20.03.08
TIBET bojuje - zitrejsi (19. března) demonstrace v Praze
Vážení přátelé,
Tibet bojuje za svobodu. Komunisticka Čína reaguje tak, jako uz 58 let, terorem a soustředěnou kulturní genocidou. V Tibetu probihaji nejvetsi nepokoje za poslednich 20 let. Pocet mrtvych je odhadovan az na 100.
Poslanecka snemovna parlamentu CR jedna ve stredu 19.3. o rezoluci vyjadrujici se k aktualnim udalostem v Tibetu. prijdte v tento den vyjadrit svuj nazor i Vy.
Protestni shromazdeni pred ambasadou Cinske lidove republiky
ZITRA - 19. brezna od 18.00
Pelleova 18, Praha 6
informace:
http://www.tibinfo.cz/clanek.php?id=596
be there, free tibet and spread the message!
permi aka petr
ps: pro skauty, spriznence a podobne existence - nabidka srazu uz v v 17:30 nahore ve vestibulu metra A (Hradcanska). info na www.skaut.cz/rovernettibet is rising up - right now
www.studentsforafreetibet.org
Aktuálně:
Dovoluji si citovat nějaké příspvěky z fóra Divinorum, kde to také řešíme (cituji Zahradu a Jožku):
Tibet je letos centrem pozornosti hlavně kvůli olympiádě, která je ideální příležitosti k vyvinutí tlaku na Čínu. Jinak… pokud to nevíš… před čínskou ambasádou jsou demonstrace každý rok u příležitosti výročí Čínské okupace začátkem března.
V minulosti se demonstrovalo na podporu dizidentů na Kubě, občas se demonstruje proti přítomnosti USA v Iráku, demonstrovalo se když byly nepokoje ve Rwandě, v Čečensku a já nevím kde ještě. Obvykle je demonstrace spojena s nějakou událostí, výročím a nebo se prostě jen podporuje odpor proti zneužívání moci, když je to momentálně aktuální. Na některé demonstrace chodí pořád stejní lidé, na některé jen ti, kterým je daný region nějak blízký a mají pocit, že se jich daná věc hodně dotýká. Je úžasné, že na tyhle demonstrace ty lidi chodí. Kdyby každý zůstal zalezlý doma a mudroval by cosi o tom, co je nebo není "IN" nebo kdo se snaží nebo nesnaží si něco dokazovat, tak by svět možná jen mlčky přihlížel tragédiím a nikdo by nehnul ani prstem….
….ano hodnotit motivací lidí, kteří na tyto demonstrace chodí, coby módu či potřebu "dokazovat si něco" je skutečně zvrácené, cynické a odporné. Je na tom mimo jiné vidět smutný fakt, že média nás opravdu odcizují a vzdalují realitě.Ještě bych chtěl říct, že problém podle mě nespočívá v konfliktu Čína vs. Tibet, ale v nám dobře známém konfliktu komunisti vs. svoboda a lidská práva… nemám nic proti Čínské kultuře, ani proti Číně. Komunismus se tam podepsal stejně krvavou a smutnou stopou jako v Tibetu. Takže když jsem šel včera před čínskou ambasádu, nedemonstroval jsem a priori proti Číně, ale proti komunistický rakovině.
Říkat a naznačovat, že demonstrace za Tibec jsou módou určitých lidí se mi zdá nejen vzhledem k výše uvedenému scestné. Opřít tohle o to, že existejnce Tibetu většině lidí "nic nepřinese", je do nebe volající. Tvoje existence taky většině lidí nic nepřinese, takže když tě začnou tlouct v tramvaji, vytáhnou na tebe nůž a tobě půjde o krk, tak správné řešení pro ostatní podle tebe je dívat se z okna, jestli tomu dobře rozumím. Něco nového přijde a něco odejde. Neustálá proměna, že? V podstatě tady můžeme všichni chcípnout.
….což zní strašně chytře, ale jako ospravedlnění vlastní lhostejnosti a pasivity coby životního postoje to fakt neobstojí. Kdyby se všichni ke světu stavěli jako ty, tak se ještě dneska učíš ve škole rusky a o nějaký svobodný diskuzi na netu si můžeš nechat zdát.Jsem člověk, který je hluboce spjatý s vlastní kulturou. Miluju český jazyk, historii, kuchyni, pivo, krajinu a prostě všechno. Je mi to drahé. Kdyby někdo přišel, chtěl mi to všechno vzít a místo toho mi nacpat to co sám považuje za správné, hnal bych ho palicí od mého prahu. Dějiny Českých zemí jsou podobných pokusů plné a jejich ozvěna mi ještě pořád zvoní v uších, ačkoli jsem je nezažil. V Tibetu se Číňanům podařilo to, co se u nás několikrát podařilo Němcům a mě děsí představa, že se podobné věci na světě stále dějí. To není dobré a proti špatným věcem má cenu se stavět. (Zjednodušuji schválně)
Okupace Tibetu se podobá jakékoli z okupací Československa spíše než náboženským konfliktům v Iráku nebo konfliktu Izrael x Palestina. Proto mě zajímá mnohem víc. Protože je tu mnohem lépe rozeznatelné, na čí stranu je spravedlivé se postavit a protože je to celé velice blízké našim vlastním dějinám. Nemluvě o tom, že kulturní genocida je vůbec největší svinstvo, jaké si můj omezený mozek dokáže představit.
