Bloxxter » Archív » rok 2005 » 2 / 2005

magie Kauza Horev [magie]

12. ledna 2006

Člověk, který nějakou dobu sleduje českou internetovou hermetickou scénu si nemohl povšimnout serveru Grimoár, který je zde již pár let, dříve známější jako Zariatnatmikova knihovna. Tým kolem tohoto serveru je znalý věci a svou práci odvádí velmi dobře. A tak by bylo po dlouhou dobu, kdyby ...

Loni začal fungovat klub Horev, který nemůže upřít souvislost s Lasenicovým klubem Horev, který s velkou slávou fungoval za první republiky. Tyto stránky se chtě nechtě musely stát jistou konkurencí v monopolu kvalitní hermetické literatury na českém internetu. Nechci zde porovnávat úroven a designérské či kodérské zpracování obou stránek - nechám to na laskavém čtenáři (Grimoár.cz x Horev.cz).

Ovšem v poslední době došlo k zajiskření mezi zástupci těchto dvou kolosů a ne k prvnímu. Výsledkem je jisté rozladění a atmosféra nedůvěry, která byla tímto krokem nastolena. O co šlo? Pokud budeme trošku více pátrat, zjistíme to sami, ale pro čtenáře mého blogu se to budu snažit shrnout.

Diskuze na stránkách Horev obsahuje jisté bezpečnostní díry, které dle vyjádření jednoho z členů Horevu tam jsou úmyslně. Snop a Had z Grimoáru tyto díry využili, aby poukázali na tyto nedostatky v kódu. Někdo by to nazýval jako hackerskými kousky, ne však já. Myslím, že kluci si jen hráli a moc je to bavilo, prostě diskuze Horevu byla v totálním rozkladu díky pár programátorským fíglům. Nicméně na tuto klukovinu, jenž de facto byla poškozením cizí věci i na předchozí kritiku, Durabos, co by webmaster Horevu, reagoval na můj vkus příliš arogantně a dosti podrážděně. Rozhodně ne jako někdo kdo by měl být následníkem Lasenicova odkazu.

Horev byl timto aktem Snopa a Hada poněkud znepokojen - jak by také ne, celkem to chápu, kdyby tohle nekdo provedl mě, asi bych také nebyl klidný. Pokud je mi známo, tak ze strany Grimoaru se to chápe jako více či méně vtipná hra.

Já osobně chápu obě dvě strany, řekl bych, že je to klasická Snopovina (zasvěcení rozumi). Nemohu říct, že by mě to nějak znepokojilo a musím se přiznat, že když jsem pročítal tu diskuzi, tak mi chvílemi probleskával šibalsky úsměv pod fousy. Když jsem si celou situaci představil, jak to tam Ti dva likviduji a Durabos se chudák jen vzteká. Ale na druhou stranu jde o jasný zásah do soukromého majetku chráněného autorským právem a tím je zdrojový kód intenetové stránky s úmyslem poškodit a mystifikovat. A pokud je mi známo nebyl toto první případ. Tedy situace nesmírne zapeklitá. Upřímne nevím jak bych to měl zhodnotit.

Ovšem nerad bych, aby tato kauza byla prvním aktem znesváření těchto dvou strany, které by, nedej Bože, měly skončit snad jako konflikty mezi Crowleym a Mathersem. Nebo jako dalšíh kauzy známé z profláknutých hermetických řádů jako je Golden, Dawn, Argentum Astrum, O.T.O. či Fraternitas Saturni. Vážně si nemyslím, že motto: „Neptej se a zažaluj ho dřív“, je v tomto případě konstruktivní. Tedy doufám a věřím, že tato dětinská hra skončí rychle a tyto dvě komunity budou spolu spíše spolupracovat, než aby si navzájem dělaly problémy

Snažil jsem se tento článek napsat co nejvíce objektivně a podle co největšího množství publikovatelných informací. Pokud jsem v některé části uvedl nepřesné či nepravdivé údaje, omlouvám se a pokud mi napíšete e-mail, rád inkriminované místo opravím. Pokud jakákoliv ze zúčastněných stran bude mít zájem učinit oficiální prohlášení, rád ji dám prostor na tomto blogu.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#grimxhorev

magie 3 × o Wicce [magie]

12. ledna 2006

Za poslední dobu se děly určité věci související s Wiccou a je třeba je okomentovat. Aspoň mám ten pocit.

Úroveň české Wiccy a českého wiccanstva

Je to složité, přestože, byť s výrazem určité nevole, musím přiznat wiccu jakou součást magických disciplín, málokoho, kdo se k wicce hlásí mohu za wiccana považovat. Myslím, že už jen wiccan rede jistým způsobem determinuje wiccana. Proto, když se někdo hlásí k wicce, tak mu řeknu své názory a podle toho jak se k tomu postaví si ho zařadím mezi wiccany nebo ne.

Dost často se zachová ovšem dosti hruvbě a vulgárně a musím říci, že tímto mým sítem prošlo jen málo lidí. Bohužel, málokdo je schopen na úrovni diskutovat a přijímat argumenty. Dost jsem v tomto dal na Zahradu a Eurika. Tak, byť mé zkušenosti nebyly příliš dobré, jsem dal na přímluvu Zahrady a ještě jednou šanci skupině z Liberce do které patří i Dragon of Celts. Mezi Vánocemi jsem měl cestu do Liberce a tak jsem se rozhodl se s nimi setkat a popovídat si. Ozval jsem se proto Vermarce. To co se poté stalo mě velmi překvapilo. Nejen že nikdo nepřišel, ale časem jsem se mohl na blogu Drafon of Celts dočíst, že - cituji „Želvu pro změnu poctil svou návštěvou Cody a my jsme byli k němu tak pozorní, že jsme chtěli uchránit jeho fyzické zdraví a raději jsme tam nepáchli. Ale přes mé protesty, kdo by se s ním nechtěl potkat? Na jeho účet jsme vedli menší, zato peprnou debatu, kterou jsem ukončil slovy (docela překvapivými, protože jsem ho i celkem bránil - jestli se tomu dá říct bránění {a jestli se on dá vůbec bránit}), že se nebudeme vztekat kvůli takovému idiotovi. Což je upřímně rozesmálo.“. No co k tomu říci? Snad jen že slušných wiccanů je opravdu velice málo a někteří lidé jsou schopni jen bezzubého urážení lidí za jejich zády. Pak se není co divit, že obecný názor na českou wiccu je tak kontraverzní. Škoda, že spousta lidí kazí jméno opravdovým wiccanům.

Vynikající Lusorův článek o Wicce

Myslím, že není třeba o tom hovořit příliš. Tento článek, který splodil Lusor a recenzoval jej Zahrada je vyníkající. Je napsán na úrovni s nadhledem a přehledem a objektivně. Musím sebekriticky říci, že až budu umět psát takto, pak se budu moci nazývat kritikem wiccy. Tedy bravo Lusore.

Recenze Zahradovy knihy (pomoci moci tří:-))

Jen krátké upozornění, dokončuji recenzi na Zahradovu knihu a spojil jsem své síly pro tento účel i Corneliem a Strážcem, takže se máte jistě na co těšit. Sice pozdě, ale snad tato recenze nebude nekvalitní, neobjektivní a odfláknutá.

Aktualizace (28.1.2006):

Do svaté trojice se připojil i Lusor a snad (?) i Noira

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#3xwicca

úvaha Dialog o budoucnosti národa [úvaha]

12. ledna 2006

Před nedávným časem jsem měl dialog s jedním s svým přítelem o drogách, demokracii a totalitě a vůbec přístupu k pravdě a lásce. K principu jednotlivce a jeho pozici ve společnosti. O tom zda je lepší držet hubu a krok a nebo je-li třeba býti dalšími Jany Husy a Jany Palachy a konat znovu 17. listopad. Vzhledem k tomu, že mu je na střední škole a jeho názor by mohl být potenciálně názorem budoucnosti našeho národa, tak mě jeho výsledek upřímně vyděsil!

V tuto chvíli jsem si uvědomil, že lidé příliš zapomínají, že mladí (jak kruté, že se mezi ně nemohu počítat, já si ten 17. listopad totiž opravdu pamatuji) netuší co bylo a jaká hrozba to je. Je to pro ně jen další hra. Nechápu to, jak může někdo podporovat totalitní systém, podporovat omezovaní osobních svobod, politické vězně, neupřímnost a neváží si lidského života. Proč?

Pro lepší pochopení celé situace, zde předkládám přepis celého rozhovoru z ICQ. Přepis byl dán se souhlasem onoho mladíka. Nijak jsem tento přepis neupravoval a tak některé věci jsou trocha kostrbaté, ale snad to prominete. Jméno a všechny náznaky vedoucí k identifikaci onoho mladíka byly na jeho žádost změněny a tento článek je zde s jeho plným souhlasem.

