšší magii – jako magii evokační, sám ji hrotí do té temné stránky, čili protigéniové apod. – tedy bere to v duchu pokročilá, víc nabušená magie, na kterou začátečník zatím nemá, tedy vůbec ne dobro, morálka atd. Protože ale nepíše nikdy souvislá díla, ale spíš to takové almanachy odvšehokousek, tak se mu tam zjeví i ty ropuchy, sm, hledání pokladů apod apod – můj názor


 
Jakub
Říj 17, 2007 at 18:38

mob:
Díky za vysvětlení. Takhle nějak to (imho značně vágní) dělení chápu taky, ačkoliv zrovna vyšší/nižší mi nepřijde jako šťastně použité. Dnešní doba je jiná… když se snažím nějakým způsobem tyto kategorie vymezit používám v běžné debatě označení hermetismus a ceremoniální magie vs. přírodní magie, což má taky svá omezení. Dospěl jsem rovněž k závěru, že mág vs. čaroděj je taky úplně stejně divné pojmosloví, neboťve všech případech se vyskytují výrazné přesahy, v konečném efektu je to vždy individuální a nakonec vždy skončím u toho, že to vše je prostě západní okultní tradice.
…zajímavé, podle toho konceptu vlastně praktikuju černou magii. 🙂


 
orsic
Říj 17, 2007 at 20:58

Mám takovej pocit že separování magie na vysokou a nízkou,červenou a zelenou je čistě evropská póza ..a pan Veselý by mohl také vydat knihu o magii nízké.Nemyslíte? Ale prodávanost by jistě nebyla tak VYSOKÁ !


 
Elijah a.k.a. Rabid Rabbit
Říj 17, 2007 at 21:30

Myslím, že pan Veselý by knihu o magii nízké vydat nemohl, protože tam není zas tak moc co kompilovat ze zdrojů které nejsou chráněny copyrightem. Něčím takovým se přece on nebude zabývat.


 
Mob
Říj 17, 2007 at 22:58

Jakub: Pro mě je klíčem toho problému hlavně teologie, mužské kněžské kasty (i starší), hlavně vznik ranných církví, které se někdy v tom 12. století začaly tvrdě likvidovat heretiky jako albigenské + barokní inkvizice. Lidi např. používali v prvních stoletích voskovou figurku Krista na vúdú a odříkávali při tom otčenáš – to se pak muselo samozřejmě na nějakém koncilu zatrhnout 🙂 Jinak většina těch ďáblíků ze středověkých grimoárů vznikla imo přičiněním mnichů a kněží provozujících magii. Kdybych chtěl být zlý (jakože nejsem) tak bych řekl, že je to jenom personifikace jejich pervertovaného vidění světa + sexualita navrch 🙂
Hermetismus beru spíš jako takový návrat do antiky, defacto renesanční newage (Corpus Hermeticum imo někdo napsal – hledá se tam harmonie a jedním podhoubí renesanční magie je přírodní filosofie, světová duše apod.) – hermetismus chce najít jasný jednoduchý systém, tam bych problém neviděl – klasickou magii, která to tak strikntně dělí vidím spíš jako okultismus a řadím do Francie 19.stol.- vše dost obskurní + zabarvené romantickým tajemnem, napumpované patosem a extrémy – viz. Lévi = kněz + zednářská pompéznost, kterou si to dělení black-white odneslo – renesanci možná nerealisticky vnímám jako období čisté praktické magie – i když Paracelsus nabádá k pálení čarodějnic 🙂
Ceremoniální magii bych viděl opět hodně spojenou s kněžstvem – hlavně nutnost kruhu a pomůcek k manipulace s entitou (imo ideálnější je energetický systém, kde se pomůckou stává samo „jemnohmotné tělo“ praktika). Zrovna ten kruh bych bral jako klíčové dělení moderní a klasické magie.


 
Mob
Říj 18, 2007 at 00:58

Jakub: Jinak já si obecně myslím, že to všechno jsou jenom konstrukty zkoumatelné nejlépe z perspektivy historie.
V reálu existují jenom lidi, co se snaží nějak rozvíjet svůj potenciál.


 
Jakub
Říj 18, 2007 at 08:26

Mob:
Přesně to jsem říkal taky. I když jinými slovy.

