Bohyně Simsalabims – dívčí „coven“ v Plzni?

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Informace, Pohanství
21. března 2008 v 16:24

Když před časem (12. ledna 2008) Noira informovala o tom, že existuje výše zmíněný coven v Plzni, tak mne to zaujmulo. Protože vím, že se Noira snaží, má-li nějaké informace tohoto typu ověřovat (alespoň má tendence k takovému rádoby vědeckému přístupu), tak jsem si říkal, že by to mohlo být zajímavé a minimálně na webovou prezentaci tohoto "covenu" jsem se trochu zaměřil.

Myslel jsem, že se jedná o čarodějnické či pohanské uskupení, ale podle této stránky to tak nevypadá (vybírám záměrně ty věci, které mne vyloženě zarazily, je jich tam víc): andělská energie, všeobecná magie, měsíční magie, milostná magie, reiki, výklady snů. Tyhlety směry na mě působí minimálně podezřele a jsem velice skeptický k faktu, že by dívky všechny tyto věci zvládaly na kvalitní úrovni tak, aby je mohly předávat dál a pomocí jich pomáhat svému okolí, jak píší ve svém manifestu.

Když hovoříme o podezřelých věcech, tak název jistě v žádném z nás neevokuje důvěru větší než pár náctiletých dívek či snad parta recesistů, taktéž názvy jako Kasička Pavího pírka či Kasička raráška Vzteklounka vzbuzují spíše pocit hry na čarodějnice než  solidní duchovní práce. Taktéž formulace "Ve volném čase pracuje na svém duchovním rozvoji." ukazuje spíše, že o ten duchovním rozvoj jde, jen když zbyde čas.

Dále informace "Měla jsem tu čest promluvit si s pár českými čarodějnickými "celebritami", působila jsem na několika magických webech, např. tajemny.blog.cz, vestirna.atarot.cz nebo na darkprincess.blog.cz." není příliš motivující, tyto blogy jsou, dle mého názoru,  pochybnými "zupa blogísky", kde nacházíme vedle sebe témata jako gotika, smrt, andělé, satanaistické obrázky, růže, upíři, ufo, Iron maiden, metal a navíc posledně jmenovaný blogísek je známý svým plagiátorstvím. To je spíše věc, kterou by se člověk chlubit moc neměl.

Dále o lehké disfunkci covenu hovoří i Kasička raráška Vzteklounka – Nelíbí se mi:
17.02.2008 16:18 – CoreyElune: Neschopnost sejít se všechny čtyři pohromadě minimálně jednou do měsíce.

Jak jsem říkal, tak jsem webovou činnost "covenu" sledoval a musím říci, že za necelé dva měsíce na webu přibývaly pouze ankety s dotazy jako: Vyrábíte si magické pomůcky?  Vedete si knihu stínů? Jakou knihu byste dali svému dítěti? Jak jste se dostali na tento web? Jaké jste znamení zvěrokruhu?

Jinými slovy aneb shrnuto a podtrženo, na to že je dívkám okolo 20 let, bych očekával jinou prezentaci. zatím to na mne působí jak hra na něco od náctiletých puberťáků. Taktéž mě překvapilo, že o této skupině jako o objevu(!) informovala Noira.

Ovšem nutno podotknout, že jsem celou dobu hovořil pouze o webové prezentaci oněch dívek, to jak se někdo prezentuje na webu nemusí mít přímou souvislost s tím co dělá a čím v reálném neinternetovém světě je. Třeba, pokud se s nimi někdy potkám, svůj názor změním. Navíc každý jsme nějak začínali a někteří z nás mají to štěstí, že když začínali, tak ještě přístup k internetu a jeho možnosti nebyly tak rozvinuté a proto to není tolik vidět. Zde to bohužel vidět je a tak tento projekt prozatím musím zařadit do škatulky desítek blogísků o černočerné magii, úúúúžasňoučkém čarodějnictví a sluníček na každém rohu.

Bohužel. Třeba se to časem změní.