Cody
7.11.2005 13:12
To mi chceš říct, že s tímhle článkem souhlasíš??
Cody
7.11.2005 13:12
Nezažil si to, lidé moc rychle zapomínají na mrtvé...
Cody
7.11.2005 13:16
Jsi tu?
-utajeno-
7.11.2005 13:17
Ano, opravdu to myslím vážně...
-utajeno-
7.11.2005 13:17
Nezažil, ale zmapoval a dost jsem o tom četl, ze všemožných zdrojů...
Cody
7.11.2005 13:19
Hm pokud je tohle Tvé zhodnocení, tak opravdu nechápeš, těch co byli odsouzeni k smrti, pronásledování, hermetiků, katolíků, to, že tahle republika šla 40 let ekonomicky i jinak do hajzlu, že internet se sem kloudně dostal po x letech, že jsi neměl dost výběr jídla, na maso a banány se stály mnohametrové fronty?
Cody
7.11.2005 13:20
Nezlob se, ale v tomhle konkrétně jsi naivní a své názory nemáš vůbec podloženy, mě bylo 14 když byl rok 1989, docela dobře si pamatuju jaký sračky pouštěli v televizi, co se mohlo a co se nesmělo...
-utajeno-
7.11.2005 13:21
A jak často jíš banán, co? Já ho nepotřebuji, není pro mně důležitý a pokud nebudu radikál a což nejsem, ani žádnej katolík, budu se mít dobře, stačí držet hubu a krok..
-utajeno-
7.11.2005 13:22
Je to můj názor, a myslím, že se shoduje s tím, co o tom říkají i mí vrstevníci, asi jsme naivní (dle Tebe) generace, počkej až se dostaneme k volbám...
Cody
7.11.2005 13:23
Tady nejde jestli jíš nebo nejíš banány, ale o to zda tu možnost máš, a že tě systém omezuje je špatné je jedno jestli jde o banány nebo o životy lidí...
Cody
7.11.2005 13:24
Pokud chceš držet hubu a krok pak jsi jeden z šedého davu, který nikdy neřekne svůj názor a nikdy nebude bojovat za práva druhých, hlavně že se budeš mít ty dobře...
Cody
7.11.2005 13:24
Až vy se dostanete k volbám tak doufám že zmoudříte, protože to jinak vyhrajou komunisti:-))))))
Cody
7.11.2005 13:25
Takže tobě se líbí, jak komunisti zavírali a zabijeli lidi?
Cody
7.11.2005 13:25
Jak si vymejšleli a lhali?
Cody
7.11.2005 13:25
Jak likvidovali intelekt a umění?
Cody
7.11.2005 13:25
Jak ti nejlepší odešli na západ, protože zde nemohli tvořit? Například Forman.
-utajeno-
7.11.2005 13:28
Jasně, pro režim všechno, jednotlivec je pro celek nepotřebným a proto postradatelným...
Cody
7.11.2005 13:29
Pokud ti to tolik vadí, přestěhuj se do Číny nebo na Kubu, tam si jistě užiješ!
-utajeno-
7.11.2005 13:29
A když jsme u těch aut, co třeba 1203 ?
Cody
7.11.2005 13:29
Z jednotlivců se skládá celek...
-utajeno-
7.11.2005 13:29
Proč bych někam chodil, zavedeme to tady :)
Cody
7.11.2005 13:29
Srovnej si 1203 s tím co bylo v tu dobu jinde:-D
Cody
7.11.2005 13:29
Dokud já bud naživu tak ne a v tomhle nebudu mít problém se proti tobě postavit.
-utajeno-
7.11.2005 13:30
Pokud stojíš je to dobrý...
-utajeno-
7.11.2005 13:30
Stav se proti komu chceš, víš jak to vypadá ve Francii ?
-utajeno-
7.11.2005 13:30
:-D
Cody
7.11.2005 13:30
Neříkám, že vše bylo špatné a že ted je vše dobré, ale globálně vzato jsou ted lidštější podmínky a svobodnější a zvýšila se životní úroveň..
-utajeno-
7.11.2005 13:31
Svobodu bych nepotřeboval, chci práci, funkční zdravotnictví a klid do důchodu...
Cody
7.11.2005 13:31
Vím:-) Ale to ještě nic neznamená, nesrovnávej soicialismus a komunismus - dvě rozdílené věci a navíc totalitní systémy jsou IMHO apriori špatné..
-utajeno-
7.11.2005 13:31
Nesrovnávám, dělím a vím...
Cody
7.11.2005 13:31
Nemá cenu se s tebou o tomhle bavit, asi bych začal být sprostej ... žij si ve své iluzi...
-utajeno-
7.11.2005 13:33
Není iluze, je to realita, iluze by to byla, kdyby to neexistovalo, ale tohle bylo...
Cody
7.11.2005 13:33
Je vidět o co ti jde, takhle to v magii nikdy nikam nedotáhnéš, chceš mít svůj klídek a nohy v teple...
Cody
7.11.2005 13:33
Tvoje iluze, že je to hezké milé a v pohodě:-)
-utajeno-
7.11.2005 13:33
Moje realita...
-utajeno-
7.11.2005 13:33
Můj život, moje volba, ano a o tom to je... A pokud to v Magii nikam nedotáhnu, tak nedotáhnu, není mi to souzeno...
-utajeno-
7.11.2005 13:34
Ale já budu stále svým, budu dělat to co chci...
Cody
7.11.2005 13:34
Jak říkám, přestěhuj se někam, kde ještě totalitní komustický systém funguje...
-utajeno-
7.11.2005 13:34
Hurááááááááááá za Fidelem :))))
Cody
7.11.2005 13:34
Pokud budeš žít v totalitě nikdy nebudeš děůlat co chceš..
Cody
7.11.2005 13:37
hezké alibistické útěk, není mi to souzeno, místo aby jsi začal makat a přemýšlet tak se schováváš a utíkáš...
Cody
7.11.2005 13:37
Hele můžu tenhle náš rozhovor bez jmenování dát na blog?
Cody
7.11.2005 13:38
Kde jsi byl?
-utajeno-
7.11.2005 13:38
spadlo..
Cody
7.11.2005 13:38
aha
Cody
7.11.2005 13:38
zkus prosím nějak reagovat
-utajeno-
7.11.2005 13:38
Klidně ho tam dej...
Cody
7.11.2005 13:38
ok
-utajeno-
7.11.2005 13:38
Pokud nic jiného, budu alespoň časem vědět, co jsem dělal, a jakou změnou jsem prošel... Bude-li nějaká :)))
Cody
7.11.2005 13:39
No, ehm, dobrá každý má své špatné období...
Cody
7.11.2005 13:40
Doufejme, že si ho právě vybíráš..
-utajeno-
7.11.2005 13:40
Možná jsou to právě mé světlé chvilky :))))
Cody
7.11.2005 13:40
Doufám, že ne, protože pak bychom si asi přestávali mít co říci...
Cody
7.11.2005 13:40
Což bych nerad...
-utajeno-
7.11.2005 13:40
Pokud se to tak má stát, stane se...
-utajeno-
7.11.2005 13:41
8-)
-utajeno-
7.11.2005 13:41
:-D
Cody
7.11.2005 13:41
Zase zase, no koukám, že ti to už taky leze na mozek, ale nejsem si jist jestli to je trávou, školou nebo Martinou...
-utajeno-
7.11.2005 13:45
Martina se chce se mnou kvůli trávě rozejít a kvůli škole nemůžu za Martinou... Všechno souvisí se vším...
Cody
7.11.2005 13:46
Ty se ji divíš?
Cody
7.11.2005 13:46
Co ti to dává? únik před reealitou?
-utajeno-
7.11.2005 13:47
Divím, jde o toleranci, o nic víc...
Cody
7.11.2005 13:47
Kdyby jsi nehulil tak jsi s Martinou OK a určitě ti to půjde líp i ve škole, já si myslím, že tě Liberec dost odrovnal...
-utajeno-
7.11.2005 13:47
Chce to změni úhel pohledu, před ní nehulím, a jednou začas...
Cody
7.11.2005 13:47
Myslíš, že já bych měl tolerovat že si moje holká píchá Herák?
Cody
7.11.2005 13:47
že chlastá jako doga a hulí jako fabrika?
-utajeno-
7.11.2005 13:48
Lbc je fajnové, já to tu miluju:)) A všeho dost---
-utajeno-
7.11.2005 13:48
Toleroval? Já ano... Snažil bych se jí pomoci a pokud by to zas až tak nezasahovalo do mně, tak klidně...
Cody
7.11.2005 13:48
Právě a já myslím, že jsi se s tím nedokázal vnitřně srovnat, ale ty budeš tvrdit opak:-)
-utajeno-
7.11.2005 13:49
S čím se srovnat?
Cody
7.11.2005 13:49
Hele a ty myslíš, že když hulíš že jí to nezasahuje?
Cody
7.11.2005 13:49
Kontrast Stará Paka x Liberec
-utajeno-
7.11.2005 13:50
A proč se asi chce rozejít? Protože hulim, tak jí to asi zastavuje, ne? To mi došlo... Ale já se nezměním, nehodlám se omezovat, nato jsem moc velkej pán... Nebo moc malej...
-utajeno-
7.11.2005 13:50
I když zase takto, vím, že se se mnou nerozejde, protože by to neudělala, znám jí...
-utajeno-
7.11.2005 13:50
A včera mi to i napsala, že by to nedokázala...
-utajeno-
7.11.2005 13:51
A kontrast? Ve Staré Pace chcípnul pes, takhle bych to řekl...
-utajeno-
7.11.2005 13:52
Zvyknul jsem si na noční život a na všechno okolo, všechny vymoženosti... Toho se člověk špatně zbavuje...
Cody
7.11.2005 13:52
Já si nemyslím, že je správné, že se kvůli tomu chce rozejít, ale chápu že jí to vadí..mě to na tobě taky vadí, protože tě mám rád ty vole...
Cody
7.11.2005 13:52
Ty ji nemáš rád?
Cody
7.11.2005 13:52
Ty by jsi to pro ni neudělal?
Cody
7.11.2005 13:52
Já bych třeba kvůli holce klidně přestal jíst čokoládu..
-utajeno-
7.11.2005 13:53
Jen to tak prohodila, že jí to strašně mrzí, a že všechno chtěla u vysněného kluka tolerovat, jen né hulení a teď se tak stalo...
Cody
7.11.2005 13:53
Já jsem v Jilemnci rád, jsem hrdý na to, že jsem z Jilemncie, co ti v Pace chybí, ty drogy?
-utajeno-
7.11.2005 13:54
Ne, nechci se omezovat, možná se Ti to zdá hloupé a stupidní, ale ne, když je parta, tak to prostě ke mně patří, a já se neomezuji... Nechci se omezovat, prostě zahulíme, místo toho, aby jsme šly chlastat, protože kámoš řídí... Je to prostě něco jinýho a je to...
-utajeno-
7.11.2005 13:54
Já jsem hrdý, že jsem z Paky, že jsem z Hor a Krkonoš...
Cody
7.11.2005 13:54
Aha takže se nechaš ovládat davem a chceš bejt mezi nima někdo a žádnej looser....
-utajeno-
7.11.2005 13:55
Ne, stačí mi se neomezovat, to chci...
-utajeno-
7.11.2005 13:55
Prostě když chci, tak tak bude a nic jinýho, když je nálada, zahulíme, když není, nehulíme..
Cody
7.11.2005 13:56
jenže jsi si opravdu že to co děláš opravdu sám v sobě chceš?
Cody
7.11.2005 13:56
Jo a co ti to dává, krom toho že cítíš jako King, není těžké se nechat ukacet al je těžké odmítnout..
Cody
7.11.2005 13:58
No jak myslíš, pokud ti přijde, že je tohle pro tebe TAK důležitý ...
Cody
7.11.2005 13:59
Ale v tomhle souhlasím s Tomem, nevidím v tom, tak jak to praktikuješ ty, nic zajímavého, přínesného, hezkého ani důležitého..
Cody
7.11.2005 13:59
Ahojda, vezmeš to nebo ne?
-utajeno-
7.11.2005 14:01
Dejme thomu, že tak jak to vidíte Vy to nic nedává, jak to vidím já je věc druhá a pokud jde o odmítnutí, ano, i odmítat umým, ovšem zatím nemám moc důvodů..
-utajeno-
7.11.2005 14:01
Co mám vzít?
Cody
7.11.2005 14:01
Kde komu co?
Cody
7.11.2005 14:01
A tak mi řekni co ti to dává?
Cody
7.11.2005 14:01
Jo promin...
Cody
7.11.2005 14:02
už vím..
Cody
7.11.2005 14:02
to mělo jít do jinýho okna.
-utajeno-
7.11.2005 14:02
Pocit bezstarostnosti
-utajeno-
7.11.2005 14:02
Klid a pohodu...
Cody
7.11.2005 14:02
A ty chceš být bezstarostný?
-utajeno-
7.11.2005 14:02
A nezačínej s tím útěkem, ano?
Cody
7.11.2005 14:03
A nezdá se ti to divné? Uměle vyvolané?
-utajeno-
7.11.2005 14:03
Realita je a já si jí jen přízposobuji...
-utajeno-
7.11.2005 14:03
A co jsou Drogy? Uměle to vyvolávají...
Cody
7.11.2005 14:04
Ale nejsi schopen si ji přizpůsobit bez nich, jsi jen jejich loutkou...
Cody
7.11.2005 14:04
Drogy, můžu najít definici jestli chceš...
-utajeno-
7.11.2005 14:04
Nechci, končím s tímto rozhovorem, je to o ničem..
-utajeno-
7.11.2005 14:04
Ano, a Ty řekneš, že hezky utíkám a tak, nejsem schopen argumentovat...
-utajeno-
7.11.2005 14:05
V tomhle mi to je jedno...
Cody
7.11.2005 14:06
OK, jak chceš, jen poslední věc, moc mě mrzí, že na těch drogách jedeš a že jsi manipulován ostatními. Na to mě na Tobě poříliš záleží, ale udělal jsem co jsem mohl.
Cody
7.11.2005 14:06
Neřeknu..
Cody
7.11.2005 14:07
Fajn, hele sejdem se v tu středu před Abylotama s kytarou?
-utajeno-
7.11.2005 14:10
Nejedu na drogách, a těším se na legalizaci:))
-utajeno-
7.11.2005 14:10
Jdeme dál..
-utajeno-
7.11.2005 14:10
Nevím kdy. Přijedu asi dost pozdě...
-utajeno-
7.11.2005 14:11
Chtěl bych jít do čajky a tobych přijel pozdě... Ovšem spíš nebudu mít peníze, takže bych do czajky nešel a přijel okolo páté...
Cody
7.11.2005 14:12
Aha, tak se ještě domluvíme, říkám jen aby jsi si vzal kytaru..
Cody
7.11.2005 14:13
No ... dobře .. myslíš, že legalizace projde? Já jsem pro.
-utajeno-
7.11.2005 14:13
Dobře, snad na o nezapomenu, doufám...
-utajeno-
7.11.2005 14:13
http://legalizace.cz
Cody
7.11.2005 14:13
Hm, Marihuana likviduje krátkodobou paměť:-D
-utajeno-
7.11.2005 14:14
Právě...
-utajeno-
7.11.2005 14:14
:-D
Cody
7.11.2005 14:16
Ty jsi vůl:-)
-utajeno-
7.11.2005 14:18
Všechno, všechno možný, ale vůl opravdu ne...
Cody
7.11.2005 14:18
Tak blb, lepší?
-utajeno-
7.11.2005 14:19
idot mi sedí víc...
-utajeno-
7.11.2005 14:19
:-D:-D:-D
Cody
7.11.2005 14:20
Dobře vyber si titul:-)
-utajeno-
7.11.2005 14:21
Velekněz
Cody
7.11.2005 14:23
Velekněz idiot?
-utajeno-
7.11.2005 14:24
Vidíš, a zato už by si šel do Gulagu, to je urážka, drž Hubu a krok...
-utajeno-
7.11.2005 14:24
:-D
-utajeno-
7.11.2005 14:24
nebo by Tě alespoň vyslíchali a mel by jsi to spočítaný už na dosmrti...
Cody
7.11.2005 14:26
No to asi jo:-) Ale spíš by mě mě vyslýchali a ne vyslíchali:-D
-utajeno-
7.11.2005 14:29
Třeba i tak, ale neto by srali, hezky by se kochali tím, aby Ti do huby dostali to, co jsi nikdy neudělal a i kdyby ne, stejně by jsi zmizel...
Cody
7.11.2005 14:30
Hm a co, to má být jako co?
-utajeno-
7.11.2005 14:31
Výhoda režimu totalitního...
Cody
7.11.2005 14:32
Výhoda, jako v čem?
-utajeno-
7.11.2005 14:32
V možnosti zmizení nepohodlných členů systému, kteří ho chtěli zničit...
Cody
7.11.2005 14:33
Nechtěli zničit systém ale lidi, pár jedinců, kteří se měli dobře a zbytek národa byl spodina...
No Comment