Překvapil mě nicméně závěr předchozího příspěvku. Myslíš, že magie která probíhá v magickém kruhu, je z hlediska historického zařaditelná do klasické magie? To je docela zajímavé rozdělení… máš na mysli pouze zákaldní koncept kruh + čtyři čtvrti v různých modifikacích nebo nějakou konkrétnější podobu klasického magického kruhu s trojúhelníkem zjevů třeba?


 
Cody
Říj 18, 2007 at 09:30

No myslím, že pan Veselý si s Copyrightem nikdy nedělal vrásky na čele:-)


 
Cody
Říj 18, 2007 at 09:31

BTW: Pokud opravdu napíše knihu o pohanství, tak se možná dočkáš Elijahu …


 
orsic
Říj 18, 2007 at 10:20

ad Elijah) jo aha …


 
Jakub
Říj 18, 2007 at 10:44

Ad „VYSOKÁ prodávanost“)

Myslíte si, že se pletu, když se domnívám, že psát v ČR knihy o magii kvůli finančnímu profitu je vzhledem k velikosti trhu naprostá blbost? Jsem naivní, když si myslím, že JV tak činí zejména z nadšení pro věc samotnou?


 
SNOP
Říj 18, 2007 at 11:06

orsic: Blahopreji, podarilo se ti i rozproudit kompenzacni vecnou debatu 🙂


 
Cody
Říj 18, 2007 at 12:20

Jakub: Máš pravdu, vydělat se na tom nedá…. a natož se tím živit…


 
Mob
Říj 18, 2007 at 14:34

Jakub: ad.kruh a banishingy – dělal jsem to, pak jsem toho zanechal, teď si myslím, že to bylo celkem dobře. Určité systémy v tom fungují, určité ne – děláte ve wicce něco obdobného?
Jinak hlavně nějaké po-crowleyánské řády už banishingy nedělají – nemluvě o šamanismu, kde je prostorem setkávání tvoje vlastní tělo


 
Jakub
Říj 18, 2007 at 15:02

Mob:
No… vytvoření magického kruhu a invokace čtvrtí je ve Wicce základ, bez kterého se neobejde žádný rituál.


 
Catalessi
Říj 21, 2007 at 16:10

Z jiného úhlu: copyright (c) je magií v ochranném kruhu. Názory na jeho funkčnost se různí, kdo chce, vždycky se přes něj nějak dostane, někdo jiný zase dostane po paprčkách.


 
Morgast
Říj 23, 2007 at 19:05

Nestačím se divit jaké věci se mohou objevit k recenzi díla páně J.V. Obávám se, že jeho největším problémem je, že přitahuje pozornost nevhodných lidí. Smutné! Za svůj život jsem poznal jen několik lidí zabývajících se psychurgickou praxí a jediného praktikujícího mága s reálnou praxí. Zato jsem viděl zástupy těch, kdo si na něco hráli a chtěli se nazývat Hermetiky!
Síla páně J.V. je v grimoárech, kde je bezesporu znalcem. Nakolik je mi z minulosti osobně známo, je velkým ctitelem Theriona a tedy se nejedná o nějakou pózu, jak zde zaznělo. Nicméně je obtížné sladit renesanční systém magie s tím, jak je dnes praktikována mnohými vyznavači směru Thelema. Házet zde na něj špínu je nejen krajně nevkusné, ale i zahanbující. Když nejste schopni přijít s konkrétními podněty k věci, není lepší silentium?
A na závěr pro pány kritiky. Nejsem znalcem hermetismu a ani se jím nezabývám, ale to neznamená, že nevím o čem je zde řeč. Jenom minulost není přítomností.


 
Azhi
Říj 28, 2007 at 19:57

Řekl bych,že hermetismus zkoumá různé duchovní nauky,aby v nich našel universální principy.Jakoby hermetik vytvářel kolem sebe nějaký vír,v jehož středu stojí./Teda tím jako nechci říct,že bych byl nějaký hermetik!/Proto asi ten široký záběr.Jestli to tomu Osírisovi vadí,tak asi nepoznal,že má v ruce hermetickou knihu.Jsem teda zvědav,co vás zase tak nadzvedlo.Už jsem si to objednal,a docela se těším.


 
DCČH
Říj 31, 2007 at 10:27

OTEVŘENÝ DOPIS INTERNETOVÝM DEBATÉRŮM

Dámy a pánové!