Článek už četlo 583 čtenářů.

Původně rodák z krkonošské Jilemnice, nyní už pár let SEO konzultant a aktivní člen Mezinárodní pohanské federace v Praze. Po Ataxu a H1.cz si zkouším práci na volné noze a členství v straně Zelených. Opustil jsme roli národního koordinátora Mezinárodní pohanské federace a užívám si prosté členství. Zároveň sleduji co se kolem mne děje a snažím se zlepšovat sám sebe i okolní svět. Miluju hudbu, tanec a knížky. Rád cestuju a poznávám nové lidi a nové výzvy.Jsem pohan a magik poměrně postmoderního ražení. Nenechám se tím zmást. Řikají mi Cody. Jsem Pavel Ungr.


37 komentářů

Nemo
Bře 21, 2008 at 17:05

Simsalabim, mufím kouzlem působím…. Jo, Muf Supermuf byl pěknej hajzlík. Vysílá se ještě vůbec Studio kamarád? 🙂


 
Irwiuss
Bře 21, 2008 at 17:35

Tyhle lidi bych střílel. I když bych to kvůli duchovní cestě, kterou jsem si zvolil neměl říkat.


 
LuciJe
Bře 24, 2008 at 23:39

No, každý nějak začíná…


 
Jakub
Bře 25, 2008 at 16:02

Ano. Každý nějak začíná. Zkus podrobovat věcné kritice něco, co stojí za to brát vážně. Takhle to bohužel vypadá, že na víc nemáš, což není úplně šťastný výběr… začátky jsou prostě těžké a nerozvážnost mládí je taky svým způsobem krásná. 🙂


 
Irwiuss
Bře 25, 2008 at 18:58

Jakub: z celkem velké části máš pravdu. Každý nějak začínal, a je vysoce pravděpodobné, že já bych na sebe před nějakým časem použil stejnou větu. Ale to, že někdo nějak začíná, neznamená, že má právo nazývat se: „Jsme opatrovnice největších tajemství Luny, Afrodité, Hekaté a dalších bohyní.“ Stejně jako nazývat se Mistry(to sice neříkají přímo, ale kdo je ten, kdo předává znalosti dál?). Na to, abych k nějaké věci přistoupil alespoň s minimální sebe kritikou a pokoru, nemusím být nebetyčným mágem.


 
Lucie
Bře 26, 2008 at 09:44

Pokud vycházíš z toho, že každá žena je opatrovnicí těchto tajemství (a každá je v sobě může nalézt), není na tom nic troufalého. A dál můžu předat i elementární znalost, kterou jsem již nabyla, jsem-li dobrým učitělem / dobrou učitelkou. Nemusím znát všechny rostliny světa, abych tě mohla naučit, že tohle je kontryhel a k čemu se používá.


 
Irwiuss
Bře 26, 2008 at 12:05

Dál už to nebudu pitvat.