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#dialog

magie Jak by měl vypadat magický sraz [magie]

24. prosince 2005

Je o mně známé, že jsou oblasti, které více či méně veřejně ostře kritizuji. Jednou z nich je i úroveň srazů místností magie a jim přidružených komunit z hnutí wicca či různých fór a stránek. To co na tom kritizuji, je celkové pojetí těchto srazů. Zpravidla jsou tyto srazy pouhými „chlastačkami“, bezbřehými a bezúčelnými výrony ega a nesmyslné plkání o ničem bez smyslu a úmyslu.

Vím, že sraz by asi měl apriori býti jen setkáním lidí, kteří mají něco společného. Ale v případě těchto, nebojím se říci okultních, komunit by snad mělo jít o víc a mělo by se jíti hloub. Zůstati jenom u drbů a pití mi přijde poněkud mělké. A tak se, bohužel, v mnoha případech děje. Možná je to způsobeno tím, že lidé, co se těchto srazů účastní, nemají vlastně o magii a esoteriku zájem a obávám se, že ani nemají potuchy o co běží. Což je do jisté míry omlouvá. Nicméně hlavně díky tomu aspektu mají výše jmenované srazy velmí nízkou úroveň.

Před časem jsem se bavil o tomto problému se Strážcem a poté i s Kosťou, který mi zároveň mi položil otázku, jak bych si představoval optimální sraz či snad jeho program. Z našeho rozhovoru vyplynulo několik záležitostí a snad i proto, abych se vymanil z pozice věčného kritika bych rád ukázal moji optimální koncepci jakéhosi magického srazu par excellence dle Codyho.

Sestava

Co se týče sestavy, asi bych nezval každého - musel by to být člověk u něj ja jasný zájem a chuť. Musel by se po určitou minimální dobu projevovat na určité úrovni nebo by se za něj musel někdo ze zvaných zaručit. Tím nemyslím, že nováčci jsou zakázání, ale musí projevit zájem a vůli. Taky bych nerad převyšoval počet 8 lidí.

Diskuze

Myslím, že diskuse by měla být diskusí a ne překřikováním a atakováním názorů jednoho či druhého. Respekt a tolerance a chápat myšlenky toho druhého. Nebo se o to aspoň snažit.

Téma

Aspoň rámcově se držet tématu srazu, tím nemyslím, třeba ryze pojetí určitého problému, ale neodskakovat od Eset a jejich atributů k turbodieselovému motoru a k sexy očkám paní domácí. Prostě jsme lidé co se zajímají o magii a proto jsme tu, pokecat o palačinkách si můžu i s maminkou, ale zjistit názory na krvavé rituální oběti nejspíš ne.

Relaxace

Tím vším, ale nechci říct, že musí jít jen a jen o nudný rozhovor, vtipy, relaxace, popíjení více či méně alkoholických nápojů, vodní dýmka, odlehčující rozhovory sem patří, ale neměl by to být jediný a hlavní cíl srazu.

Kultura a umění

Myslím, že by nebylo od věci, pokud je to možno, proložit stylovou hudbou či filmem - samozřejmě doporučuji art filmy, které mají hlubší rozměr. Např. Naqoyaqatsi od G. Reggia či sugestivní remixy.

Praxe

Praxe, ach praxe. Samozřejmě ano, pokud to podmínky a situace umožňují a pokud ne tak také:-) Co více skloubí skupinů mágů než společný rituální prožitek?

Teď jsem zde možná nasadil laťku moc vysoko, ale řekněme si sami sobě upřímně, pokud těch několik věcí, co jsem nastínil, není přirozené a bez nucení vyplývajících z našich tužeb - zajímáme se opravdu o magii?

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#magicksraz

excrementus „Resumé?!“ [excrementus]

24. prosince 2005

Takže myslím, že by bylo hezké lehce málo zastatiskovat. Codyho stránky existují od 16. 6. 2002, tedy 3 a půl roku. Blog píšu od konce roku 2002 (kdy to teda ještě nevypadalo jako blog), datumově značkovat příspěvky jsem začal 20. 11. 2003 - od té doby fungoval pod názvem CodyBlog. Od 21. 2. 2005 jsem se začal prezentoval na blogu Bloxxter. Všechny příspěvky najdete v archívu.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#resume

jaxi taxi Já sním o vánocích [jaxi taxi]

24. prosince 2005

Ano, opravdu sním o vánocích. Narozdíl od mnoha ostatních mám rád vánoce. Ba co víc miluju je. Nemůžu sice říct, že bych se na ně těšil jako když jsem bylo malé pacholátko, ale když jsou tady - mám je rád. Mám rád tu atmosféru, když se všichni Tváří, byť ne opravdu všichni opravdově, jak moc se mají rádi. Je to u většiny lidí přetvářka, ale i tak ji mám rád. Celkem hezky to dává iluzi přítomnosti ducha vánoc. Mám rád, když si zapálím svíčku a vonnou tyčinku a užívám si to. Ač jsem rodilý sněhobijec, mám rád, když o vánocích sněží, když se bílé vločky pomalu snáší na zem. Mám rád, ty pohádkové příběhy jenž běží v televizi, mám rád cukroví - jsem o vánocích naplněn jistým klidem, melancholií a smutkem.

Nepatřím k lidem, které vánoce nemají rádi, ba co víc, nenavídí je. Posledních pár let mě to přijde spíše jako módní výstřelek. Kdo jde s dobou nemá rád nebo neslaví vánoce. Já ano a co víc, dostat občas nějaký dárek je fajn. Jsem holt starý zapšklý konzervativec, co věří na Ježíška a prozpěvuje si koledy cestou na půlnoční.

Jediné co bych si přál, kdyby se z vánoc vypustilo hektické uklízení a shánění dárků. Budou vánoce méně vánoční, když nebudeme mít 10 × vyluxováno a vylešteno všechno sklo? Budou vánoce méně vánoční, když nebudeme mít na stole připraveno 20 druhů cukroví? Myslím, že ne - já bych si ty vánoce užíval tak, jak jsou ... krásné, klidné a křesťanské ... nemám s tím problém. Bůh s Vámi (ať už je to kterýkoliv).

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#vanoce

rovering CD z Obroku? Děkuji nechci! [rovering]

28. listopadu 2005

Obrok je celostátní setkání roverů a rangers. CD znamená compact disc a je to médium, na které se pomocí vypalovacího zařízení ukládají data. Když jsem letos byl se svým oddílem na Obroku, bylo nám nabídnuto, že si můžeme objednat za vcelku lidských cca 75 Kč fotografie z celé akce od Obscury. Dobrá nabídka, proč to nevzít? Víte proč? Důvody jsou nasnadě, nejdříve krátká rekapitulace v časové ose.

1. května 2005 - objednáváme a platíme CD.

26. června 2005 - nikdo z pořadatelů se neozval, ptám se na Rovernetu, kdy bude CD doma. Kytka téměř obratem reaguje a tvrdí (já si to přesně nepamatuju, ale myslím, že tenhle termín na Obroku nikdo neříkal), že CD bude o prázdninách. Filosof prý má pracovat, již jen na samotném CD.

5. září - upozorňuju na to, že je po prázdninách a CD stále nepřišlo.

11. září - Majki podotýká, že nikdo nereaguje a že je to ostuda.

12. září - Kytka tvrdí, že CD už je téměř hotovo.

19. září - Filosof tvrdí, že CD je hotové, jen je ho potřeba vypálit.

Září - objevuje se zpráva, že CD bude v říjnu u lidí co si jej objednali.

30. října - Filosof tvrdí, že CD jsou z velké části vypálená a že je třeba je jen polepit a odeslat.

31. říjná - Filosof částečně vysvětluje zpoždění.

Konec října - dávám veřejně najevo nespokojenost s čiností Obroktýmu ohledně CD z Obroku a ejhle, hned se mi ozývá Permoník a omlouvá se za celý Obroktým i Roverský Obrok. Nicméně termín dodání CD neříká.

11. listopadu - všichni rezignují na to, že by CD třeba i někdy dostali a vše se transformuje do vtipu, aby jsme nechtěli Obroktým okamžitě zabít.

23. listopadu - opět se na Rovernetu ptám po termínu dodání CD. Nikdo neodpovídá.

26. listopadu - Číča se na fóru i na Rovernetu omlouvá za zpoždění a slibuje, že do konce týdne by všechna CD měly být v poštovních schránkách.

Vadí mi na celé kauze několik věcí. Například to, že celý Obroktým i Roverský odbor v několika případech hrál mrtvého brouka na stížnosti nikdo nereagoval. Vadí mi, že nikdo nebyl schopen, poslat maily či jiné upozornění o tom, že se dodání CD zpozdí. Vadí mi, že s námi bylo zacházeno jako s kusem hadru, jako z čísly. Vadí mi, že Číča, tipuji ho jako jednoho z nejodpovědnějších za celý problém, se ozval pouze jednou a to až 26. listopadu. Vadí mi, že si někteří lidé myslí, že když to dělají zadarmo a ve svém volném čase, tak je jedno jakou práci odvedou a v jakém termínu. Už jednou, Fil psal, že to, že se to dělá zadarmo přeci neznamená, že se to dělá špatně či nekvalitně. Vadí mi, že se tohle stalo zrovna ve skautském hnutí. Vadí mi, že jsem ztratil důvěru v Obroktým 2005 a v Roverský odbor. Vadí mi, že jsem přišel o jednu ze svých iluzí. Vadí mi, že o tom musím psát na blogu. Vadí mi, že nemám zastání. Vadí mi, že si momentálně připadám jako blbec. Je mi to líto.