Využívám této příležitosti, abych se obrátil na vás a na další vám podobné, zkrátka na ty, kterým říkám „internetoví hermetikové“, abych aspoň v krátkosti reagoval na vaše výlevy, kterých jsem již řadu let terčem pro svoji literární činnost. Překvapivě jsem se z vaší strany nedočkal téměř žádné věcné kritiky mých děl. Vytýkáte Kalačovi, že na mé knihy píše pochvalné recenze, ale zjevně s ním nejste schopni jakkoli polemizovat. Pokud jsou v mých knihách nějaké nedostatky, máte přece možnost na ně poukázat. Jenže to byste tyto nedostatky nejdřív museli objevit, potom své připomínky formulovat a pak je ještě napsat, a to je pro mnohé z vás asi příliš náročné. O to raději se vyjadřujete k osobě autora, a protože většina z vás mě nikdy ani neviděla, soudíte na základě pomluv a výmyslů, aniž byste se je obtěžovali jakkoli zkoumat. Jaký už chcete pádnější důkaz vaší povrchnosti, nekulturnosti a primitivismu?
Už dávno jsem se povšiml, že ti, kteří v hermetismu sami něco vykonali, si mého díla váží. Uvádím např. M. Nakonečného a J. Kariku – abych jmenoval dva, kteří se nacházejí na opačných pólech věkového spektra. Averzi k mé osobě registruji výhradně ze strany těch, kteří na tomto poli neudělali prakticky nic. Co jiného umíte, kromě pomlouvání, spílání a hlavně tlachání na internetu? Kdyby někdo z vás za něco stál, už by to na něm pomalu mělo začít být vidět. Nic takového však nepozoruji. Drobek poznání, jehož jste dosáhli, jeví se vám – úměrně k formátu vašich osobností – jako hora, která zakrývá celý váš obzor: všechny ostatní směry se vám proto zdají být bezcenné a nikam nevedoucí. Já naproti tomu stojím (nebo se o to aspoň snažím) na pozicích tradičního hermetismu v jeho univerzalistickém aspektu. Není divu, že si nerozumíme.
Nepatřím k lidem, kteří se paktují jenom se svými obdivovateli a ignorují všechny, kteří jim odmítají lézt do zadku. Opravdu si na to nepotrpím, a role Mistra, do níž se mnozí jiní rádi stylizují, mi vždy byla z duše protivná; také si z tohoto fenoménu dělám legraci, kde mohu. Pověst, které se mezi vámi, ať už zaslouženě či nezaslouženě těším, mě však před obtěžováním profánními lidmi, což dle mého soudu většinou jste, chrání stejně spolehlivě, jako některé z vás chrání zase před jinými věcmi pancíř, který nosíte ve své hlavě. Nelze tedy jinak, než na sebe pokřikovat každý z jiného břehu řeky. Most přes ni asi sotva najdeme a na jeho stavbu je už pozdě. Naproti tomu tam, kde kontakt navázán být měl, skutečně navázán byl, takže s řadou významných a zajímavých osobností současného hermetismu spojení mám, ať už je tvořeno cestičkou, cestou nebo širokou a frekventovanou silnicí.
Co mne zvláště zaráží, je naprostý nedostatek slušnosti, který velká část z vás projevuje. Ještě já jsem byl veden k tomu, že ke starším osobám je třeba chovat se zdvořile. Nikdy se nestalo, že by mě někdo z vás slušně oslovil ve snaze o výměnu zkušeností. Jediný pokus o kontakt z vaší strany (konkrétně ze skupiny kolem Snopa) jsem zaznamenal v červenci 2006, tj. v době, kdy na http://www.grimoar.cz probíhala štvavá kampaň proti mé osobě; měl však spíše charakter jakéhosi předvolání na koberec. Takto se mnou jednat nelze. Vyvozuji z toho, že asi nemáte, co byste se mnou vyměňovali. Místo toho jsem se dočkal jen nejrůznějších impertinencí. Není mým úkolem napravovat to, co rodiče ve vaší výchově zanedbali. Jen se nedivte, že se mi vesměs jevíte jako banda nevycválaných spratků.
To bych vám ale ještě odpustil. Říká se, že jedině Slunce má právo na své skvrny. To sice zjevně není váš případ, ale já jsem tolerantnější a jsem ochoten přiznat právo na jeho skvrny dokonce i slunéčku sedmitečnému; nesmí jich mít ovšem víc než sedm. Co mě však vysloveně naplňuje hnusem, je podivná směs zášti a duchovní sterility, kterou u vás pozoruji. Nebylo by ode mne korektní, kdybych se pokoušel o naše vzájemné srovnání. Mám za sebou víc než čtvrt století důkladného studia hermetismu a intenzivní magické praxe. Vy jste vesměs mladí. Jenže takový Karika je také mladý, a co všechno už dokázal! Nefláká vás hanba, když se porovnáte s ním? Kde se ve vás bere tolik sebevědomí a arogance? Ale dosti o tom všem. Pokud jsem vás nedokázal oslovit svými díly, sotva mohu doufat, že vás přiměji k zamyšlení tímto dopisem.