Olii napsal/a,
Březen 18, 2008 v 16:47
… že bychom udělali nějaký sraz 19.3. v 18:00 před velvyslanectvím PRC?…)))))
Irwiuss
napsal/a,
Březen 18, 2008 v 23:34
Bylo by to hezké gesto. Ale s Čínou to stejně nehne.
Jakub napsal/a,
Březen 19, 2008 v 9:45
Potkáme se tam.
BTEX napsal/a,
Březen 19, 2008 v 10:09
Předně: nesouhlasím s čínskou okupací Tibetu, nesouhlasím s přidělením pořádání LOH Číně, ovšem v případě posledních událostí s námi média hrají nečistou hru.
Protesty ve Lhase začaly pokojně, ovšem záhy se jich chytla lůza, která začala vypalovat obchody, auta a vraždit nevinné čínské civilisty. Vždyť v tomto duchu byly i první zprávy, které uváděly 10-15 mrtvých číňanů. Další zprávy hovořily už jenom o počtu mrtvých (99 - kolik z toho jsou ale Tibeťané ?)
Nechci zlehčovat kutturní ani faktickou genocidu, které se Čína v Tibetu dopouštěla a dopuští, ale násilné protesty podporovat ani omlouvat nebudu.
Cody napsal/a,
Březen 19, 2008 v 11:40
Irwiuss: Myslím, že je to jedna z mála věcí, které udělat můžeme.
BTEX: Možná by jsi po 50 letech okupace mluvil jinak, tedy neschvaluješ ani partyzánský boj za druhé světové války v Československé republice?
Jakub: Ano
BTEX napsal/a,
Březen 19, 2008 v 12:01
Nepodsouvej mi prosím co schvaluju a co ne.
Jde mi o metodu dvojího metru, který v těch zprávách jasně vidím: pokud vraždí číňani, je to špatné, pokud vraždí tibeťané tak zas tak moc neděje ? To na to mají po 50 letech okupace právo ?
Cody napsal/a,
Březen 19, 2008 v 12:37
Nepodsouvám, ptám se, na konci té věty byl otazník, tedy to byla otázka. Neříkám, že na to mají právo, ale myslím, že je to pochopitelné. Čímž neříkám, že to schvaluju, chápu to jako zoufalý výkřik týraného, který je třeba vyslyšet.
Irwiuss napsal/a,
Březen 19, 2008 v 12:37
Cody: a nezdá se ti, že břečíte na špatném hrobečku? Nebylo by inteligentnější vyvíjet tlak na časkou vládu(například demonstrací před ministerstvem zahraničí, nebo apelovat na sportovce aby bojkotovali olympiádu), která by vydala nějaké ostřejší oficiální prohlášení? Netvrdím, že prohlášení nějaké zemičky na druhé straně planety by mohlo miliardovou čínu přiměť třeba jen k propuštění několika laboratorních myší, ale mohlo by to ztrhnout lavinu menší států, pak větších a tak dále… A i kdyby ne, je pořád lepší pokus s NĚJAKOU pravděpodobností, než sraz nějakých 50(nebo 500, to je jedno…) lidí, kteří si budou za každou cenu dokazovat, že jsou solidární.
K vraždění- 100% souhalsím, že mediá pouští omezené zprávy. Ale zároveň dodávám, že každý má právo vést obrannou válku. A to se ztrátami jak civilními tak armádními. To je právo každého, a každý, kdo ho porušuje to dělá na vlastní riziko.
tpm napsal/a,
Březen 19, 2008 v 13:54
“Ale zároveň dodávám, že každý má právo vést obrannou válku. A to se ztrátami jak civilními tak armádními. To je právo každého, a každý, kdo ho porušuje to dělá na vlastní riziko.”
Přesně tak!!! Ale nutno dodat, že mezi takové státy nepatří jenom Tibet, ale také třeba Irák, Vietnam nebo Afgánistán. Pochybuju, že by v Lidovkách vyšel článek na titulní stránce: “Irák volá o pomoc”.:) Proto s tím, že média nepodávají objektivní zprávy naprosto souhlasím. Nicméně v případě Tibetu to snad i vítám, protože je to po dlouhé době kdy se naše média (tedy četl jsem v tomhle tématu jen Lidovky) dokázali za něco jasně postavit…
Ačkoli ještě podotýkám, že to by ale média dělat neměla. Spíš českým lidem a našim politikům tahle vlastnost dost schází.
tpm napsal/a,
Březen 19, 2008 v 13:57
Jinak když mi odpoledne bude líp, možná přijdu. Dlouho jsem si nehodil dlažební kostkou na policajta.:)))
Cody napsal/a,
Březen 19, 2008 v 14:08
Irwiuss: Vzhledem k tomu, že vláda ČR te´d řeší, jaké stanovisko k tomu zaujme, myslím, že tohle je vhodné.