 
Emma
Bře 31, 2008 at 19:17

Ahojky 🙂 Tak: jsem členka Bohyní Simsalabims, jsem ta, co dělá jejich webky a ta co vymyslela název, také ta, co udělala úvodník. Nejsme Mistři, to opravdu vůbec ne, abyste pochopili můj pohled (pokud o něj máte zájem), když jsem byla úúúúplně na začátku a sbírala kouzlíčka na lásku z časopisů, nebyl tady nikdo, kdo by mi doporučil jakoukoliv literaturu, kdo by řekl, že mi třeba něco z magie vysvětlí, vyčetla jsem strašné braky z netu i z knih, protože jsem ještě nedokázala najít stránky s recenzemi (ani mne nenapadlo je hledat), když jsem někomu napsala, že bych se chtěla něco přiučit, většinou se hodně naštval (s výjimkou Zahrady, který mi dal několik opravdu fajn typů nebo Noiry, která si všimla našeho „covenu“ – záměrně dávám do uvozovek, abych nenakrkla pochybovače). Proto mne napadlo založit se dvěma kámoškami Magickou poradnu – vesměs pro lidi, kteří se nemají (jako já, když jsem byla na začátku a také mnozí z vás;) ) na koho obrátit, dále proto, aby jsme si s holkami prakticky zlepšily znalosti ohledně astrologie a tarotu a dalších věcí. Toto dalo podnět ke vzniku covenu, jehož název byl můj spontánní trhlý nápad, který se holkám vůbec nelíbil :D, chtěla jsem aby byl název odlehčený, protože když se juknete na pár dotazů v naší poradně, spousta lidí odlehčení potřebuje… Webky se mi líbí, ale je zde místo pro komentáře, kde beru kritiku a zohledňuji jí. S těmi bohyněmi to zde vypíchla Lucie, díky 🙂 Také díky za přístup „neznám vás osobně, tudíž nemohu pořádně posoudit“ – tohle díky ber jako nabídku ke schůzce. Ohledně neschopnosti sejít se…je zde jeden malinkatej interní problém, který se mi doufám povede brzy odstranit, ohledně kasiček, byla hloupost je zavádět, už jsou pryč alespoň týden, ohledně mého působení na „já nevim jak jsi to nazval blozích“, zrovna tohle mne z mojí minulosti moc netrápí a můžu jen dodat, že černé nehty jsem měla snad jednou v životě a okovaný pásek leží od zakoupení ve skříni 🙂 A ještě s tou kontryhelí, já jdu momentálně a vlastně možná celý život cestou „učení sebe i druhých“(Velekněz), takže to je přibližně můj přístup v tuto chvíli. Zvaž tu schůzku.


 
Nemo
Bře 31, 2008 at 20:25

Akurát mi začalo být smutno, když tam vidím ty zvrácenosti z Wicca Rede. :(. Hlavně se tím krmte od mlada, ať se pak máte pracně čeho zbavovat…


 
Nemo
Bře 31, 2008 at 20:28

Ale tohle mě hodilo na kolena:

– zatajil se mi dech, když mi tamtamy oznámily, že si nás všiml „ten, kdo je v čechách v magii snad ze všech nejdál“ jak řekl jeden z mých známých

A odkaz je na tento Codyho článek :D.
ROFL. Sry Cody ;).


 
Emma
Bře 31, 2008 at 20:52

proto tam je ta citace ;), zatajil se mi dech ve smyslu „to bude zase věcí na vysvětlování“ 🙁


 
Ceowulf
Bře 31, 2008 at 20:54

než vy všichni začnete stou vaší kritikou, ukliďte si před vlastnim prahem, pořád tady řikáte jaký sou to „malý holky“ a vy ste zatim samý mistři. Jinak sem chtěl říct že než to začnete odsuzovat tak se zkuste zeptat nějakých lidí kterým už poradily a na základě tutoho bych se rozhodoval.
Jak už zmínil autor nemůžete soudit knihu podle obalu, a to je asi tak jediná věc na článku co se mi líbí. Sry


 
Ceowulf
Bře 31, 2008 at 21:16

Irwiuss: pokud bys opravdu své duchovní cestě věřil tak bys nemohl vypustit z huby takovou „zhovadilost“ jako je to střlíení, myslim že by tě to ani nenapadlo. Rovnou tě to sráží na tu úroveň kterou tak vehementně odsuzuješ


 
Cody
Bře 31, 2008 at 21:40

Emmo, díky za vyjádření. Rád se s Tebou nějak zkontaktuji a můžeme to probrat. Třeba pak bude důvod pro analogii – jak to vypadá na netu a jak to je reálně.

Ceowulfe, nikdo tu myslím, neříká, že já či kdo jiný je mistr. Navíc tvoje eakce je afektovaná a tak trochu zybtečně agresivní. No já nejsem hola a ani mi už není 20. Takže z tohodle hlediska mám na prahu uklizeno.