V Praze, dne 31. 10. 2007

Josef Veselý

Tento text, uvolněný pro šíření internetem, je součástí sborníku nazvaného Roj trubců lžimagických, který autor v nejbližší době vydá jako neprodejný soukromý tisk v nákladu deseti číslovaných výtisků. Xerokopie této publikace bude případným zájemcům dostupná prostřednictvím Dokumentačního centra českého hermetismu.


 
Jakub
Říj 31, 2007 at 13:59

Myslím, že tento text by si skoro zasloužil vlastní článek. Mezi komentáři by mohl spoustě čtenářům unikout a to by byla podle mě škoda. Věta „Drobek poznání, jehož jste dosáhli, jeví se vám – úměrně k formátu vašich osobností – jako hora, která zakrývá celý váš obzor: všechny ostatní směry se vám proto zdají být bezcenné a nikam nevedoucí.“ mi přijde úsměvná a trefná.


 
Cody
Říj 31, 2007 at 14:02

Napadlo mě to hned jak to sem přišlo, ale chvíli to trvalo…. nový spot je již tam…


 
Jakub
Říj 31, 2007 at 14:12

Super 🙂


 
Tero
Lis 10, 2007 at 02:45

antiflame script activated – sentence censoredAdministrator
Pokud jsi magicky tak málo způsobilý, že pro magickou operaci potřebuješ přesně napsaný postup konání, tak v těchto kruzích nemáš co dělat.
Veselý nastíní v několika kapitolách problematiku. Aby jsi na ní vystavěl svojí magickou praxi, to je už na tobě, když to nedokážeš, tak máš smůlu.
To bys jako chtěl k magii přesný manuál nebo co? Něco obšlehnout umí každý, ale sestavit si magicky funkční rituál ve vhodnou dobu za použití vhodného magického jazyku za použití správných jmen už tak jednoduché není.


 
Tero
Lis 10, 2007 at 03:21

A kromě toho je pravda, že kecat, kritizovat a pomlouvat umí každý a hanobit něčí práci nebo dílo taky, ale vytvořit něco smysluplného to už každej neumí.
Bohužel dneska většina mladých lidí si myslí, že sežrali všechnu moudrost světa. Mně je teda 25, ale jsem soudný člověk a když o cizí práci vím, že sám bych to zvládnul jen těžko, tak si té práce vážím a co opravdu nechápu je to, že se někdo opováží takové nemístné kritiky a sami si nejsou schopní pomalu utřít ani zadek.


 
Ozzro
Pro 17, 2007 at 17:36

Tak asi bych to viděl tak, že pravdu má každý. Ono určitě knihy od p. Veselého jsou dobrým návodem jak začít s magickou praxí. Je ovšem také pravda, že s mnoha texty v nich nesouhlasím, ale k mnohým z nich se přikláním. Např. v knize Magie mě dobírají rizika magie, ale zase se mi líbí nástin evokací a invokací atd…


 
BERFER
Pro 13, 2009 at 14:43

Ať si o ní každý myslí co chce každý máme svoji pravou pravdu,je vní dost dobrých rad a který člověk je dá dohromady je v celku jedno nikdo není přímo dobrý ani zlý je jen takový jaký je a jaký chce být a když s tím nejde nic dělat tak to jen neumí nebo se bojí následků


 

Napsat komentář

Copyright © 2025 Bloxxter – osobní blog Pavla Ungra o světě. All Rights Reserved.
Theme by sheVcza. Google