Recenze: Hunger Games

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Film, Recenze
3. dubna 2012 000 21:11

Přestali jsme chodit do kina. Přesněji SKORO jsme přestali chodit do kina. Stále jsme nezanevřeli na posvátnou trojici Bio OKO, Kino Aero a Světozor. Nicméně multikina nás naštvala. Vstupné je drahé, služby neodpovídající, zaměstnanci zjevně nepochopili z jakých peněz se generují jejich výplaty a většinou tam chodí podivný plebs, který zážitek z kina jen pokazí.

V zásadě jsme se rozhodli chodit jen na filmy plné zdařilých efektů, s dobrým soundtrackem a se zpracováním které vám těch 160 korun za lístek vynahradí. Typickými příklady budiž Avatar, Black Swan, Hanební parchanti nebo Sweeny Todd. V pátek jsme chtěli zkusit utratit nesmyslné poukázky Flexipas, které získávám od zaměstnavatele a zkusili Hunger Games, když už na nich byl i kolega Tomáš, jak jsem zjistil z Foursquare.

Vůbec jsem netušil, že ten film je zpracováním prý strhující trilogie. Komentáře na CSFD nejsou moc dobré a dle popisu jsem čekal alespoň zábavnou Hollywoodskou nenáročnou akční zábavu. No, to jsem se trochu sekl. Už na Facebooku jsem psal, že film hodnotím jako solidní zpracování parafráze římského impéria a gladiátórského tématu ve formě poměrně silného Orwellovského dramatu. Pocit bezútěšnosti se dostaví. Dobrý film na přemýšlení. Možná romantické linky mohlo být méně, ale mě se líbilo. Zejména absence jakéhokoliv erotického prvku a prvoplánové akčnosti. Happyendem to nekončí.

Ano, u filmu najdeme spoustu logických nesmyslů, ale některé věci je třeba vypíchnout. Třeba vynikající role Woody Harrelsono jako vážně divného instruktora, kterému musíte fandit nebo Stanley Tucci jako neuvěřitelně prvoplánový slizký moderátor Hunger Games. Stejně bizarní kostýmy, které mi připomínali hodně atmosféru Burtonovy Alenky v říši divů. Ovšem nejsilnější pocit ve mě vyvolala trpká otázka svobody a (ne)možnosti něco změnit. Ne, vážně to nemá happyend, ale … je to dobrý film.

Další recenzi najdete u Františka Fuky – Hunger Games – 50% a podívejte se na trailer k Hunger Games.