 
Ceowulf
Bře 31, 2008 at 21:43

A ještě k autorovi, jako správný novinář bys měl své téma prozkoumat více do hloubky, ne jenom z jednoho pramene. Já chodím stále do školy a kdybych chtěl odevzdat seminární práci založenou jen na jednom prameni, myslím že by mě s tím vyhnali. Prosím neber to jako urážku ale jenom jako můj osobní názor a já se přece můžu mýlit (nevím o tvé práci nic):)


 
Ceowulf
Bře 31, 2008 at 21:48

Cody, nemluvil jsem přímo k tobě a ani k úplně všem co tu kdy psali ale nejméně dva by se tu našli. Tímto se omlouvám všem kterých se to mohlo nepřímo dotknout


 
Nemo
Bře 31, 2008 at 22:01

Emmo, to vůbec tak neber. Pokud vás to tak baví a funguje, dělejte to tak. Uvidíš sama, jak se to během let vyvine. Nikomu nemáš povinnost nic vysvětlovat (ani Codymu). „Úspěch jest tvůj důkaz; neargumentuj; nepřesvědčuj; nemluv přespříliš.“ praví Liber Legis ;). Dostala si vnuknutí a rozhodně v tom pokračuj. Kdoví jaká bohyně si na sebe rozhodla vzít tuhle podobu.

Ceowulfe, trochu klidu. Naznačil to Cody a ten web vskutku tak působí. Též mi to přišlo spíše jako vtip a dotyčným bych 20 let netipoval ani omylem. Je to jejich věc, pokud chtějí působit jak banda holek ze základní školy. Osobně začínám být přesvědčený, že to má nějaký jiný smysl. Nicméně, je fajn, že jsi nám dopředu vynadal za to, co jsme ještě neudělali („než vy všichni začnete stou vaší kritikou“). Polož sám sobě otázku, kdo na čí úroveň klesá ;).

Kritizovat není co. Jsme zvědaví, pokládáme si otázky, někdy hloupé, někdy zajímavé, někdy ulítlé jen tak pro radost. Neber to moc vážně ;).


 
Mora(na)
Bře 31, 2008 at 23:04

Já po pravdě znám jen dvě členky covenu, jednu lépe, jednu jen malinko, ale nezdá se mi to jako hra. Co se týče různých výrazů, přijde mi to jako odlehčení a ne jako hračky. a co se týče zmiňovaných blogů, taky proti nim nic nenamítám a to mám za sebou 11ti letou čarodějnickou kariéru (působení například na eurikových stránkách o magii-je-li to solidnější zdroj). Každopádně jsem se poslední dobou přesvědčila o otm, že hanit něčí práci zvládne i blbec. Nelíbí se ti tento blog? tak sem nelez…asi tak…nikdo tě nenutí, pokud dobře vím. Nemáš jediné právo někoho zostuzovat.


 
Cody
Dub 1, 2008 at 01:17

Ceowulfe: Nejsem novinář a toto není odborný server, je to prostě můj blog, některý články jsou více objektivní některý jsou prostě jen můj pocit. Nepřikládám jim objektivní pravdivost, ale můj pocit. Samozřejmě se snažím dělat články co nejobjektivnější, ale pokud nejsou tak v tom nevidím problém. Je to prostě můj svět. Ale i tak díky za vyjádření.

Jinak Nemo má pravdu, důležitý je jetsli jsou holky spokojený a zda jim to něco přináší a plky starýho rejpala Codyho (či kohokoliv jinýho) by si neměly zas až tak brát k srdci. Tedy – přečíst zamyslet se a pokud je to blbost, tak se s tím prostě netrápit.

Morano, pokud vím tak jsme nikoho nezostuzoval, pokud ovšem nepovažuje zostuzování to, že cituji přesné věci co tam holky mají a říkám na ně svůj názor. Nebyl jsme vulgární a nikde jsme nikoho neurážel. Ovšem to, že s emi něco nezdá není ještě důvod, abych to nechal být. Se stejnou filosofií, bych se třeba dokázal dívat jak někdo ubližuje a podle tvé teorie, bych se měl prostě otočit a dívat se jinam. To nedělám, pokud mám pocit, že je někde něco tak, že bych tomu mohl jakkoliv napomoct tak to udělám. Otočení se zády k rpoblémům není můj styl. Promiň. V případě, že by jsi to brala jako zostuzování tak znovu říkám, že není.