Jen malé resumé. Bez 5 dnů výroba CD trvala 7 měsíců, tedy půl roku a 26 dnů. Představte, že by jste si objednali televizní program na tento týden a přišel by Vám až půl roku. Kdybych se takhle choval já ve firmě, tak mě vyhodí. Kdyby se takhle choval nějaká firma tak na českém trhu skončí. Co se stane tady? Nic. Dostaneme svá CD a můžeme být rádi, že jsme je vůbec dostali. Můžem se vůbec nějak bránit? Bratří a sestry. Pche, jen prázdná slova a fráze.

Poznámka: To, že zde často vystupuje Filosof, znamená jen to, že on byl jeden z mála, kdo měl dost cti, aby se postavit stížnostem a odolával jim. Díky File!

Aktualizováno:

Dlužno dodat, že nic není horké jak se jí a na spoustu mých výtek bylo zareagováno a dostatečné odpovězeno. Taktéž i já musím uznat, že jsem možná malilinko přestřelil a mohl jsem volit mírnější slova. Ano, to uznávám, omlouvám se a navíc myslím, že celou kauzu se ctí uzavřel Jura ve svém příspěvku Ad.) ObRok CD a jiné souvislosti....

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#obrokcd

úvaha Noira's flame: Gotická Wicca [úvaha]

28. listopadu 2005

No, je vidět, že minimálně Noira, čte můj blog a tak mi to nedá, abych taky nezareagoval na její příspěvek. Poněkud se chytla mé krátké glosy o tom šíleném pseudočlánku a mé úvaze o gotice a wicce. Myslím, že bych to asi měl uvést na pravou míru a tu pravou míru jsem dovymyslel, až po čtení jejího článku. Takže:

Noira má samozřejmě pravdu, že to co se vnějškově prezentuje za wiccanské či gotické blogy (či snad obojí najednou) v 90% případů jsou jen ubohé pasquily a pseudopokusy o wiccu či gotiku. Ano, nelze dle těchto splašků hodnotit ani jeden z těchto, nebál bych se použít slov, životních stylů.

Ale podívejme se na to, ne z mého hlediska, tedy člověka, který hledá a pátrá, ale běžného internetového surfaře. Neví co je gotika a narazí náhodou na jeden pseudogotický/wiccanský splaškový blog. Přečte si pár příspěvků a řekne si, „Aha, tak tohle je ta gotika/wicca! Už tomu rozumím.“ A to je právě to, co se mi nelíbí a co kritizuji a co považuji za velmi nebezpečné. Svádí to k absolutní generalizaci a černobílému vidění.

To, jak ten či onen styl vypadá v očích veřejnosti, nedělají Ti kvalitní lidé z oboru a kvalitní informace/stránky/blogy, ale právě tyto splašky. Proto volám a řvu, sakra smeťme tyhle svinstva ze stolu a učme se, studujme a když už něco chceme napsat, ventilovat na netu - řádně si zjistěme, že neděláme zbytečnou práci, že lépe a kvalitněji to nepopsal nekdo jiný, že máme dobře zpracované prameny, že nejsme plagiátory, že jen neplkáme a neleštíme si naši ješitnou dušičku. Pak bude líp a jistě se v očích laické veřejnosti budou wiccané, rockeři, jehovisté, mágové, reikisti, lidé z gotiky, skauti nebo křesťané jevit podstatně lépe. Pokud budu moct, podpořím každou kvalitní wiccanskou či gotickou či jinou stránku, napište, dám ji na Bloxxteru do odkazů, ale POZOR! Kvalitní znamená jak design a kód (dejte si na mě bacha jsem perfekcionalista, co má rád validitu, CSS a nesnáší Explorer) a nebo aspoň kvalitní obsah. Odpustím Vám horší vzhled stránek, ale neodpustím Vám obsah.

Jinak musím říct, že Nořin článek Wicca versus Gothic se Noiře moc povedl, zařadil bych ho do jejího zlatého fondu, protože skvěle vypíchla stupidní generalizaci i černobílé vidění této kauzy i se velice elegantně vymanula z obou směrů. Moc se mi to líbí. Pokud bych z blogů co čtu měl zvolit top ten, pak Noira bude v první pětici na 100%.

Co říci závěrem? Wicca nebo Gothic? Nevím, já piju Krušovice.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#noira

hudba Jilemnické rockování [hudba]

28. listopadu 2005

Jilemnické rockování je akce na které jsem byl minulý víkend. Musím říct, že se mi tam celkem líbilo, ale protože tam bylo několik záležitostí ne zcela IMHO korektních, rozhodl jsem se o nich informovat na blogu.

A kdo tam vlastně vystupoval? Převážně to byli místní a pomístní lokální kapely rockového ražení.

Punks not Death, vy volové

Ehm, první co mě velmi zasáhlo bylo chování jisté skupiny lidí, které bychom snad mohli nazvat punkáči, punkeři či jak se to skloňuje? Nevím, ale pokud má někd pocit, že by mohl být čímkoliv mravně ohrožen, ať nečte dál a tento odstavec přeskočí. Mohl by dojít k psychické a morálně-mravní újmě. A taky by si mohl přestat myslet, že jsem slušnej kluk. Tedy k věci, znám několik lidí co se k punku hlásí a jsou to skvělí lidé, znám několik vynikjících punkových kapel, ale ... ale to čeho jsem byl svědkem v sobotu a z mých zkušeností to považuji za mainstream mne vede k publikaci základního axiomu. Punkáči jsou banda tupých vypatlaných idiotů, bez trochy rozumu, úrovně, slušnosti a ... a vůbec. Omluva: Všem, kterých se to netýká a díky generalizaci jsem se jich dotkl, tak těm se omlouvám. Upřímně. Axiom číslo 2: Pokud někdo neumí hrát a zpívat a chce mermomocí vystupovat, ať založí punkovou kapelu. Tam se to nejenom ztratí, ale myslím, že tam o to přímo jde. Omluva: Omlouvám se všem punkovým zpěvákům a hudebníkům, kterých se to netýká.

Estetická smrt

Další věc, která mě celkem zasáhla byl harmonogram kapel. Nevím jestli tuhle show režíroval pan Adamec, ale skoro to tak vypadalo. Dát po kapele, která podle slov leadera kapely Honzy Exnera, hraje hard core a cross-over, tedy D.V.C. (mimochodem tahle kapelka, je absolutně skvělá záležitost), zábavouvou kapelu Koneckonců, která je sice vynikající, ale hraje podstatně méně tvrději a má i diametrálně odlišný repertoár je opravdu svinstvo.

Životní minimum

Při vyslovení názvu této kapely mě to vyloudí úsměv na tváři. Když to nějak rychle zglobalizuji: Je to parta mladejch lidí, která hraje s obrovským nadšením a nasazením, ale hraje obrovsky špatně. Říkám si, že tu zpěvačku a klávesistku tam mají jenom kvůli image:-)))

KPK

KPK. Och opravdu zlatý hřeb večera! Vynikající kytarista Ondra Paska a naprosto skvělá zpěvačka, lépe to skončit nemohlo. Ta ženská má hlas jak Bůh a Ondra hraje jako Mach. Fakt úžasný zážitek, zvlášť po některých kapelách.

Shrtnuto a podtrženo: punková kapela VHS - neslyšel jsem nemůžu hodnotit; kapela Svrab - má slušný potenciál, hrají na sůj věk obstojně a když se vyhrajou a udělají si jméno, může z nich něco být (kladně hodnotím, že mají vlastní texty); D.V.C. - nejlepší kapela večera, bez komentáře - není co dodat; Koneckonců - velmi dobrá zábavová kapela, rád jsem je slyšel; Životní minumum - minimální hudba s maximálním nadšením; KPK - muzikanti par excelence.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#rockovani

jaxi taxi Johnyku, jednou tě zabiju! [jaxi taxi]

28. listopadu 2005

Ne nemusíte se bát, tento příspěvěk, nevypovídá o chystané vraždě a ani s ní, kupodivu, nijak zvlášť nesouvisí. Tento příspěvek je o mobilu a jednom mém kamarádovi.

Já používám mobil celkem dost, sice ne tak, abych se bez něj neobešel, ale asi by mi to dělalo problémy. Stahuju si maily, řídím bankovní účet, koordinuju přes něj jednu skupinu tanečníků a jednu partu super roverů a rangers. Je to prostě fajn věcička, kterou rád používám a celkem mi usnadňuje život. Ovšem nechápu lidi a asi mi i solidně lezou na nervy, kteří mobila mají a nepoužívají. Považují slovo „mobilní“ za lingvistickou hrátku patřící k designu a příslušenství tohoto přístroje a nepovažují jej za signifikantní. Jednoho z nich Vám představím.

Mám kamaráda Honzu, kterému se, krom jiných jmen, občas říká Johnyk. Mám ho ze srdce rád, ale v současnosti nevím, jestli mě víc štval v době, kdy mobil neměl a byl ustavičně k nedostižení a nebo nyní, když ho má a je ustavičně k nedostižení.

Johnyk je workoholik, s hypetrofovaným smyslem pro zodpovědnost a proto Vám popíšu Vám jeho koncepci zacházení s mobilním telefonem v běžný pracovní den. Vstane, spáchá nějakou tu hyenu, asi se i nasnídá a vyrazí do práce. Telefon si bere s sebou, ale obávám se, že mu je jedno, zda je vypnutý či zapnutý, nabitý či vybitý. Po příchodu do práce ho uloží na dobře utajené místo, aby, kdyby ho hledal (což je v jeho případě oxymóron), ho nenašel a aby, kdyby zvonil či pípal, ho neslyšel. Pak jde plnit pracovní povinosti. Když se, většinou večer, vrací z práce a mobil není náhodou vypnutý či vybitý, tak si přečte miliony SMS od lidí co ho shání (valnou většinu jistě tvořím já) a zmeškaných hovorů. V 99% případů se usměje a směle pokračuje domů, aniž by měl sebemenší touhu na SMS či hovory odpovědět.

Nyní se podívejme na situaci z mého pohledu. Během dnes si vzpomenu, že s ním potřebuju mluvit a napíšu mu třeba SMS: „Ahoj Honzo, večer okolo 19.00 se zastavím, potřeboval bych se s Tebou na něčem dohodnout, pokud se Ti to nehodí, ozvi se.“ Protože se mi neozve, samozřejmě, že se v 19.00 dostavím a on samozřejmě nikde. Tak mu volám. On telefon nebere. Takže asi tušíte, jaké představy se v duši cholerika asi odehrávají.

Zpravidla ho nechávám umírat a likvidovat těmi nejmučivějšími způsoby a co nejkrvavěji. Zpravidla ho zachrání jeho dobrá sestra Petra, která mě pozve dál na čaj, ať na něj počkám. Dost často se nedočkám, ale to již vychladnu, takže nemám potřebu ho fyzicky zlikvidovat.

No ale řekněte sami, nezabili by jste ho?

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/2_2005.htm#mobil

úvaha „IN“ je kouřit „trávu“ s partou [úvaha]

24. listopadu 2005

V současnosti, pokud chcete držet krok a být někdo tak prostě musíte „hulit“ trávu (pro neznalé hulit = trávu a kouřit = tabák). Nechápu to. Co z toho? Úmyslně zcela pomíjím nelegálnost a škodlivost zdraví, to je jiná kauza.

Spíše nechápu to, proč to ti lidé dělají. Přijde mi to jako další projev degradace naší společnosti, protože Ti co toto provozují jsou IMHO neschopni žít normální život bez útěku k drogám. Myslím, že to jsou slaboši bez vůle a vyšších cílů. Ale taky se můžu mýlit. Což je taky možnost.

Musíte hulit, aby Vás kamarádi brali, musíte hulit, aby jste byli šťastní, musíte hulit aby jste něco znamenali. Hulení je povýšeno na společenskou nutnost. Ta trocha vrušení, že děláme něco zakázaného, ta nejistota, zda to s Vámi něco udělá nebo na. To navození jiného stavu. Ubohé a nízké.

Ano beru, že příležitostně to může být zajímavé, fajn a přínosné (vím o čem mluvím). Ale opravdu si myslím, že dlouhodobě a pravidelně to je jen destrukce (nikoliv dekonstrukce) člověka a degradace jej na póvl a lamu bez duše a vůle.

Je mi líto lidí, kteří tomu propadli a jen aby svému okolí ukázali, že jsou IN, začali hulit. Dřív nebo později začnou likvidovat sebe, rodinu, přátele, ty, kteří je milují a které oni chtějí milovat a prostě časem skončí. Je jedno kde. Prostě skončí a už nepokročí k Abyssu.

Tento příspěvek berte jako zoufalý výkřik a strach a život a budoucnost jednoho přítele. Nedělám si iluze o objektivitě. Jen tak trochu volám o pomoc tam, kde já již nic nezmůžu. Chcete-li můžete vášnivě diskutovat. Amen. Solve et Coagula. Spíše jen Solve...

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#trava

magie Reinkarnace?! [magie]

24. listopadu 2005

Poslední dobou se na různých fórech, která navštěvuji, objevilo jako dosti kontraverzní téma inkarnační teorie a nebudu zastírat, že mým přičením. Poněkud to zasáhlo moji duši, protože jsem již dlouhá léta věřil v reinkarnaci a po několika diskuzích, spíše tedy otázkách s CTL a následně po přečtení Zón od Jozefa Kariky se to poněkud změnilo. Nechci tvrdit, že se ze mne přes noc stal odpůrce reinkarnace, jen mě prostě Karikovy argumenty přijdou dost přesvědčivé. Takže shrnuto a podtrženo, momentálně se tak trochu zmítám mezi postmodernou, která inkarnaci prostě odmítá a tradičním magickým přístupem většiny lidí z „oboru“, kteří tuto teorii uznávají jako jedinou a absolutně pravdivou.

Musím říci, že mne překvapilo jak agresivně a urputně tuto teorii, někteří lidé brání, jako bych jim chtěl sebrat jejich rodinu, jejich vše a přitom jsem jim nabídl jiné dveře, ale oni se do té 13. komnaty nechtějí podívat, odmítají sníst červenou pilulku. A tak, přesně proti jejich názoru, mě to přijde, že na té postmoderně asi něco je, když se jí všichni tak brání.

Jak tedy již bylo řečeno, vypadá to, že „inkarnace je píčovina“. To neberte jako relevantní argument, prostě jen tvrzení jednoho člověka, který to podle mne má v hlavě přeci jen trochu srovnaný. Ale přesvědčen zatím zcela nejsem, ovšem postmoderna vyhrává 1:0.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#reinkarnace

internet Nový Email.cz se testuje! [internet]

24. listopadu 2005

Od včerejšího dne se rozjelo testování nové Emailu.cz pod patronací Seznamu. Otcem tohoto projektu je pan Vlastimil Pečínka, bývalý webmaster Email.cz, t.č. zaměstnanec Seznam.cz. Vše začalo tím, že testeří, mezi nimi i já, napsali e-mail panu Pečínkovi a on se včera ozval s mailem, z něhož něco málo vybírám:

Rádi bychom ověřili nové features Seznam webmailu. Jedná se o stejný webmail, jaký používají uživatelé na Seznamu nyní, je však rozšířen o další vlastnosti - placené SMS, html editor, změnu Reply-To, změnu From, blacklisty a whitelisty, aj. Dále bychom chtěli ověřit funkčnost Peněženky, která bude použita pro placení za SMSky.

Druhým podstatným cílem testu je ověření bezproblémové konverze schránky Email.cz do prostředí Seznamu.

Nový webmail je určen také pro uživatele v doméně Email.cz, kteří (postupně všichni) budou zkonvertování.

Při konverzi dochází k přesunu zpráv, složek, nastavení, adresáře a kreditu placených SMS. Ostatní služby budou zrušeny a jejich data Vám po dobu půl roku nabídnuta ke stažení.

Pokud máte kredit u Email.cz a necháte si zkonvertovat schránku, převede se i kredit.

Protože výsledky testování jsou považovány za důvěrné, nemohu o nich prozatím referovat. Proto prosím zatím nepohrdněte pouze několika screenshoty nového Email.cz:

Úvodní strana
Screenshot nového Email.cz
Psaní e-mailu
Screenshot nového Email.cz
Psaní SMS
Screenshot nového Email.cz
Adresář
Screenshot nového Email.cz
Informace
Screenshot nového Email.cz

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#newemailcz

info Výpadek Bloxxteru [info]

20. listopadu 2005

Chtěl bych se všem uživatelům omluvit za výpadek Bloxxteru v posledních týdnech, bohužel nešlo o záležitost, kterou jsem mohl ovlivnit. Šlo o výpadek jenoho ze serverů firmy ForPsi.cz. Nyní by snad již vše mělo být v pořádku, ale pro jistotu se pokusím zřídit i záložní mirror na adrese http://bloxxter.webz.cz. Tedy pokud opět na adrese http://cody.web3.cz se nedoboucháte, zkuste dveře http://bloxxter.webz.cz.

Jinak, opět jsem stáhnul e-mailový formulář, nějak nefunguje tak, jak by asi měl. Jakmile to opravím, opět bude tu.

Aktualizace (24. 11. 2005):

Nakonec jsem se rozhold pro jinou doménu a rezervní adresa pro Bloxxter je http://bloxxter.webz.cz.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#error

o knize Zahradovo první zasvěcení [jaxi taxi]

10. listopadu 2005

Zahrada vydal svoji první knihu o Wicce. Kniha se jmenuje Wicca: První zasvěcení a vydalo ji nakladatelství Volvox Globator. Já si již na ni brousím zuby a hodlám napsat recenzi, byla by to chyba, kdybych jako dvorní odpůrce Wiccy si nechal tuto příležitost ujít:-))

Ale o tom jsem nechtěl psát, chtěl jsem napsat o tom, jaké haldy kritiky se sešly na jeho hlavu od zaručených „odborníků“. Upřímně je mi ho líto a je mi líto i těch tupounů, co jeho práci kritizují. Obávám se, že většina z nich tu knihu ani nečetla, jen si přečetla pár recenzí. Kdo jsou, že mohou kritizovat? Opravdu všichni z těch zasvěcených kritiků na to mají? Publikují někde, byť jen na svých stránkách či blogů aspoň pokusy o erudované názory? Nevím, ale obávám se, že ne. Za všechny jmenujme odborníka na všechny a na všechno, vyraženého z Grimoáru hadího kaza v současnosti přetransponovaného do dračího mezerníku.

Milý Zahrado, ať už tohle budeš číst nebo ne, tak já ti fandím a pokud ti to někdo vydá, piš dál. Nenech si zkazit náladu. Já ti ji zkazím ještě dost, až na Tu tvoji knížku napíšu recenzi:-))

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#zahrada

informace Listopadové glosy [informace]

10. listopadu 2005

Za poslední dobu jsem neměl moc času (pracoval jsem na Anapurně - asi jeden z nejlepších webů, co jsem kdy udělal), tak jsem na blog nepsal, za tu dobu, se stalo pár věcí, které mě zaujaly, ale asi nemá význam o nich psát celý příspěvek a asi jsou i neaktuální ... ale mám neodbytnou touhu je nějak glosovat.

Negativní gotická kultura

Před pár týdny proběhl českými blogy článek, který jestli je míněn vážně tak je to opravdu tragikomické, tedy spíš smutné a děsivé. Na blozích goticko-wiccanských se tomu nejededna osoba věnovala. Posuďte sami.

Při té příležitosti mě napadá proč se tak prolíná wiccanství a tzv. gothic style? Není to třeba tím, že oba směry jsou jen pózistické a příliš extrémní? Wicca se svým wiccan rede je super hodná a super positivní a celá gotická image zase naopak - agrese, drsnosti, síla a moc.

Omezování osobních práv na křesťanské škole

Tak jsem si přečetl, že v New Jersey na jedné křesťanské škole si nemůžou studenti vést blogy. Hm, a víte proč? Kvůli pedofilům. Údajně, ale pravdou bude spíš strach před zveřejněním pravdy o jejich škole a taky prý o papeži (dle Electronic Frontiers Foundation). Jo, blogy hýbou světem:-)

S**ou mě DoCovy „coming outy“ a jiné angličtinismy

Mám rád angličtinu, ale vadí mi jeji prznění a znásilňování krásného českého jazyka její mutací. Krasným příkladem je Dragon of Celts. Jeho kaming auty jsou taková prasárna, že snad větší být nemůže. Má na to právo, nic s tím neudělám. Ale štve mě to, tak si jen chci postěžovat. Miluju když někdo umí využít češtiny a síly slova bez pochybného užívání angličtinismů a germanismů a čechismů. Nic víc, nic míň.

Jsem slavný

Budu citovat a pominu gramatické hrubky, byť jsou neodpustitelné. Ale musím říci,že mne to pobavilo, aspoň jsem fakt slavnej.

Chce se mi upřímě z toho zvracet. Jinak jsem si myslel že většího egoistu než je Cody nenajdu zmílil jsem se.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#par-slov

internet I-Reklama za peníze? [internet]

31. října 2005

Před časem mě oslovila „firma“ pana Kaděry v zastoupení Martinou Leinovou s nabídkou textové reklamy na mých stránkách (reklama na čtyři casina), kdy mi za ní budou platit. Nabídku jsem po jistém zvážení přijal a mé zkušenosti s těmito praktikami přináším v tomto krátkém článku.

Nejdříve bych Vás rád seznámil s informacemi se kterými jsem se setkal a až po přečtení těchto, jsem se rozhodl. Musím říci, že to opravdu bylo těžké rozhodnutí, protože všechny články hovořily spíše proti, než pro spolupráce s touto pseudofirmou, ale rozhodl jsem se to risknout. Podívejme se tedy na tuto kauzu obšírněji. Kdopak nám o nich co napsal?

Roman z Dagblogu ve svém článku „SEO spammeři z Texasu“ o tomto projektu tvrdí, že: „V podstatě jde o klasickou pyramidu, která se točí kolem zpětných odkazů, které mají pomoci nějakému kasinu vystoupat ve vyhledávačích. Výsledkem je klasická link farma, bohužel s neblahým dopadem, v podobě penalizace od vyhledávačů, na toho kdo linkuje.Robert Němec v rozhovoru s Janem Ambrožem varujeOvšem takto si dovolím tvrdit, že všechny stránky, které na sobě mají odkazy na ona texaská kasina, jsou ve velkém ohrožení.“ Na tuto kausu zareagoval i Pavel Prostřední z Bussinessweek.czProvozovatelům českých webů, kteří dodali kasínům 14.200 zpětných odkazů, je 2400,- Kč malou náplastí vzhledem k tomu jak tyto odkazy poškodí jejich web (viz Google patent).“. K velice hezkým informacím jsem se mohli také dozvědět na diskuzním fóru Jak psát web, kde pravděpodobně reagoval i pan Kadera osobně: „Nasim cilem je ziskat asi 500 stranek na ceskem internetu s PageRankem (= hodnoceni relevance vyhledavacem google) vyssim nez 2. Melo by to, jak doufame, pomoci nasi pozici v googlu pri zadani urciteho klicoveho slova. Chapu, ze v dnesni dobe neni radno komukoliv verit. Presto vas chci ujistit, ze nase nabidka je naprosto korektni. Je na vas, zda nam budete duverovat.“. Na stejném místě to shrnul Yuhů: „Nepochybuji o serióznosti Michala Kadery, který celou akci koordinuje. Možná má dobré úmysly, pravdou ale je, že zvolil marketingově-komunikační kanál, který je krajně nešťastný.“ Samozřejmě, že si přisadil i Daniel Dočekal: „Neodpovídejte na jejich mail odmítavě. Udělal jsem to. A za pár hodin po odmítavé odpověd se na Pooh.cz začaly sypat roboti zaplavující ohlasy spamy na právě níže uvedené adresy“ Skvěle o spolupráci či spíše nespolupráci a Michalem Kaděrou je popsáno zde: „Michal Kadera se domnívá, že byl problém způsoben uvíznutím e-mailu ve spamovém filtru jejich poskytovatele e-mailu. „Chyba tedy neni s nejvetsi pravdepodobnosti u nas, ale na Vasi strane spatnou volbou poskytovatele free mailu. Nechapu, kdyz jsme se Vam neozvali, ze jste se neobratil napriklad na centrum.cz a nepozadoval vysvetleni. Mohli jsme tak predejit nedorozumeni.“ tvrdil mimo jiné ve své odpovědi.“. No a asi nejobšírněji o celé kauze informoval Jan Ambrož na Lupě, hlavně o tom kdo jsou nebo spíš kdo nejsou Michal Kaděra a jeho lidé: „I přes ochotné diskuse v internetových fórech se totiž koordinátor Michal Kadera snaží zůstat v pozadí, odpovídat jen na základní otázky a svou činnost příliš nepropagovat. Naši nabídku o vyjádření odmítl s požadavkem, abychom o jeho činnosti dále nepublikovali žádné informace. „Byl jsem na diskusních fórech terčem útoků. Řada z nich byla velmi nefér. Proto jsem se rozhodl situaci nejitřit tím, že bych spolupracoval na Vašem článku.“

Po přečtení všech předchozích názorů na mě samozřejmě firma pana Kaděry nepůsobila nejvěrohodnějším dojmem a tak jsem opravdu dlouho rozmýšlel, když mi od Martiny Leinové z adresy  (která už sama o sobě nevypadá důvěryhodně, která kvalitní firma si zakládá oficiální e-mail na freemailu?) internet_reklama@centrum.cz přišla tato nabídka:

Dobry den,
mam vazny zajem o umisteni reklamy na Vase stranky v podobe textoveho odkazu.


Jedna se o umístěni techto nasledujicich stranek:
http://www.pokermaster.org/ online poker
http://www.empirepoker.com/ online poker
http://www.321-online-casino.com/ online casino
http://www.online-texas-holdem-poker.net/ texas holdem poker


Za poskytnuti reklamniho prostoru Vam nabizim 2400 Kc/rok. Provozujete-li vice prezentaci, pak zaplatim za prostor na kazde strance samostatne (po jejich predchozim shlednuti a odsouhlaseni).
Podminkami spoluprace je nasledujici:
- aby byly vsechny ctyri odkazy umisteny na hlavni stranku prezentace (= Homepage) a 4 podstrankach, pricemz konkretni pozice je libovolna (nahore, dole, uprostred atd.)
- velikost pisma musi byt minimalne 8 (citelne)
- platby budou uskutecneny kazdeho 20. dne kalendarniho mesice, a to za mesic predchozi za predpokladu, ze odkazy byly zobrazeny po cely mesic (castka 200 Kc).
První platba probehne v plne vysi (200 Kc) bez ohledu na datum umisteni vyse uvedenych odkazu na stranku (bude zapocitan cely mesic)
- vzajemna spoluprace muze byt kdykoliv ukoncena obema stranami bez udani duvodu
- forma a nazev odkazu musi byt shodne jako na http://www.svetfotek.net (otevrete pro vzor)
V pripade Vaseho zajmu mi prosim poslete URL, kam byly nase odkazy umisteny , vase jmeno a cislo uctu kam maji byt poukazovany platby.


Tesim se na spolupraci.
S pratelskym pozdravem
Martina Leinova

Tento e-mail je obchodni nabidka nikoliv spam. Pokud jsme Vas timto emailem obtezovali a neprejete si,aby Vam tato nabidka prisla v budoucnu, prosim zaslete e-mail s “Predmetem: Neposilat” z e-mailove adresy na kterou byl zaslan. V takovem pripade se omlouvame, pouze se snazime o spolupraci.

S Martinou Leinovou (do teď nejsem přesvědčen, zda to bylo více osob, nebo všechny identity obhospodařovala jedna osoba?) byla komunikace celkem dobrá, odpovídala velice rychle, byť ne příliš profesionálně, nebál bych se říci občas velmi skotácky.

Po třech měsících pravidelné a přesné platby náhle přišel následující e-mail, opět z naprosto jiné adresy, zřízené na jiném českém freemailuXchange@seznam.cz s vyhodnocením celého projektu a s ukončením spolupráce.

Vazeny reklamni partnere,
po rozsahlem vyhodnoceni Vam bohuzel musim oznamit, ze ke dni 31.10.2005 jsme nuceni ukoncit spolupraci-reklama na onlina casina:
http://www.pokermaster.org
http://www.empirepoker.com
http://www.321-online-casino.com
http://www.online-texas-holdem-poker.net
a tim padem zrusit vsechny zavazky z toho vyplyvajici.
Predne bych Vam chtel za dosavadni kooperaci podekovat.Nejedna se v zadnem pripade o nejake poruseni z Vasi strany.Tato forma reklamy ale uz po temer roce, co ji provozujeme, prestava byt rentabilni. To je jediny duvod.
Proto prosim o odstraneni reklamy ke dni 31.10.2005.Platba za mesic rijen bude radne zaplacena max do 20.11.2005.Samozrejme, ze budeme i nejakou dobu pote reagovat na pripadne nedorozumeni ci pripominky.
Do budoucna bych Vam chtel jmenem celeho tymu poprat hodne uspechu a pripadna dal?í spoluprace na jinem typu projektu doufam není vyloucena.
Dekuji za pochopeni a pripadne dotazy smerujte primo na mne na
František Vlček, linkXchange@seznam.cz

Protože jsem, stejně jako Acci, nedůvěřoval tomuto e-mailu, napsal jsem Matině Leinové, aby mi tento e-mail potvrdila, ona tak učinila a snad právě proto přišla i druhá zpráva se zajímavým PS:

Dobry den,
koncem rijna jsme vsem partnerum posilali ukonceni smlouvy(viz.dole), jelikoz ne vsichni odkazy odstranili, posilame toto ukonceni pro jistotu jestě jednou.
Kdo uz toto oznameni jednou obdrzel, ignorujte ho.Vsechny ostatní prosim o potvrzeni doruceni a to na linkXchange@seznam.cz .Dále kdo obdrzel navrh na pokracovani spoluprace, to také plati.
Dekuji za pochopeni
P.S.
Je mozne , ze puvodne jste byl/a kontaktovan/a Martinou Leinovou ci Pavlou Baluskovou, coz jsou nase spolupracovnice

Pokud to celé shrneme, tak můžeme říct, že projekt pana Kaděry je značně nedůvěryhodný, ať už co do kontaktu s klienty, tak formou a i pochybným pokusem a téměř absolutní anonymitu. Ovšem musíme říci, že platby probíhaly korektně.

Co bylo cílem? Během 3 měsíců, kdy kampaň probíhalo na zmíněné odkazy odkázalo tisíce webu a tak se ony odkazy dostaly na  fenomenální první místo, což byl jistě cíl. Po těchto třech měsících byla spolupráce ukončena a třeba opět po čase přijde další vlna, tohoto pochybného obchodu s reklamou.

Já své peníze dostal a druhým aspektem je penalizace od vyhledávačů, mě osobně se to nepotvrdilo narozdíl od varování mnohých jako třeba od Roberta Němce. Dokonce po dotazu na pracovníka Jyxa, Ondřeje Procházky, jsem se dozvěděl toto: 

> *Dobrý den,*
> *mám na Vás dotaz, penalizuje vyhledávač Jyxo stránky, které obsahují
> textové reklamy (odkazy: online poker online poker online casino texas
> hold em poker) na 4 kasina (projekt pana Kadery) viz např.
> http://www.funny.cz/ ?*
> *Děkuji za odpověď.*

Dobry den,
samotna slova nestaci ke znehodnoceni stranky.
Zalezi najejich pouziti, cili a umyslu.

Ondrej Prochazka, Jyxo s.r.o.

Takže by vlastně všechno mohlo být v pořádku, ale jakási divná pachuť na jazyku zůstává, co bylo špatně?

Související odkazy:
Formulář pro oznámení nekorektních praktik Úřadu pro ochranu osobních údajů
Úřad pro ochranu osobních údajů

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#net-reklama

hudba 100 Years Of Liber AL [hudba]

1. října 2005

100 years of Liber AL

100 Years Of Liber AL - takto honosně zní název kompilace 2 CD, které vydalo nakladatelství Horus Cyclic Daemon. Kompilace má celkem 25skladeb a celkový čas obou CD je 141 minut 37 sekund, tedy více než 2 hodiny hudby ku poctě fenomenální osobnosti novodobé magie Aleistera Crowleyho. Tento hudební kousek byl vytvořen ku příležitosti výročí 100 let kultovního spisu Aleistera Crowleyho Liber Al Vel Legis neboli Knihy Zákona. Tato kniha je fenomenálním dílem a znamená zvrat a nastolení vlády Nového aeonu a taktéž thelemického zákona.

Všechy skladby byly údajně vytvořeny přímo pro tuto ojedinělou a limitovanou edici v stylu ambient - industrial (na druhém CD až experimental). Všechny skladby mají temnější charakter, takže je rozhodně nemůžeme směšovat s meditační hudbou klasického východního charakteru.

Horus dává této záležitosti nejen hluboký vnitřní rozměr, ale zároveň i styl, posuďte sami ze slov Jana Luffera:

Symbolicky bylo vydáno 418 číslovaných kusů této kompilace v esteticky vytříbené formě. Jako schránka slouží majestátní černá krabička, jíž vévodí znamenitá grafická koláž Johna Coultharta. V jejím středu pozvedá ruce Aleister Crowley, obklopen výjevy, připomínajícími jeho pobyt v Egyptě, kde Liber AL vznikla: sokolí bůh Horus, orientální krajina s chrámovými kupolemi, řádek z rukopisu knihy, sevřený mezi sfingami, hieroglyfický rám. V horní části kompozice, kam nás nasměruje Crowleyho gesto a stočený pohled, září anděl s řeckým nápisem „thelema“ (vůle), spolu s „agape“ (láska) klíčovým pojmem knihy. Tento obraz se opakuje i na obálce osmistránkového bookletu a do třetice na samostatné reprodukci formátu A3. CD jsou ukryta v černožlutém papírovém obalu a nesou na sobě magické obrazce, nerušené jiným textem.

Horus Cyclic Daemon

Je to záležitost ojedinělá a i kdyby obě dvě recenze na Okultuře měli pravdu jen z malé části, je jisté, že tento kousek stojí za to mít doma či alespoň minimálně slyšet.

Recenze:
Recenze Pavla Zelinky
Recenze Jana Luffera

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#ac-cd

úvaha Den v krojích [úvaha]

1. října 2005

Na 20. září připadl den v krojích. Co to znamená? Znamená to, že ten kdo chce a může a je skautem (vlčetem, světluškou, skautkou, roverem, rangers, oldskautem, oldskautkou atp.) by si měl ten den vzít na sebe kroj a chodit v něm celý den, jakoby to bylo jeho běžné oblečení. Já, protože jsem Rover, jsem to chápal také tak, že jde o určité postavení se za přílsušnost ke skautskému hnutí a hlavně, že Ti kdo kroj v ten den mají na sobě, se nebojí a nestydí ukázat veřejnosti čím jsou. Bral jsem to jako otázku osobní hrdosti a příslušnosti k roverům.

Dělal jsem si celý den čárky, kdykoliv jsem potkal někoho v kroji. Jestlipak víte, kolik jich bylo? Ani jedinná vážení přátelé, ani jedinná. Co z toho plyne? Buď skauti vymírají nebo nejsou natolik odvážní a hrdí, aby to ukázali na veřejnosti.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#den-v-krojich

informace Nepropadejte panice [informace]

1. října 2005

Pro mnohé z čtenářů jistě nebude překvapením, že jsem velký fanda kultovní pentalogie Douglase Addamse „Stopařův průvodce po galaxii“. Byly doby, kdy jsem si dal tu práci a zpracoval jakýsi písemný výcuc z těchto pěti v knih ve formě jakési rodící se, budoucí enycklopedie. Protože jsem kus práce odvedl, ale nyní již nemám moc času na tyhle hračičky, tak mi přišlo líto, aby to co mám doma, tam jen tak leželo. Třeba to někomu udělá radost. Proto to zde nabízím ke stažení.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#nepropadejte-panice

úvaha Vesmírní magoři [uvaha]

1. října 2005

www.space-magors.cz

Tak už mě taky navštívili Vesmírní magoři ehm pardon, Vesmírní lidé. No nevím, mě vždycky pan Ing. Benda přišel jako divnej patron, ale tohle je fakt už moc. Modernizoval, navštívil mě po mailu. Zase má antispam o jednu kolonku navíc. Musím říct, že mě strašně pobavil. Nejdřív jsem se lehce rozčílil a pak se začal pousmávat (v kanceláři na mě všichni divně koukali, to nevysvětlíš). Čím ale vlastně? Svou vlastní naivitou a hloupostí a drzostí? Možná, ale hlavně je mi líto těch lidí, co mu na to skočí. Si říkám, sakra jak špatně na tom musíme být, že věříme taký kecy těmhle neřádům? Kde udělai soudruziz NDR chybu? Na druhou stranu, když je někdo tak naivní, že uvěří Ing. Bendům a jiným vyděračům ducha, nezaslouží si tenhle úděl? Nevím. Taková patetická řečnická otázka. Tenhle příspěvek neměl mít hlubšího významu, jen povzdechnutí na stavem zdejším.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#vesmirni-magori

internet Email.cz stále nespolehlivý [internet]

1. října 2005

Jak nerad musím opět informovat o problémech na Email.cz. Když jsem naposledy informoval o tom, že mě Rita Gabrielová sdělila, že problémy s prázdnými e-maily jsou vyřešeny, měl jsem radost. Ale stále ve mě zůstal červíček pochybnosti, protože Rita Gabrielová mi sdělila, že prázdné e-maily bylo možné číst přes webové rozhraní a já si pamatuji jako dnes, že při únorovém výpadku nebylo možné k těmto e-mailům přistupovat ani přes webové rozhraní, natož přes pop3.

A bohužel problémy na sebe nedaly dlouho čekat, začalay opět chodit prázdné e-maily, pak pro změnu e-maily bez hlaviček. Celkem běžný obsah mailu bylonapř. jen tohle content-type. Problémy v podstatě začaly 20.9.. kdy došlo až ke 24 hodinovému zpoždění některých eamilů, 21.9. začaly chodit prázdné maily anebo maily bez hlavičky, zato s textem.

A tak i mě došla trpělivost a poslal jsem opět e-mail Ritě Gabrielové a panu Václavu Blažkovi, který je zodpovědná v současnosti za provoz Email.cz v tomto znění:

Vážená paní Rito Gabrielová a pane Václave Blažku,
poslední 3 dny na Email.cz byly naprosto katastrofální! Nejen, že emaily chodily pozdě, navíc mi přes po3 chodí z 90% prázdné a navíc naprosto nefunguje ani přeposílání na mobil!!! Navíc nikdo není schopen odpovědět na diskuzi Email.cz. Doufám, že aspon jeden z Vás zareaguje. Pokud chcete přepošlu Vám i přišlé maily přes pop3, zajímavé je, že maily přeposlané na jiný mailserver došly naprosto v pořádku, takže průser máte zase u Vás, resp. na Email.cz. Takže se ptám, jak je možné že jakkoliv nereagujete a jak je možné, že tyto chyby se stále objevují? Mám pocit, že od chvíle převzetí služby Seznamem se stav stále zhoršuje ... Očekávám od Vás adekvántí odpoveď!!! A prosím Vás, až mi budete odpovídat, pošlete mi kopii raději i na w.f.cody@centrum.cz - tam mám aspon jistotu, že si ten e-mail přečtu! Děkuji moc za jakoukoliv odpověď a nezlobte se prosím, jsem již opravdu velice rozezlen a bude-li tento stav setrvávat, myslím, že nebude problém tuto kauzu medializovat na zpravodajských serverech českého internetu.

Naštěstí odpověď na sebe nenechal dlouho čekat a tak aspoň víme, že minimálně Rita Gabrielová, tisková mluvčí Seznamu, dělá svoji práci dobře. Posléze na diskusi o Email.cz odpověděla i Soňa Richterová, takže jsem odpověď neměl jen já. Ale podívejme se co jsem se od Rity Gabrielové dozvěděl já:

Celý problem je v tom, že se opakuje (nejspíš hardwarová) chyba na souborovém serveru, který jsme převzali od ATC. Všechny ostatní stroje jsou naše, ale v tomto případě nebylo technicky a časově možné použít jiné souborové stroje. Nicméně je v plánu zahájit přestěhování dat na naše pole a vyřadit tento vadný HW. Po dobu stěhování je připraveno opatření, aby přes POP3 chodily zprávy opět celé.

Takže v současnosti jsou snad největší pohromy zažehnány, ale stále jako čertík je zde zařazování Email.cz na blacklist, což je záležitost stará cca rok a půl (!!!). Takže se Vám může klidně stát, že místo doručeného mailu, se Vám vrátí zpráva s tímto textem: I can't deliver Your message to: Duvod (reason): 554 Service unavailable; Client host [212.80.76.142] blocked using list.dsbl.org; http://dsbl.org/listing?212.80.76.142

Co bude dál? Bohužel už nejsem tak optimistický jako když Seznam přebíral Email.cz. Pokud někoho nedrží na Emailu.cz velké problémy a spousta práce se změnou schránky, radím - zmizte odsud. Je pravděpodobné, že do jednoho až dvou let bude opravdu Email.cz Ferrari české internetu, ale zatím mi spíš připomíná trabanta bez motoru jedoucího samospádem. Kdo má čas a trpělivost čekat, až se Email.cz stane nejlepším, když na to doplatí ztrátou e-mailů? Pokud můžu doporučovat, běžte na G Mail nebo na Centrum. Jak je vidět i z jiných zpráv ani domácí Seznamácký e-mail není zcela bez problémů, takže asi freemaily nebudou silnou stránkou Seznamu.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#email-nespolehlivy

úvaha Veselé zóny [magie]

18. září 2005

Když jsem si pročítál úvod Josefa Veselého k Zónám stínu, tak mě napadly dvě věci:

V té první jsem musel dát panu Veselému za pravdu v tom, že magie je spíše umění než věda. V magii je třeba obého nicméně být jen vědcem magickým a nikoliv umělcem je málo. Je třeba jak znát tak umět. Obojí je propojeno a zde dávám páně Veselému za pravdu, že umět je důležitější než znát i když optimální je sdostatek obojího.

Ta druhá je neuvěřitelné politování pan Veselého v tom, že se není schopen přenést přes své pucování ega a srážení svých protivníků nejen ve svých knihách, ale dokonce i úvodech v knihách cizích. Chudák, ačkoliv si ho vážím za ledasjakou práci v oboru magie (ovšem v ledasjakých směrech na něj neuvěřitelně nadávám), tak zde se ukázal jako malý český člověk a ne jako mág. Připomíná mi páně Weinfurtera z dob jeho sporu Otakarem Griesem. Shazuje tak svoji práci byť by její úroveň byla jakákoliv a staví se tak v mých očích do role chudáčka, co není schopen přenést se přes kritiku ostaních a jak malý permoníček ustavičně tluče kladívkem. Třeba ho to jednou přestane bavit. Koneckonců posuďte sami (Zóny Stínu, Jozef Karika, strana 10, poslední odstavec dole:

… Přinejmenším proto, aby budulínkové v „magickém kotlíku“ Čech mohli aspoň nahlédnout, „kam až tenhle tunel vlastně vede“. Rovněž je třeba, aby si naši okultisté uvědomili, že s koncem prvorepublikové Universalie vývoj magie ve světě neskončil. …

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#vesele-zony

úvaha Luciferian Witchcraft [magie]

18. září 2005

9. března 2005 Michael Ford vydal knihu s názvem Luciferian Witchcraft (Luciferiánské čarodějnictví), bližší informace najdete na jeho weblogu. Dle jeho slov jde o kompletní grimoár iniciace tzv. cesty levé ruky.

Luciferian Witchcraft

Celá tato kniha začíná popisem dlouhodobého výzkumu „Protivníka“, založením ideologie, která se ztotožňuje s tímto „protivníkem“. Čtenář se setká se čtyřmi kapitolami, kdy v první se setká s původními představiteli tohoto archetypu: Setem, Ahrimanem, Samaelem, Lilit a Tiamat. Druhá kapitola se zabývá praxí zes pisů jako je The Book of Cain, The Toad Ride a Goetic Sorcery. Kapitola třetí nás zavede do prostředí středníhovýchodu a jeho ďábelského a chaotického učení reprezentovaného texty jako Yatuk Dinoih, Paitisha (Paitiša), Nox Umbra, Grimoire of Sutekh (Sutechův grimoár) a Adamu - forbidden sex magick (Adamu - zapomenutá sexuální magie) a tím vlastně všechny Lucefiránské sexuální rituály.

Tato kniha mi chtě nechtě připomíná dílo Jozefa Kariky, Zóny stínu, ale vypadá to, že je dělaná poněkud ve více US stylu (velký vzor byl jistě H.P.Lovecraft a jeho mýtus Cthulhu) a myslím, že některé směry v této oblasti zanedbává - kupříkladu původní judaistickou tradici. Nicméně je to spis, který by bylo hezké znát.

503 stránek, 18,61 $, ISBN: 1-4116-2638-9. Možno objednávat: P.O. Box 926344, Houston, Texas 77292, United States

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#luciferian-witchcraft

internet Seznam boduje! [internet]

17. září 2005

Musím zde smeknout klobouk a říci, že Seznam.cz opět boduje. Sice jim to travlo déle, ale přesto na problémy na Email.cz zareagovali. Jako škodu sice vidím to, že neoznámili uživatelům,že se na problému pracuje, což mnozí chápali (a jistě zcela pochopitelně) jako to, že problém nikdo neřeší a na uživatele se kašle, jak měli v čerstvé paměti od pana France. Bůh ví, proč člověk zodpovědný za Email.cz v současnosti a to pan Václav Blažek nereagoval na e-maily od uživazelů, třeba od Karla Volného, který stejně jako já psal stížnosti na webmaster@email.cz:

Dobrý den,
před necelým měsícem jsem u vás reklamoval, že mi přišly prázdné maily. Stále
jsem se k tomu nedočkal žádného vyjádření. Dnes přišel další - zdrojový kód
připojuji níže. Hodláte tento problém nějak řešit nebo jen čekáte, až nějakému
zákazníkovi dojde trpělivost a pokusí se v médiích spustit kampaň proti vaší
firmě, neboť „i negativní reklama je reklama“?
K.V.

X-Envelope-To: kavol@hajnet.cz
Received: from smtp.email.cz (mx.email.cz [212.80.76.142])
by smtpin.local.xnet.cz (8.13.4/8.11.5) with SMTP id j88NoXSg071640
for <kavol@hajnet.cz>; Fri, 9 Sep 2005 01:50:33 +0200 (CEST)
Date: Fri, 9 Sep 2005 01:50:33 +0200 (CEST)
From: kavol@email.cz
Message-Id: <200509082350.j88NoXSg071640@smtpin.local.xnet.cz>
X-atco-delivered: kavol
X-Spam-Status: No, hits=1.6 required=8.0 tests=FORGED_RCVD_HELO,MISSING_DATE,
MISSING_SUBJECT autolearn=no version=3.0.4
X-Spam-Level: *
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.4 (2005-06-05) on
smtpin.local.xnet.cz

Jak jsem, ale již psal dříve, mě paní Rita Gabrielová odpověděla, asi jsem byl dostatečně dotěrný a co víc, těsně před tím, než se tato zpráva objevila v diskuzi na Emailu.cz, mi paní Gabrielová sdělila toto:

S opravou jsme hotovi, protože se včera podařilo najít ten hlavní problém: jeden ze strojů, které jsem dovezli z Brna měl poškozený souborový systém. Protože však žádnou chybu nehlásil, je možné, že to byl dloohodobý stav (proto ty prázdné emaily ještě z doby p. France). Chyba se netýkala disku, kde leží zprávy, ale systémové části disku resp. odkládací části, která je důležitá právě pro potřeby POP3 serveru. Zprávy přicházely smazané proto, že prošly přes poškozený FS s odkládacím prostorem, zatímco zprávy přes web byly v pořádku, neboť se čtou přímo.

Tolik zatím z toho, co víme. Doufáme, že ode dneška už bude vše OK, prosím přihlašte se, pokud by se problém objevil znovu.

Zpráva jistě potěšující a tak doufám, že e-maily, které chodily prázdné už i přes webové rozhraní jsou také minulostí, že byly vyřešené zvýšeným hardwarovým upgradem Seznamu. Uvidíme co dál, jen je třeba oznámit, že na diskuzi Email.cz celkem aktivně odpovídá na dotazy uživatelů jakási Soňa Richterová, snad jí to vydrží.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/2_2005.htm#seznam-boduje

úvaha Magie jim kape z huby [úvaha]

15. září 2005

K tématu toho příspěvku mne primárně inspiroval rozhovor s jednou mystickou přítelkyní a sekundárně několik příspěvků na blogu Strážce. Možná netušíte co tímhle problémem myslím, ale v podstatě jde o to, že existují na českém internetu typy lidí, co se zajímají o magii. To by nebylo špatné, ale horší, že je to okatě presentují na každém kroku i slovu. Stačí aby řekl půlku chleba a už jim z chřtánu leze třetí oko, ochranná bublina a magické útoky.

Prostě jim kape magie z huby. Nejhorší na tom ale je, že to jsou dle Papusovy terminologie povrchní čarodějové II. kategorie (Rumburak je proti nim machr). Zde nejde o vyvyšování a srovnávání, ale jde o to, že tito lidé málokdy svedou elementární magické úkony a co je horší, nedochází u nich k určitému magickému vhledu a tak zůstanou jen tlučhubové bez pochopení a smyslu. Prostě nedokáží překročit svůj stín. Takoví politikové okultismu. Bohužel nás často neuvěřitelně štvou, ale vlastně jedinné co je jim třeba je naše politování.

PS: Prosím nezaměňovat s vynikajícími teoretiky a akademiky filosofy z přesvědčení!!!

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/1_2005.htm#magie-z-huby

úvaha Válka blogů [úvaha]

8. září 2005

Nevíte co je to válka blogů? To je možná dobře! To je termín, který jsem použil pro pojmenování kauz, kdy si jeden na blogu z nějakých důvodu do druhého rýpne, ten si to nenechá líbit a na svém blogu mu to jak se patří vrátí. V knižním vydání se toto dělo mezi Weinfurterem a Otakarem Griesem za první republiky a mezi Josefem Veselým a Jindřichem Kallwachem v současnosti. Jakkoliv jsou tyto spory viditelné či ne, vždy si najdou dostatek odpůrců či zastánců té či oné strany. Já osobně to považuji za žabomyší války, které nemají žádného významu a není v něm ani vítězů a ani poražených. Jde jen o vzájemné urážení, obviňování a strhávání diváků na tu či onu stranu. Má to význam? Čeho mohou dosáhnout? Odpovím si sám. Ničeho. Maximálně dosáhnou znechucení všech, kdo na to nezaujatě pohlížejí.

Poslední dobou jsem podobnou věc nalezl na blogu Dragon of Celts. To mě ani nepřekvapuje, ale celkem mě děsí, že je tím zaplácnuto tolik řádků textu! Proboha, kolik slov většího významu by šlo napsat, kolik věcí by šlo udělat. Já chápu, že občas se o píše něco na co je třeba, nebo aspoň máme ten pocit, reagovat. Pokud mě něco takového chytne, zpravidla reaguji v komentářích nebo napíšu mail. Snažím se tím příliš „nesvinit“ blog, protože tohle je myslím zhouba každého rozumnějšího blogu.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/1_2005.htm#warofblox

internet I „Seznamácký“ Email.cz má problémy [internet]

8. září 2005

Ač nerad, opět musím informovat o dalších problémech s Email.cz. Kdo by si myslel, že převzetím Emailu.cz Seznamem všechny problémy definitivně končí, by se krutě zmýlil. V současné době se opět vyskytují krátkodobé chyby Email.cz, které se projevují „starou známou“ chybou a to, že e-maily chodí prázdné. Tuto chybu neodstranil ani avisovaný 24 hodinový dohled a zvýšení hardwarové podpory Email.cz.

Ale co je horší, krom pana Pečínky, který bohužel odjel na dovolenou do Číny, nebyl nikdo ze Seznamu schopen jakkoliv reagovat na vzniklé problémy a uklidnit uživatele. Až po sáhodlouhém hledání a posílání mailů (Webmaster, pan Pečínka, Ivo Lukačovič, Rita Gabrielová) mi odpověděla paní Rita Gabrielová s tím, že se systém odlaďuje a na chybách aplikace se pracuje a omluvila se za nekomunikaci zodpovědných lidí. Tedy shrňme si, že z celého týmu lidí majícího na starosti Email.cz mi byla schopna odpovědět Rita Gabrielová a pan Pečínka, ale ten je na dovolené. Dost děsivá představa, když si pomyslíme jaký kolos celý Seznam je a přesto lidský přístup k uživatelům májí jen 2 lidé? Na druhou stranu je to velmi příjemná změna ve srovnání s totální ignorací pana France. Takže já doufám, že i tyto problémy Seznam.cz vyřeší a vše bude fungovat ke spokojenosti všech (uživatelů i provozovatelů) dál.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/1_2005.htm#seznam-emailcz-error

magie Jozef Karika, Zóny stínu [magie]

18. srpna 2005

Jozef Karika, Zóny Stínu

Před nedávným časem známý slovenský (československý) mág Jozef Karika vydal knihu Zóny stínu. Nebudu zbytečně plýtvat místem a časem, jen trochu shrnu. Tato kniha je rozhodně dílo, které by nemělo chybět v knihovničce každého kdo to s magií myslí vážně a snaží se jít vpřed a sledovat „co se děje“ v českém (potažmo i světovém) magickém kotlíku. Tato kniha je sice lehce kompilátní, hodně čerpá z Kennetha Granta, ale je to svým způsobem fenomenální dílo zaměřené na tzv. druhou stranu magie. Dvě třetiny knihy jsou víceméně grimoárovou tabulkou různých entit a korespondencí (pro toho, kdo prostě takhle praktikovat nechce, je tahle část IMHO na nic), ale jako nejhodnotnější považuji poslední lehce (či těžce) chaosmagické kapitoly. Více prozrazovat nebudu, přečtěte si sami. Doporučuji. Pokud chcete nějakou recenzi, pak nejlepší (byly jen tři) je Sanova na Okultuře (ta jedna na Rituálu je fakt nic moc a ta druhá od Catalessi není snad ani recenze, otázkou je, zda ta Sanova je recenze:-))

Jozef Karika: Zóny stínu - 404 stran, nakladatelství Vodnář, Praha 2005, vydání první, vázané, cena neuvedena, ISBN 80-86226-57-3

Jozef Karika mi povolil v rámci textů o Necronomiconu uveřejnit na mých stránkách stať týkající se Necronomiconu, můžete trocha ochutnat.

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/1_2005.htm#zony

úvaha Bloudíme, bloudíme [úvaha]

9. srpna 2005

Byl jsem teď o víkendu v Praze. Zajímavý víkend, nu což, rozhodl jsem se v pondělí s Arai navštívit známou čajovnu Šiva. Oba jsme tam již jednou byli, tak jsme si řekli, že to musíme najít. Chyba lávky, hned pod orlojem jsme oba dva naprosto neomylně zamířili přesně na opačnou stranu. Zde bloudíc, jsme se optali a jistý pán (patrně hezkej zmetek), nás v tom ještě utrvdila s úsměvem na tváři nás poslal kol restaurace „U zlatého tygra“. Po cca hodině bloudění a marného vyzvídání jsme zavolali Esoter. Zjistili jsme, že Šiva je na úplně jiné straně Staromáku a tak jsme tam již svižně dorazili.

V Šivě to už bylo fajn, ale co nechápu je jedna věc, jak je možný, že dva lidi (já a Arai), který v týčajovně už byli, můžou s jistotou zkušeného válečníka určit jako jistý směr, směr naprosto blbý? Další záhada pro pana A. C. Clarka:-)

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/1_2005.htm#bloudeni

magie Pjér de Lasenyk/nic? [magie]

4. srpna 2005

Docela nedávno jsem narazil na problém, že neznám přesnou výslovnost jednoho z nejvýznamnějších hermetiků prvorepublikové Universalie Petra Kohouta aneb Piera de Lasenic. Oni se totiž nabízeli dvě varianty. Za prvé, že se jmenuje dle vesnice Lásenice a tedy, že by se měl vyslovovat [Lasenic] neboť jména místní se nepřekládají a tedy zůstává výslovnost s C ale na to naráží argument, že takový frankofil jakým Kohout bezpochyby byl by jsi své jméno jistě pofrancozštil. Takjsem se optal znalejších oboru na Grimoáru a Horevu a bylo mě řečeno, že se opravdu (kupodivu) vyslovuje [Lasenyk].

Trvalý odkaz:
http://cody.web3.cz/archiv/2005/1_2005.htm#lasenyk

Motto:

Pokud se něco může pokazit, tak se to pokazí. Nemůže-li se to pokazit, pokazí se to taky.

Murphyho zákony

Archív

• Bloxxter

• Archív

• » 1 / 2006

• Rok 2006

• » 2 / 2005

• Rok 2005

• Rok 2004

• Rok 2003

CodyBlog