22.02.07

Kdo jinému článek píše, toho Rituál nepochopí

Publikováno v kategorii Magie v 20:45 od Cody

Před pár týdny jsem napsal článek na Ritual.cz, ačkoliv jsem chtěl lehce rýpnout a čekal jsme tuhý odpor, stalo se něco co jsem neočekával. Celý můj článek byl pochopen jinak, než jsem zamýšlel, cože je důvod pro zamyšlení i pro mě, že bych své texty měl psát podstatně přehledněji.

I když to na Rituálu už nemá význam, snad můžu svůj článek osvětlit aspoň zde na svém blogu, takže tady je vysvětlení a snad bude pochopitelnější, kdyby ne ozvěte se, ještě opravím.

  • Ten článek nebyl o chaos magii.
  • V tom článku neodsuzuji a nesnažím se nikoho navádět k opuštění tradice.
  • Já sám dokonce tradiční přístup v mnoha případech používám.

O čem tedy ten článek byl?

  • Byl o tom, abychom se neuzavírali před novými věcmi. abychom nebyli zbytečně konzervativní a jen jim dali šanci. Nic víc, nic míň.
  • Byl i o tom, že bychom možná mohli přemýšlet o tom, že by bylo možné se lehce v magii modernizovat, ať už se to týká pomůcek při ceremoniální magii, tak co se týče metodiky (např. urban šamanismus). Neříkám je okamžitě nekriticky přijmout, ale jen je nezavrhovat.

Snad jste mě teď pochopili…

Komentáře (12) »

  1. Zahrada napsal/a,

    Únor 23, 2007 v 8:50

    Z mé zkušenosti můžu říct, že třeba takový urban šamanismus nikdo a priori nezavrhuje. Jenom to prostě spoustě lidem nic neříká. Možná proto, že mysl většiny z nás potřebuje k opuštění mundánního světa spíše podněty, které mají blíže k přírodě a minulosti…

  2. Cody napsal/a,

    Únor 23, 2007 v 9:00

    Jo, OK, někdo to cítí tak někdo jinak.

  3. Eolin CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Únor 23, 2007 v 15:51

    Je to sice OT, ale dalo by se říci i: “Někdo to rád horké” :-)

  4. Darken CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Únor 25, 2007 v 17:30

    S myslenkami ktere v clanku uvadis v zasade souhlasim. Dnesni pohanska nabozenstvi (tim nemyslim wiccu, ta je v techto smerech velmi svebytna) maji ten problem,i ze od doby kdy prakticky vymizela do dob kdy se objevili jejich prvni rekonstrukce uplynulo hoooodne casu. A preklenout tu dobu je velmi tezke. Je to ukol pro nasi i pristi generace.

    Nicmene, co zmenit? Co delat jinak? Mam si vzit na ritual cerne kozene hadry a udelat si warpaint? Nebo staci dziny a triko? Mam misto mece pouzivat kalacha? Misto svicek pouzit elektricke lampicky? (idealne s nastavitelnou barvou svetla a ekologickymi zarovkami). Mam volat duchy mesta posvecenym mobilnim telefonem?

    Myslim ze kdyby se clanek trosku vic zamyslel nad tim co delat jinak a proc (a doplnil to nekolika rozpitvanymi pripady) nez jen smahem odsoudil zaslepenost tradicionalistu tak by byl prijat mnohem lepe.

  5. Cody CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Únor 25, 2007 v 20:39

    Díky Darkene, zajímavý poznatek, zkusím to příště vylepšit.

  6. Darken CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Únor 28, 2007 v 1:54

    Vzdy rad pomohu , zvlast jde -li o jen kritiku :-) Pokud bys tuto tematiku chtel rozpracovat hloubeji, urcite si to moc rad prectu.

  7. MOB napsal/a,

    Březen 2, 2007 v 11:24

    Se zpožděním, ale…

    a) jasně těch 8 lidí co na tebe reagovalo tě vůbec nepochopilo a nepochválilo- ale snažil ses pochopit o čem ty reakce jsou?

    b) sorry, článek je o chaosmagii, pokud vím, tak se za chm. považuješ, plus to co píšeš nejsou tvoje, ale něco v Británii a USA u x let vykřikuje, někde sis to přečetl - stačí to přiznat - tvůj článek je skytě o chaosmagii (nebo se tomu teď říká jinak?) (Mimojiné už v těch dvou bodech “o čem článek byl” v podstatě potvrzuješ, že to bylo celé o chm.)

    c) Co podle tebe “tradice”? Arex se ti tam snažil dost dobře vysvětlit, že je to jen špatně pojaté slovo ….

  8. Cody napsal/a,

    Březen 2, 2007 v 12:12

    Ad a. o pochvalu mi nejde už léta, natož na Rituálu - nepochopilo mě, protože ten článek byl špatně napsanej…
    Ad b. článek o chaosmagii není, kdo myslíš, že by to měl vědět více než autor? Nebo se chceš dostat do pozice, že čtenář bude autorovi vysvětlovat o čem ten článek je? Ten článek je můj a nikde jsem to nevyčetl a neopsal, jestli s tím máš ty problém a bevěříš mi, je to jen Tvůj problém.
    Ad c. nemyslím, že je třeba to vysvětlovat poté co to bylo yvsvětleno..

    ad … zkus příště méně rejpat a být méně agresivní a nepřátelský, nemá to význam…

  9. MOB napsal/a,

    Březen 2, 2007 v 16:22

    Já tlačím z jediného důvodu, nechceš přiznat, že vycházíš z koncepcí chaosmagie :-) Proto jsem taky celou dobu (a nejen já) reagoval v duchu klasického konflikt tradice-postmoderna

    ad. A - mně nešlo ani tak o to cos psal, jako o to jaks reagoval - metoda poškrábané desky cos nasadil mě moc nepřesvědčila. Jinak ty reakce se vztahovaly spíš na obsah, neb ten tam nebyl.
    ad. B - budeš se divit, ale autor často neví co dělá a proto má kritika a klidně se do té pozice postavím, protože tys to psal asi v nějakém lehčím tranzu. Jsi literárně nadproduktviní osoba, navíc osoba na netu veřejná, čili se nediv, že se na tebe sem tam, někdo jako já přilepí a chce jasné odpovědi.
    ad. C - Ámen, proto miluji dogmatiky, když dojdou argumenty nastoupí nějaké klišé
    ad. D - neber to osobně já nereaguji na tvou fyzickou existenci, jen na to, co píšeš za kraviny - nebo seš snad i v reálu Cody?

  10. Cody napsal/a,

    Březen 2, 2007 v 16:25

    Ad c. - myslel jsem že to co napsal Arex bylo dost jasný, než abych to opakoval? S tím více méně souhlasím.
    Ad d. - snažím se být Cody i v reálu, jen se tak občas nemůžu představovat

    Ad ostatní, respektuji a chápu a přiznávám že ten článek byl napsanej vskutku nedobře. Bylo zavádějící a použitá špatná terminologie.

  11. MOB napsal/a,

    Březen 2, 2007 v 17:38

    Ok, tak se těším na další.

    Já osobně mám Moba jen jako takovou nutnou zástěrku.

  12. Cody napsal/a,

    Březen 2, 2007 v 17:41

    Já ne, cítím se být nějak víc Cody, to je totiž to, co jsem chtěl být a nemohl, jako Cody konečně můžu dělat to coc hci, řekněmě proměna po ručité době.

Zanechte komentář