 
Liliana
Dub 1, 2008 at 02:59

Tak já sem přeci jen něco napíšu 😉
Cody: ta poznámka o podezřelých věcech a směrech se ti povedla 😀 Nicméně nechápu, proč by měla být andělská energie podezřelá 🙂
Docela jsem se při čtení pobavila…vůbec by mě nenapadlo, že se někdo vrhne na recenzi našeho covenového webu 🙂
Je fakt, že já osobně výstavbu webu trochu flákám, nebo spíš nezbývá čas. Ale s humornými názvy problémy nemám, k duchovní cestě a magii patří i legrace, odlehčení…není nutné vždy působit vážně a seriózně 🙂
Jinak to ale rozebírat nebudu…jak píšeš, je to tvůj názor a pohled na věc. Já o sobě, svém zaměření a praxi vím své, a to mi stačí 🙂


 
Nemo
Dub 1, 2008 at 09:20

Liliano, podezřelá by měla být proto, aby ti to světlo nerozežralo mozek. Jak temná tak světlá energie jsou stejně nebezpecné, když nejsou v rovnováze.


 
Liliana
Dub 1, 2008 at 12:59

Nemo: „aby ti světlo nerozežralo mozek“ – to je dobrý, to si musím zapamatovat 😀
Ale jinak souhlasím a také se podle toho řídím – vím o hodnotě rovnováhy, takže o mě nemusíte mít strach 😉


 
Liliana
Dub 17, 2008 at 00:41

Cody:
Sorry, teď budu trochu zlomyslná, ale nedá mi to 😀 Na Zahradově blogu jsem objevila tato tvá slova:
„Vždycky jsem si myslel, že to jak někdo něco svého pojmenuje je jeho věc a nikdo mu do toho nemá kecat.“
Prostě jsem si to nemohla odpustit 😀


 
Cody
Dub 17, 2008 at 01:37

Liliano, máš naprostou pravdu – nikdo mu nemůže nic určovat, ale můžu se nad tím pozastavovat. Což jsem udělal…


 
Liliana
Dub 17, 2008 at 18:53

Cody: jasně, já nemám nic proti…klidně se pozastavuj dál 😀
Ale když už, tak máš pravdu ty…byla to tvá slova 🙂


 
Mismas
Bře 6, 2009 at 10:26

Hm…..
Cody, ja som z tvojho clanku mal pocit, akoby si odsudzoval „Bohyně Simsalabims“, lebo robia nieco inac ako to robis ty.
Viac k tomu nemam co dodat.


 
Cody
Bře 6, 2009 at 11:55

Hm, máš podivné pocity, já nedělám nic z toho co dělají oni. Takže není možní porovnání – jinak. A kdyby jsme dělali to samé, určitě bych to dělal líp:-)
Viac k tomu nemam co dodat.


 
Liliana
Bře 15, 2009 at 02:17

Ne, Cody, k tvé předposlední myšlence opravdu není co dodat 😀 Snad jen, že nejde o to být lepší než někdo, ale prostě svůj.


 
Cody
Bře 15, 2009 at 15:19

Já jsem neřekl, že o to jde.


 
Liliana
Bře 15, 2009 at 17:37

Přímo ne, ale tak nějak z toho vyznívá, že se díváš především na to, jak je kdo v něčem „dobrej“(jinak by ses s námi fiktivně neporovnával:-)). Samozřejmě, že je často důležité umět posoudit kvalitu, ale občas ta přehnaná kritika může být na škodu, když kvůli tomu sklouzneš k povrchnímu odsuzování a nebo ti unikne „liský rozměr“ za tím. Třeba ty jsi tehdy k posouzení našich stránek (a nás samých) zřejmě přistoupil už předem velmi kriticky naladěn, dalo by se říct negativně zaujatě. Proto si také v článku zmínil všechno „špatné“. Nebyla to tedy objektivní recenze, ale postěžování si na další lamy co se hrnou do čarodějnictví:-) Ale osobně nic proti, všechno „zlé“ je pro něco dobré;-)