Olii napsal/a,
Březen 19, 2008 v 17:03
Řekl bych, že ta demonstrace má svůj hlavní význam v tom, že dává najevo, že nás tato problematika zajímá a není nám jedno, co se tam děje. Hlavním (sic dílčím) cílem by mělo být přesvědčit naší vládu, že nám není ukradené, jaký postoj v této věci zaujme, a že požadujeme (sic asi v této věci marně, ale alespoň tendence je to dobrá), aby svá stanoviska byla schopna před námi obhájit, aby nám poskytla kvalitní informace a reflektovala postoj lidí, aby se nám zodpovídala za svůj postoj a své činy (zde spíše nečinnost).
Demonstrace je jeden z demokratických prostředků sdělení svého názoru a tak nevidím důvod, proč ji nevyužít. Doufám, že se nezvrhne v bitku, což by dalo příležitost, aby nebyla brána vážně.
Navíc myslím, že PRC moc dobře chápe, že pokud má ročně několik stovek demonstrací kvůli Tibetu před svými velvyslanectvími, že je to problém, který bude muset řešit (ona ho už řeší… snaží se přesvědčit zbytek světa, že to není tak zlé).
orsic
napsal/a,
Březen 20, 2008 v 17:30
btw .. když Palestinu okupují Izraelci a vytvoří si na území suveréního státu stát svůj je vše v pořádku,mají na to právo dle historických map kde se rozkládala část království Davidova … A není to samé s Tibetem,on skutečně byl součástí velké Číny.
Otázka je nakolik se chytat minulosti a do jaké vzdálenosti zpět.
Je nad slunce jasné že je Číně jde o těžbu surovin v Tibetu,třeba zlata.
Tyhle ty demonstrace,represe proti Číně jsou ztráta času.
Až zub času semele čínské komouše,pak bude mít Tibet šanci …
Cody napsal/a,
Březen 20, 2008 v 18:00
Ad Palestina - no není to v pořádku, ale když já je mám zcel subjektivně rád:-) Já jim fandím, to víš vyvolený národ.
Ale myslím, že tady jde spíše o ty porušování osobní svobody, kulturní genocidu, zavírání, justiční vraždy atp.
Irwiuss
napsal/a,
Březen 21, 2008 v 0:55
Rád bych tu palestinu uvedl na pravou míru: Izraelci si NEvytvořili stát ve státě. Původně tam byla britská kolonie, která byla Židům “darována”. O něco později došlo k válkám s Araby a získaná území si dobyvatelé nachal zcela legitimně. Izrael JE legitimní. To, že se tam někde asi možná rozkládal nějaký cár země patřící jejich prapraprpapraprpapraprpapraprpaprparpappar-dědečkům, v tom nehraje roli.
orsic
napsal/a,
Březen 21, 2008 v 22:00
kolonizace = okupace čili GB rozdávalo z cizího,štědří hoši.Že tam byla většinová populace židů je pohádka jiná,nicméně to je osud Izraele a utvoření přišlo za 5 minut dvanáct o něco déle by už nebylo možné vytvořit nový suverénní stát.
Sandra
napsal/a,
Duben 12, 2008 v 1:15
Co můžeme udělat pro Tibet? Když je to tak daleko a netýká se nás to? Momentálně chystáme návštěvu tibetských buddhistických mnichů, kteří by rádi přijeli do ČR prezentovat svoji kulturu a setkat se s lidmi, kteří tuto kulturu a Tibeťany chtějí poznat osobně. (Součástí vystoupení je tanec v maskách, hra na tradiční nástroje apod.) Jejich návštěva je ve stádiu příprav a podílet se na její realizaci můžete i vy. Kromě psaní komentářů a diskutování můžete umožnit lidem v ČR (i sobě), aby se seznámili s tibetskou kulturou a lidmi přímo, nejen prostřednitcvím zpráv, a aby se mniši sami mohli seznámit s námi. Pokud máte zájem nám pomoci a podílet se, kontaktujte nás emailem. Věřím, že kromě blogování o Tibetu se najde i dost těch, kteří mají kromě psaní příspěvků a mluvení chuť něco udělat. Návštěva je projektem určeným k prezentaci tibetské kultury a rovněž podporou pro její uchování. Je též jedinečnou příležitostí pro nás v České republice. Kolik toho vlastně o Tibetu a jeho kultuře víme?