 
Cody
Bře 15, 2009 at 20:24

Já se s Vámi nesrovnávám. Ono nelze srovnávat buldozer a šicí stroj a ptát se kdo z nich je lepší v přípravě svíčkové.
Lidský rozměr jsem v tom tehdy musel vynechat, protože jsem Vás neznal a teď už Vás znám a musím říct, že nemám pocit, že bych učinil nějaký zásadní omyl. Samozřejmě, že je to vcelku individuální, každá z Vás má něco, čeho je třeba si vážit, ale ta webová prezentace je pořád taková jaká je:-)


 
Liliana
Bře 15, 2009 at 20:55

Jasně, webová prezentace má jistě své rezervy (možná časem přijde nějaký ten upgrade) a nevyjadřuje zdaleka pravý stav věcí (aspoň co se týče jednotlivých členů covenu):-) Na druhou stranu, ne vše z osobní praxe je nutné zveřejňovat. Mylím, že ten covenový web má především za úkol informovat, že prostě existujeme, alespoň já osobně necítím nutnost hrát na nějaký velkolepý vnější efekt. A z velké části jsme ho udělaly i pro nás samé.
Kdo se o nás bude chtít víc zajímat, udělá to osobně (jak se stalo i u tebe), ale samozřejmě je jen a jen na něm, jaký názor si bude chtít vytvořit. Doby, kdy mě trápilo, co si o mě kdo pomyslí, jsou naštěstí už dávno pryč:-) Snaha zalíbit se všem je boj s větrnými mlýny;-)


 
Cody
Bře 16, 2009 at 11:46

No jasně, web informuje o tom, že existuje, ale dobrou vizitku Vám právě bohužel nedělá.


 
Liliana
Bře 16, 2009 at 16:43

jj, jak jsem psala, slabá místa tam určitě jsou – už jen po grafické a vůbec hostingové stránce (administrace na webgarden je nic moc uživatelsky přívětivá). Ideální by bylo kompletně si ten web naprogramovat, udělat vlastní grafiku, zjednodušit…no jo, třeba se k tomu dohrabu:-)


 
Cody
Bře 16, 2009 at 19:41

Tak to jsme zrovna nemyslel. Myslím spíše obsah. Grafiku a hosting Vám vyčítat nemůžu.


 
Liliana
Bře 16, 2009 at 20:43

Copak o to, ono to patří všechno k sobě…ale jasný, o obsah jde asi nejvíc. Původně to založení webu byla do určité míry taková hurá akce a zaměřené to bylo hlavně na tu náctiletou generaci (proto místy ten „neseriózní“ obsah). Možná by nebylo špatný s covenem to zaměření prezentace prodiskutovat – já to doposud brala spíš jako „hobby stránky“, ne „profesionální“ prezentaci nějakého spolku. Pro mě osobně to stojí za úvahu spíš z hlediska plánované profesní prezentace – nakolik a jak by se to případně třískalo (tam už se člověk na dojmy lidí úplně vykašlat nemůže)…dneska si tě lidi najdou všude:-)


 

[…] Proto se od příštího týdne můžete těšit na seriál recenzí, kdy se na každé video podívám z mnoha úhlů (prezentační schopnosti, kvalit azapracování, obsahová přesnost, komunikace s diváky na sociálních sítích aj.) a následně ho z těchto úhlů zhodnotím. Za těmito krátkými videi stojí osoba z přezdívkou Coreyemma, kterou možná znáte z mého předchozího článku o plzeňském covenu Simsalabims. […]


 

Napsat komentář

CommentLuv badge

Copyright © 2018 Bloxxter – osobní blog Pavla Ungra o světě. All Rights Reserved.
Theme by sheVcza. Google

%d blogerům se to líbí: