Jaká byla Přednáška (Seminář) o UniverZalii

Napsal: Pavel Cody Ungr | Kategorie: Akce, Informace, Magie
11. dubna 2008 000 17:56

Před nějakým časem jsem se dozvěděl díky Afar a dalším internetovým zdrojům o přednášce o historii společnosti českých hermetiků – UniverZalii. Na přednášku jsme byl zvědav, chtěl jsem si ujasnit své názory na tuto, za první republiky tak slavnou, společnost. Snažil jsem se jít bez předsudků, ale díky vývinu prapodivných událostí ohledně potencionální doménové spekulace s doménou Horev.cz (kterou překvapivě v současnosti vlastní právě společnost UniverZalia) to bohužel zcela nešlo. I tak se Vám pokusím předat co nejpřesnější pohled na celou přednášku.

Seminář uváděl PhDr. Zdeněk Vojtíšek, TH. D. a hlavními osobami měli být předseda UniverZalie František Pikard a Martin Kováč. Martin Kováč ovšem nedorazil a jak jsem se dozvěděl z rozhovoru mezi panem Zdeňkem Vojtíškem a Františkem Pikardem, tak Martin Kováč prostě jen napsal sms že nepřijde. Bližší důvod jsem se ani já a ani pan Zdeněk Vojtíšek nedozvěděl. Ale nyní již k tématu:

Současná Univerzalia se schází jednou měsíčně vždy v sobotu – uzavřená sekce – a v neděli otevřená sekce (vždy od 10.  do 14. hodiny). Sobotní program je pro starší "zasvěcence" a krom UniverZalistického hermetismu (bude definováno níže) se věnují i poznatkům současné vědy a komentářům k ním. Nedělní sekci má na starosti Martin Kováč a schází se vždy tak 30 -35 lidí.

Současná UniverZalie se věnuje hermetismu v pojetí: kabbala, astrologie, alchymie a magie. Ačkoliv na můj přímý dotaz mi F. Pikard potvrdil, že reflektují moderní a novodobé směry, odmítnul říct jak, což ve mě vzbuzuje dojem, že se toto tvrzení nezakládá na pravdě. Možná tyto směry reflektují tak, že je odmítají. Osobně si myslím, že opravdu zůstali zakonzervovaní v ultra-tradičním hermetismu do 19. století.

Celý systém U. zašťiťuje Tarot a sám F. Pikard doporučuje tyto tarotové sady: Lasenicův tarot (zde upozorňuje na zámenu živlů u u disků a mečů v malé arkáně), Starozednářský tarot, Raider-Waite tarot a Crowleyho tarot.

Považují se za dědice Kabelákova odkazu.

F. Pikard se setkal s jedním členem Universalie, ale odmítal říct s kým. Osobně se nesetkal ani s Františkem Kabelákem či panem Běhounkem. Časopis Logos nevydává UniverZalia, protože by na to dle vlastních slov neměla a vydává jej nakladatelství Trigon v knižnici Logos pana V. Zadrobílka (F. Pikard neopoměl říci, že knihy p. V. Zadrobílka jsou hezky drahé).

Na dotaz kam se U. řadí byla důrazně odmítnuta příslušnost k sektě, naopak nebyla odmítnut okultismus a ani New age. Ovše nelze pominout, že na většinu otázek F. Pikard odpovídal velice politicky – tedy vyhýbavě, přimčemž málokdy se tazatel dozvěděl přesnou odpověď.

Na závěr jsem si nechal záležitost dle mne nejvtipnější a samozřejmě nejzajímavější a nejdiskutovanější. A to výměna S za Z ve jméně společnosti. Bylo nám sděleno, že výměna na Z byla velice důležitá a nutná a prospěšná a budoucnost ukázala, že velice dobrá. Jako smysl výměny S za Z bylo, že se se UniverZalie přetransformovává do té aktivní, mužské, dynamické polohy. Když poté Lucienne se dotázala, co bylo tím impulsem k této změně v roce 1998, tak F. Pikard řekl, že odpověď na tuto otázku má skvěle připravenou, ale že již není čas to vysvětlit. Poté co se ho pan Vojtíšek zeptal jestli je možné tu odpověď získat po přednášce, říkal že ne, že kontakty nenavazuje, pan Vojtíšek se zeptal jestli na nějaké další přednášce a F. Pikard sdělil, že žádná další přednáška nebude. Pan Vojtíšek se decentně usmál a dále se již tato otázka neřešila. F. Pikard se nechal slyšet, že UniverZalie je naprosto uzavřená společnost, která nemá zájem se jakkoliv s kýmkoliv kontaktovat a ani spolupracovat (to by mě zajímalo proč teda vlastní doménu Horev.cz?). Což zcela mistrně glosovala Lucienne, kdy otázkou jak tenhle rigidní konzervativní přístup souvisí s tím Z, které je symbolem té aktivní, dynamické a mužské části. Myslím, že to pana předsedu trochu vyvedlo z míry a já (nejen) se skvěle bavil.

No jak jste asi vysledovali, přednáška to bylo zajímavá. Pokud bych to měl nějak shrnout, tak asi takto. Pan Vojtíšek skvěle moderoval celý seminář, F. Pikard se velice často vyhýbal přímým odpovědím, neříkal vlastní názory, jen opakoval názory jiných lidí. Jeho projev byl nevýrazný, patetický a chvílemi mluvil tak tiše, že já v 5. řadě jsem téměř neslyšel.

Pokud bych si měl udělat názor na základě této přednášky, tak na mě tato společnost působí jako strnulá, rigidní, strašlivě okultní (tajná) a pro mne nezajímavá. F. Pikard je pro mne symbolem té strnulé dogmatické tradice, proti které občas někteří chaos magici protestují. A z tohoto pohledu jsme rád, že současná česká magie a hermetismus není pouze v otěžích UniverZalie.


89 komentářů

Jakub
Dub 12, 2008 at 10:10

Zajímavý čtení.

Ta doménová spekulace je dost úlet. Naprosto absurdní.

Jinak se mi tento článek spíše nelíbil, přesto že obsahuje několik zajímavých informací. Jako reportáž mi to přijde dost chaotické, míchají se tam různé nezajímavé detaily o tom, proč ten či onen nepřišel. A již obligátní agenda o tom, že chaos magici protestují, tam vyloženě nepatří. Čtenář se nedozví, o čem ta přednáška vlastně byla. Celkově to vyznívá spíše jako zajímavý kritický článek o Univerzalii, ale ta reportáž ze semináře se v tom nějak ztrácí.


 
Cody
Dub 12, 2008 at 10:42

Díky, za názor – možná je to způsobené tím, že celá přednáška trvala de facto cca 20 minut a pak to bylo o dotazech a odpovědích, které byly dost nekoncepční. Ano přiznávám, že jsem se nedokázal vyhnout přílišné kritičnosti, protže jsme byl zklamán.


 
Lucienne
Dub 12, 2008 at 17:35

Myslím, žes to dobře poskládal dohromady. Univerzalia se mi jeví opravdu uzavřená, i přes její nedělní sekci, nebo spíš náznak otevřenosti zájemcům v nedělní sekci.

Zvláštní byl přístup právě k té změně S za Z. Pan Pikard se vyjádřil, že i přes dobu totality (a S v názvu) dosahovala spiritualita podivuhodných výsledků (v Universalii?) a přes to změnili následně, v době svobodné, S za Z a úplně se zakonzervovali, protože odpověď „aktivní přístup (na základě přijmutí Z) neříká nic o tom, kam jsme aktivní“.

Odmítnutí vysvětlení impulsu ke změně, ač celou dobu na tuto otázku čekal a které měl prý připravené, mně prostě připomíná klasický přístup, kdy si prostě „okultno vytvořím za každou cenu“ a když on čekal na svou odpověď 20 let, tak proč bychom my neměli čekat taky dvacet. A je úplně jedno o co se jedná, prostě okultní princip přišel včetně odmítnutí jakéhokoli kontaktování se a další přednášky. To už snad byla jenom dohra, dohnal ho vlastní stín…

A Horev.cz? Je to moje spekulace, ale co třeba aktivní vyřízení si účtů s druhou frakcí bývalé Universalie?

Se vším, co jsi napsal o přednášce, souhlasím. Měla jsem podobné pocity.

Podle jiných informací Univerzalia není všeobecně přístupná univerzálnímu přístupu, ač by tomu tak teoreticky být mělo. Je to hra se slovy, já vím, ale nějak mě nenapadá jiný příměr.


 
Cody
Dub 13, 2008 at 16:26

Co se týče Tvé narážky na současný klub, nemůžu se zbavit pocitu, že by to tak moihlo být. Je to samozřejmě čistě spekulace, ale díky tomu, žejsme to tak oba dva cítili a přestzo jsme oba dva jinde a smýšlíme jinak, je to záležitost nad kterou by stálo se zamyslet.
Jinak moc díky, snažil jsem se ty zmatené informace nějak poskládat do formy.


 
Athanasius Arex
Dub 14, 2008 at 07:55

Lucienne, Cody: Frakcí Univers/z/alie nejsme, většina z nás nikdy do Univerzálky nechodila.
Na druhou stranu se úzce stýkáme s lidmi, kterým se změny v Univerzálce moc nelíbily – ale seznámili jsme se s nimi samovolně, nesystematicky. Snad by to mohl být důvod k určité rivalitě, ale to by předpokládalo princip kolektivní viny. Teoreticky by to možné bylo.
Prakticky spíš ne. Jen si to zkusme napsat: „V roce 2008 nemám rád pana XY jen proto, že se přátelí s panem AB, který nesouhlasil s mými plány v roce 1993.“ 🙂 necítím kolem sebe nenávist do třetího pokolení, z takového přístupu nedokážu podezírat nikoho.


 
Lucienne
Dub 14, 2008 at 21:48

2Cody:
Dle mého pocitu jsi to poskládal výstižně a jednoznačně.

2Athanasius Arex:
Příležitost dělá zloděje a příležitost k žertíku vyfouknuté domény, včas nezaplacené… Kdo by odolal… Tohle je záležitost jednotlivce, ne kolektivu. Z něčího účtu to jít muselo. A z účetnictví si to odepíše Univerzalie, detaily ví zjevně pan Kováč, tajemník Univerzalie, protože na whois je napsaný jako kontaktní osoba.
Ostatní slova v Tvém komentáři jsou tak nějak mimo, o tom jsme ani jeden nemluvil a nechápu Tvou indukci.


 
Mob
Dub 14, 2008 at 22:29

ad. to s – z : Původně jsem si myslel, že se jednalo jen na dynamickou adaptaci lóžového egregora na změnu v české gramatice. Pravda je však ta, že Universalia reaguje tím Z na Keferův magický atentát na Hitlera, měl sice asi 6 let zpoždění, ale jak víme v astrále neplyne čas. Tím, že to Keferovi nakonec vyšlo a dokonce díky tomu padla i Německá říše jako side-effect, tak si tímto UniverZalia vklínila do názvu ještě heslo „Zvítězíme“ (někdo mi říkal, že to může znamenat i jakoby zkopnutý esesácký blesk – jako v duchu, příště vám nakopeme prdele).

BTW. Samozřejmě působnost tak tajné lóže (jako je i ten Skutečný Horev, ne ten veřejný) vede k tomu, že se kolegové ani neznají, aby někdo to utajení nevykecal. Někdy to vede i k tomu, že se neví, kdo ten svět vlastně řídí. Bohužel ani projekt Nesmrtelnost nevyšel, jak měl, a tak zbytek tajných českých lóží zdementněla a skončila roztoroušena po domovech důchodců (samozřejmě je tajné kterých) a díky zvýšeným dávkám léků zapomněla zbytky vědění, ktr jim nadiktovali lesní skřítci a egyptší duchové…

P.S. stojí za tím samozřejmě tajná magická válka, která proběhla mimo tento svět a zasvěcenci z UniverZalie o tom nemůžou před profánníma jen tak hovořit


 
Lucienne
Dub 14, 2008 at 22:36

2Mob:
:))) Tys to s těma lesníma skřítkama vyvedl! Takový tajný triumf a Ty to tady jen tak klíďo brnďo vykecáš :))))


 
Mob
Dub 14, 2008 at 22:56

snad mě za to neodrovnaj entity, co stojí za UniverZálkou


 
Lucienne
Dub 14, 2008 at 23:16

Nemůžou a víš proč? Protože pokud má Univerzalia Z, tak Ty to máš v M dvojitě… A ještě k tomu kdykoli někdo zmáčkne sumu v tabulkovým procesoru, tak posiluje Tvůj osobní egregor velkýho EM. 🙂 Dokážeš si představit ten Mazec? Matrix hadr.


 
martin
Dub 24, 2008 at 10:11

Musím to napsat, že je DOBŘE, že se Univerzália stala mlčenou, veřejnost na to není připravena. Každý by to mohl zneužít….. A nakonec, je to jejich právo.


 
Honza
Kvě 9, 2008 at 09:14

Když čtu, jak snadno někteří vynášejí soudy jen na základě několika zlomků okrajových informací, musím plně souhlasit s Martinem. Každý (kdo není členem vnitřní uzavřené sekce) musí uznat, že o Univerzalii vlastně vůbec nic neví – a myslím, že je to tak jedině dobře. Toť můj názor…


 
Cody
Kvě 11, 2008 at 12:20

Taky myslím, že je to dobře, o tajkovýchto organizacích nechť se mluví co nejméně, mělo by se mluvit spíše o kvalitnějších projektech a těch nekvalitních ať se mlčí a jsou zapomenuty.


 
Honza
Kvě 12, 2008 at 16:48

Těmi kvalitnějšími projekty míníš například vaši skupinu zcela neoprávněně se vydávající za Horev?


 
Cody
Kvě 12, 2008 at 17:26

Ale Honzíčku já nemám žádnou skupinu vydávající se za Horev, ale když už o nich mluvíš … ano myslím si, že současný Horev Klub je 100x prospěšnější než ta aktivní a dynamická UnywerZalyja. ale zmínil bych třeba loňský projekt Magie Dnes atp. Univerzalia neudělala nic za co by se mohla veřejně postavit.


 
Honza
Kvě 12, 2008 at 20:30

Myslel jsem, že jseš členem?!? Ale na tom nezáleží…
Nechci se tady o ničem hádat, ale jen jsem chtěl zdůraznit fakt, že většina lidí, co tady a jinde kritizují Univerzalii, ji kritizují jen na základě toho, že „o ní nic neví“. O Univerzalii, o tom co se děje uvnitř jí, jakých výsledků se tam dosahuje, atd., vědí (pravděpodobně) jenom její současní členové.
To, že pouze na základě toho, že nejsou veřejně dostupné informace o tom, co se tam děje, neznamená, že se tam neděje nic. Pokud takhle uvažuješ, tak musíš docházet k závěrům, že když jsi nikdy neviděl moje auto nebo můj byt, tak žádné nemám…
A výsledky a prospěšnost jiných současných skupin? No nevím. Pokud ukazatel funkčnosti nějaké skupiny pro Tebe je to, že je dotyčných plný internet a snaží se být co nejvíce na očích druhých, tak pro mě rozhodně ne.
Já pod touhle potřebou vystavovat se na obdiv očí veřejnosti vidím především exhibionismus vyvěrající z nezpracovaného ega jedinců, což pro mě například je jeden z ukazatelů nevyspělosti. A nějakou veřejnou prospěšností to opravdu nejde zastírat. Zasvěcení nebo nějaké hluboké pravdy, které by si člověk nemohl přečíst v knihách, po internetu těžko můžeš předávat.
Netvrdím, že je Univerzálie taková nebo maková, ani že tu nejsou další funkční skupiny a jedinci. Ale tvrdím, a o tom jsem přesvědčený, že čím je člověk dál a vyspělejší (platí to o jedincích i o kolektivech), tím méně potřebuje být na očích veřejnosti. A proč by také měl být? Pokud je někdo dostatečně vyzrálý, tak jeho cesta ho dovede tam, kde mám být a k tomu, co potřebuje poznat.
Nebo už jsi snad viděl nějakého Gurua (Učitele), nabízet své služby a učení přes internet? Pokud ano, tak Tě ubezpečuji, že je to šarlatán, černý mág nebo jiná podobná havěť…
A nakonec, myslíš, že je internet vhodné prostředí pro šíření duchovních nauk? Kabala Ti zajisté neni cizí. Pak také víš, co to v hebrejštině znamená „www“, přepsáno na číslice 😉


 
Cody
Kvě 13, 2008 at 09:22

No já nevím, tohle je názor lidí, kteří se neuvědomují jeden zásadní fakt, internet je médium jako každé jiné, je jedno jestli duchovní pravdy sdělím ústně napíšu do knihy nebo publikuji na internet. Navíc ve světě je naprosto běžné, že odborníci v oboru mají své webové stránky a tak komunikuji s tou komunitou. To, že v Čechách si to ještě někteří zpátečnící neuvědomili. Takže já s internetem nemám problém a nemyslím, že jen kvůli tomu, že někdo publikuje na netu je horší mág? Blbost:-)

BTW: Nemám nic proti 666 a navíc www není nezbytné zde samozřejmě funguje vše i bez www tedy http://bloxxter.info 🙂


 
martin
Kvě 13, 2008 at 10:09

Ale Cody, ti nemáš pravdu, Horev existuje pouze ve vzpomínkách a Univerzalia žije dál. Pokud bych měl brát tvou pravdu, musel bych toho na internetu psát tuny. Přesto to tak neučiním, internet je věc nebezpečná. A nikdo o sobě kdo píše nesmysl nejen na internetu psát a tvrdit-jsem mág. To je mág v tom případě například i Aleš. P. Česal……. Nesmysl. Mě to spíš příde, že jsi takovej Weinfurter 21.století, s těma názorama.
s pozdravem Martin.


 
 
Honza
Kvě 13, 2008 at 23:14

V Bibli je napsáno: „Neházejte perly sviním, aby je nepošlapaly…“
Veřejné publikování duchovních pravd v masmédiích JE házení perel sviním…


 
...
Kvě 13, 2008 at 23:28

Co je na cisle 18 (ווו) tak zajimaveho? 666 je prece סום (umistit, vlozit) a jine kombinace…


 
martin
Kvě 14, 2008 at 09:18

To je směšné, chceš až Univerzália řekne vše, ale pak se doto dá ono fo’rum a je to někde….. Nene, kamaráde. A víš sám, že tento názor měl i na nezveřejňování i např. Lasenic, Kabelák apd. A nějakejch 50-60 let není zas tak velká doba. Vydat ano, ale v tisku na papíru a v omezeném množství. to je jiná řeč. Ale toto, nemohu a nebudu souhlasit. A mě to příde, že seš kámoš klubu sisyfos.?


 
martin
Kvě 14, 2008 at 10:21

chtěl jsem říct-dá to univerzália na web, každej bude hned moudrej a na fo’rech daj navíc k tomu svá moudra u bude to paskvil. A když tak bráníš Horev, vím že existujou 3, ale co věděj? nic, dělaj s tim ještě větší tajnost, pak kdo je tajnej? Horev, Horev2 a Horev 3! Univerzálie je slušná a nehádá se, je však považuju toto za cílenej útok, nechte už to bejt a je to,ne?


 
Cody
Kvě 14, 2008 at 12:06

Nooo…..
Začnu od konce….

Tady asi nikdo netvrdí a ani nepožaduje, aby UniverZalia dávala svá nejatjnější moudra (třeba jak vyrazit ty nejzajímavější lidi) na web. Myslím, že to nedělá žádná skupina věnující se magii (a ani hermetismu). Jen si říkám, že ten alibismus, co předvedl Herr Pikard o něčem svědčí. Univerzalia na rozdíl od té prvorepublikové není veřejně ničím zajímaví a ani prospěšná. OK, klidně ať jsi sou zalezlí, myslím, že tím prospějí společnosti více. jen stále nějak hledám tu Z-tkovou aktivitu, otevřenost a dynamiku a nenacházím:-)
Vím o 2 Horevech jeden který vyspekuloval doménu Horev.cz a zaregistroval ji pod UniverZalii a druhý, který znám já. Z mé osobní zkušenosti vím, že vědí celkem dost, dělají také celkem dost.
Útok jo? Hm … njn ona diskuse je vždy nepříjemná … zvláš´t když se jmenují jasná fakta…
BTW: To, že měl na něco názor Kabelák a Kohout z něj ještě nedělá universálně platnou pravdu.
Jasně jsme kámoš klubu Sysifos a mé pravé jméno je Grygar.

Perly a svině – i ze sviní se dokážou stát velice slušné perlorodky…

Já osobně nevidím nic úžasného na tom, když zjistím něco co je fakt dobré si to syslit. Přijde mi to dost omezený a povrchní přístup. Ale chápu, že někteří echtradicionalisti si na tom ujíždí, ale pro mě to není fakt nic zajímavého.


 
Josef Nedorost
Kvě 14, 2008 at 15:49

Dovolte jeden osobní příběh, který vám přiblíží skutečné zásady duchovní práce. Budete-li se jich držet, odhalíte nejhlubší tajemství jsoucna a stanete se esoterními mistry, pokud jste ovšem k tomu vyvoleni.

Zhruba před měsícem jsem evokoval Mefistofiela, abych se zase přiučil něco z tajných umění. A co se nestalo… Duch se poslušně zjevil – už ví, že odmlouvat se nemá – a řekl, že sám už mě nemá co naučit, jelikož jsem věděním přesáhl celou jeho duchovní sféru a všecky další, se kterými udržuje informační výměnu. Prý je na světě už pouze jediný magik, který by snad mohl být pokročilejší. Než jsem ho odeslal, řekl mi jméno, byť mne žádal, abych neříkal, od koho je vím, že by mu prý dotyčný udělal ze života peklo. Nebudete tomu věřit, ten arcimág a mistr mocnější všech dávných mágů je Milan Kouřil z Řeky. Čech! Dokonale skrytý, nejmocnější neznámý. Neodolal jsem a navázal kontakt. Tuším, že okamžitě prokoukl, odkud jsem se o něm dozvěděl. Mefistofielova signatura, kterou jsem měl v tu dobu v kapse kabátu, se okamžitě spekla do malého tvrdého škvarku. Přestože k setkání výjimečně svolil, nechtěl mi říci nic z toho, na co jsem se ptal; prý nebude profanovat skryté poznání, jemuž jsem nedorost. Přiznal však, že je opravdu arcimágem nad všechny, jací kdy žili.Snažil jsem se apelovat na kolegialitu, koneckonců nejsem žádný začátečník, jsem druhý největší magik na této polokouli. Odmítl ustoupit ze zásad pravého skrytého mistra: nevím prý přece, čemu se věnuje, tak co by se se mnou zdržoval. Zkusil jsem navrhnout několik vysokých arkán, jejichž světlo jsem odhalil docela nedávno a která dosud můj duchovní zrak silně namáhají. Bezmála se mi vysmál, neprozradil nic. Byl jsem na moment zklamán, ale okamžitě jsem si uvědomil, že mi poskytl nejvyšší lekci, jakou jsem mohl získat. S hlubokou vděčností jsem se před ním sklonil a vzdal mu díky za vědění, které mi poskytl. Sám jsem zvyklý pracovat uzavřeně a sobě rovného mága jsem nepotkal již řadu let, přesto jsem očekával alespoň náznak směru, jímž se cesta arcimistra ubírá. A ten jsem od něj získal. Vyčetl mi nízkou snahu o exhibici, a to dokonce o exhibici před ním, před mistrem, který je mnohem pokročilejší a věnuje se věcem, které si jistě ani nedovedu představit (ostatně proč by ho měly moje představy zajímat, že), a já pochopil, proč jsem pouze druhý nejlepší mág. Dokonalost esoteriky je dokonalou skrytostí. Nejvyšší neznámý musí být nejvýše neznámý, býti nanejvýše neznámý je dobrým začátkem. Mám-li dosahovat odhalování skrytého, nesmím se nechat odhalit ze své skrytosti.

Nehněvejte se proto na své pokročilejší kolegy z Univerzálie, kteří jediní správně pochopili, jak se dobrati spirituálních výšin. Pouze uzavřenost a naprostá skrytost vede k odhalení tajemství, která nikdo druhý nezná. Pouze pečlivé zatajování studovaných témat nepřivede ke studiu hloupou lůzu, jež ho není hodna. Rovněž nad černými mágy a všemi dalšími šarlatány plkajícími po všech možných internetech se sluší jen útrpně usmát. Oni nepoznají opravdového arcimága a stejně neuvěří v jeho moc, o níž nic nevědí. A dokazovat svou moc sviním? To přece není důstojné zasvěcence.

Josef Nedorost


 
Cody
Kvě 14, 2008 at 16:14

Ano myslím, že je to správný přístup v případě, že chcete odhalit nejhlubší tajemství jsoucna a stát se esoterními mistry, pokud jste ovšem k tomu vyvoleni. V případě, že chcete být prostě magiky a mágy – tedy lidmi, kteří nemají pocit elitářství a chtějí fungovat nějak normálně v dnešním světě, tak by jste měli zvolit jinou cestu.


 
tpm
Kvě 14, 2008 at 17:35

„A dokazovat svou moc sviním? To přece není důstojné zasvěcence.“

Je vidět, že p.Nedorost napsal příspěvek, který si sám na konci odsoudil.:)


 
Nemo
Kvě 14, 2008 at 19:44

Pane Nedoroste, to je velmi pěkný a poučný příběh. Gratuluji k úspěchu a pozici druhého největšího magika na polokouli.


 
Darken
Kvě 14, 2008 at 21:31

Uzasny pribeh. Hluboce se klanim vsem lidem kteri maji takovou moc, ze dokazi Mefistofielovi udelat ze zivota peklo. Respect.


 
martin
Kvě 15, 2008 at 14:38

Hanba Vám, smát se opravdovejm věcem! Tak jestli pánové jako Veselý, Nedorost apodobné existence dokáží svá tvrzení ve skutečném světě, pak popírají sebe sama. Skutečná nauka Hermetismu je o něčem jiném…. A Cody, když tak popíráš názor Petra Kohouta, nezapomeň že on založil Horev. A to z důvodů tajemství, aby to nebylo na veřejných tématech. Dnes je to naopak, Univerzália to utajuje a Horev-mimichodem narazil jsem skutečně ještě na jeden, který s 2 zmíněnejmá nemá nic společného, kromě jména, zveřejńuje to? také ne, že někdo napíše článek o Hermetismu je v pořádku, ale osobně bych byl proti jakémukoliv zveřejnění, jaký v tomto ohledu máš teda názor? zveřejnit vše, nebo nic?! A na závěr dodejme, že Mefistoteles lze vyvolat, ale pouze některým znamením a jeho podoba zjevení je jako malej mužíček ve středověkém oblečení, viz např. Kabelák. A osobně si Cody myslím, že názory Lasenica platí i dnes, doba se nezměnila, pouze naoko. A když to nebyla Univerzália, také nemáš pravdu-kdo založil Universálii a její názory? Kefer, Lasenic, Kabelák, Abba, …..! A tím pádem říkáš, že na jejich názorech nezáleží. Záleží. Viz např. Lasenic-Universália studie.


 
Darken
Kvě 15, 2008 at 15:32

Pane Martine,

Nemohu se zbavit dojmu, ze Vase exhibice zde ma jediny duvod a to presvedcit ostatni ze ste neskutecne tajna okultni spolecnost v jejiz uzavrenem stredu existuje ten opravdovy, nefalsovany a nezkazeny hermetismus. Mozna ano, ale pokud jste opravdu tak uspesni, pak nechapu proc z povzdali neridite svet a resite PR Univers(z)allie na nejakem blogu.

Na rozloucenou snad jen citat meho oblibeneho autora:

My, jsme ta nejtajnejsi ze vsech tajnych spolecnosti
Jaka?
Jsme mnisi historie.
Nikdy sem o vas neslysel!
Vidis, tak moc jsme tajni

S pozdravem a pranim hezkeho dne 😉

Darken


 
Cody
Kvě 15, 2008 at 18:23

My hanbáči, fuj nám! Milý Martine řečený Svatý, já jsme nikdy neřekl, že popírám názor Pierra de Lasenic, jen že nemusím, což také ani nedělám, nekriticky příjímat vše co řekl. PdL si Vážím za mnoho věcí a má úcta je k němu o to větší, že uznávám jeho přínos a kceptuji i to, s čím se nemohu ztotožnit. Prostě jen tupě nepapouškuji.

Také nejsem zastánce extrémismus, který ty nazančuješ – všechno nebo nic je od mantinelu k mantinelu a rozumný člověk dokáže najít cestu, která je tak nějak mezi…

A nakonec, nikde jsme neřekl, že na názorech zakladatelů Universalie nezáleží, to je tvoje osobní manipulace – jen říkám, že každý názor je třeba stále podrobovat kritice. Nekoukám zbožně na jejich ikony a neotírám je od prachu. Respekt a úcta ale ne tupá adorace.

Darkene, díky – skvěle se bavím 😀


 
martin
Kvě 15, 2008 at 21:22

Ale i to je špatné, váš postoj. Nebudu se s váma o tomto hádat, nejsem k tomuto zaměřen a to se nedělá. Darkene, jste jistě vzělán, tak proč taková nenávist? Musím a opakuji-zastávat tento postoj, když to neudělá nikdo jinej….. Moje cesta je řízená Prozřetelností a rozhodně považuju názory např. Lasenica za neměnné. Nakonec o tom nebudu rozhodovat já, ale ani nikdo z Nás a Vás….a pokud se Cody bavíš, tak já ne. Mě to příde smutné. Mě Darkene nepřísluší nic zveřejňovat, tím bych porušil nepsané pravidlo, které platilo už v Atlantidě. A tam se toto porušení trestalo smrí. A Univerzália toto respektuje, pokud máte ještě nějaké konkretní otázky a budu moct odpovědět, tak do toho. A rozhodně víte, že každý hermetik se vzdělává až do konce….. A nemohu nikoho přesvědčovat, pouze bránit.


 
Darken
Kvě 15, 2008 at 22:52

Mily pane Martine,

Priznavam se, ze pote co jsem precetl Vasi odpoved tak sem byl chvili na rozpacich, nedelate -li si z nas trosku legraci. Pokud ano, tak Vam gratuluju k velmi vytribenemu a decentnimu smyslu pro humor. Pokud ne, muzete cist dale.

V mem prispevku snad byla ironizace a drobna spetku satiry, nikoli vsak nenavist. Tuto emoci si peclive setrim pro jine. Nicmene mam pocit ze v teto diskusi si nikdo nedela srandu ani z pana Lasenici, ani z pana Kabelaka ale spise z Vas a z Vaseho chapani jejich dila, ktere spise nez akademicky zajem pripomina nabozenstvi.

Pokud mate dosud ten pocit, tak Vas mohu uklidnit. Nikdo po Vas nechce aby jste neco zverejnoval. Nevim jestli Vas to uklidni nebo vydesi, ale opravdu nechce. Mozna se budete divit, ale ja s Vami souhlasim. Nemyslim, ze je dobre, aby kazdy hned vse daval k dispozici na net. Nesnazim se slovy zdelit to, co je slovy nezdelitelne.

Pisete, ze jste veden Prozretelnosti. Nemohu vedet, je -li to pravda, ale pokud ano, tak Vam to uprimne preji. Jedine co na tom opravdu nechapu je, proc mate, obrazne receno, touhu vyjit na vysoky kopec a rozsvecet tam obrovsky neonovy napis: TADY JE TAMEJSTVI. Vede -li Vas skutecne prozretelnost, vykaslete se na bandu internetovych hlupcu a bezte se venovat mysteriim toho prave nezredeneho hermetismu. Smirte se s tim ze lide jsou nevdecna a nechapava luza ktera tyto veci proste nechape a nebude Vam to verit. Ale clovek ktereho vede Prozretelnost preci nema zapotrebi kohokoli presvedcovat. Staci mu, ze Vi.

S pozdravem,

Darken


 
Cody
Kvě 16, 2008 at 00:23

Aha, Atlantida. Hm. Tím se vše vysvětluje. Již jsem prozřel. Haleluja. Tím se mnohé vysvětluje. UniverZalia má tajné mistry z Atlantidy (něco jste z Golden Dawn přeci jenom okoukali, bravo!).


 
martin
Kvě 16, 2008 at 09:29

Vážený Darkene-poslední 2 věty jsou pravdivé, všechno je vedeno Prozřetelností. Vše je o kritice Univerzálie, ale nenapadlo Vás, že tím se jde jádro proti jádru? Shrnu to takto-Nepřesvědčil jsem Vás, naopak Vaše obrana mě přenesla na hlavu krytiku, ale váš názor mě také nepřesvědčil. A náboženství Lasenica, Kabeláka? Ne, je to hermetika. A Darkene, pochopil jsem, že to je sranda i na mou hlavu. A není to náboženství, jen se na jejich díla odvolávám, protože to je to nejlepší, co vlastně z hermetiky vzešlo .Měl jsem možnost studovat i pár do tisku nikdy nedaných věcí.. Ve velké většině to jsou poklady ale bohužel by to cenzura rozdupala a osobně si myslím, že je to zneužitelné. Tak je alespoň vidět, že když už nic, alespoň jedno témá je, se kterým souhlasíme.


 
insider (neboli vnitřník)
Kvě 16, 2008 at 09:37

Nerad se vměšuji do tohoto polylogu, ale jsem k tomu víceméně donucen narůstajícím pocitem, že rozprava zavedla laskavého čtenáře již poněkud mimo mísu. Co se Univerzalie týče, s Atlantidou si nedopisujeme ani za mák a s Golden Dawn o nic víc. Jestli se nepletu, tak „martin“ (což mimochodem není moje maličkost) mluví za sebe, nikoliv za Univerzalii … a pokud se nepletu ještě více, není už předmětem této kausy ani tak chudák Univerzalia, nýbrž vhodnost či nevhodnost použití internetu za účelem zasvěcování (téměř do čehokoliv). BTW Univerzalia svět řídit nehodlá, fronta čekatelů na pozici „ředitel zeměkoule“ je tak dlouhá, že nás to odradilo. Loučím se newspeakovým pozdravem „mějte hezký den!“
(Téměř zcela jen) váš Martin Kováč (ten, co není „martin“)


 
Mob
Kvě 16, 2008 at 12:06

Jedna věc je pracovat v úzké skupince a střežit výsledky práce nějakou přísahou o mlčenlivosti (to je celkem logické) – druhá věc je dělat veřejné přednášky a čekat, že se lidé právě na tyto výsledky práce nebudou ptát… odkázat na díla předrepublikových hermetiků je hezké, jenže člověk velmi brzy zjistí, že to jsou jen opisy většinou francouzských věcí a tím pádem pro něj v jisté fázi nemá cenu „díla“ těchto lidí ctít, neb jsou dobová… celé mi to zavání omylem, že lidé, co žili dříve to dělali lépe a to, co napsali o tom se nediskutuje.
Ovšem třeba se pletu…

Jelikož jsem měl přístup k nějakým věcem z kroužku Univerzalie (nevím, zrovna k které z vln polistapodových generací 🙂 ) tak si nemyslím, že by se nic nedělo… druhá věc je, že to byly jen (ač kvalitní) poznámky ke studiu zahraničních materiálů (např. Grant)… jinak je běžnou praxí řádu-spolku, který si udělá veřejný web a podniká přednášky, na nichž si dopuje egregor – dělat nějaký oběžník, kde sype oficiality, knižní novinky, zasvěcuje děti a v rámci celku vznikají skupinky, kde se praktikuje. Je to tak běžná věc, že bych řekl, že je to až pravidlo… pokud chce být spolek neveřejný a nechce být nijak rušen, tak prostě nedělá webové nebo jiné oficiální prezentace…


 
martin
Kvě 17, 2008 at 09:05

a to si vemte, že například Lída Baarová, de la Camára, pierre de Lasenic a řada dalších spolupracovala na jistých věcech.


 
Nemo
Kvě 17, 2008 at 10:02

Na jistých věcech? A jaké jisté věci to byli?


 
Mob
Kvě 17, 2008 at 11:04

martin: Grupáček?


 
martin
Kvě 17, 2008 at 16:19

hermetismus


 
Mob
Kvě 17, 2008 at 22:36

tak každej tomu říkáme jinak


 
Mob
Kvě 18, 2008 at 00:15

btw. Co si myslíte o tom, že se 66% z hermetiků, které zmiňujete, paktovala s nacisty?


 
Nemo
Kvě 18, 2008 at 11:18

No, shrnul bych to: Zatim jsem tu potkal dva, co tvrdi nebo aspon predstiraji (aby pak mohli tvrdit, ze nic takoveho nerikali), ze maji neco spolecneho s Universzalii – jeden spekuluje s domenou a ten druhy tu machruje s tajemstvimi o kterych nejspis vi prd…

A kde je nejaka slusna prezentace? Ano internetova, protoze internet je hlavni medium dnesni doby a skutecne uz jenom nejvetsi ignoranti to mohou popirat. Nemluve o reakci na dnesni poptavku po „duchovnu,“ ktera by si rozhodne zaslouzila reakci, ktera lidem hledajicim nabidla alternativu a ktera by lidi odvedla od ruznych guruu a podobnych individualit. Dalsi generace (dnesnich pubosu) uz zije predevsim na internetu – takhle zaspat domu je vskutnu pro tak pokrokovou organizaci ostudne.

Dale, kdyz uz jsme zase u webu, kde je seznam doporucenych knih pro zacatecniky s kratkou recenzi. Kde jsou recenze a odborne pohledy na vychazejici knihy? Nercestvejsi informaci na jejich strankach je z roku 2004 o vysi prispevku… ah pardon, jeste v roce 2007 nekdo aktualizoval tu sbirku {zjevne nesmyslnych odkazu – zajimalo by mne napriklad, proc je tam project Gutenberg, kde se shromazduje veskera literatura, predevsim beletrie, a te magicke tam je dost malo – u Crowleho je napriklad jen odkaz na wikipedii; nikdo se zrejme neobtezoval myslet a proverovat – ano, ono to stoji cas a chce praci). Pokud to pan Martin Kovac nestiha, pak by si Universzalia mohla na ono misto tajemnika najit nekoho jineho, kdyz uz se zastituje tak slavnymi jmeny. Take nechapu, proc je cela Universzalia presmerovana na jeho soukromy email.

A tajna organizace? O cem tu vlastne mluvime? Za prve, 4.5.1930 se ustavila jako úřady uznaná společnost vyvíjející veřejnou činnost. V cervnu 1990 byla ustavujici schuzi univerzalie obnovena – tedy predpokladam, ze ve stejnem rozsahu (viz historie). A docela by me zajimalo jejich oficialni vyjadreni a vysvetleni zmeny s na z.

Univerzalia by se but mela stat tim, cim se stat zamyslela, nebo ukoncit cinnost. Na to, aby se par lidi mohlo tajne schazet a studovat spolu, nepotrebuji vyhlasovat verejnou organizaci a zastitovat se jmeny znamych lidi. Teda pokud nejde o „A jo, dys on je v ty Univerzaliji, tak to musi byt fakt ale dobrej…“


 

Kvě 18, 2008 at 14:00

Třeba Vám to vysvětlí web http://www.doktorfaust.estranky.cz


 
Martin Kováč
Kvě 19, 2008 at 08:27

Nemo: Váš poměrně dlouhý fundovaný příspěvek si žádá adekvátní odpověď a proto Vám ji poskytnu: „Univerzalia nepovažuje internet za médium vhodné k šíření tohoto druhu informací.“
Nicméně je to vhodné místo k umístění kontakního spojení (např. na tajemníkův email) – pro puritány je k dispozici i košér oficiální hlavní vchod s pozlaceným klepadlem: info@univerzalia.cz (který vybírá tentýž tajemník, ovšem rituálně).


 
Cody
Kvě 19, 2008 at 08:56

Martine Kováči a které médium UniverZalia považuje za vhodné k šíření těchto informací?


 
Nemo
Kvě 19, 2008 at 09:16

Aha, čili analogicky (jak mají magici rádi) něco jako: Univerzalia nepovažuje automobil za médium vhodné k cestování, proto bude nadále jezdit pouze povozem.

Jedním ze základních kamenů magie je uvědomování si „tady a teď“. Kdo žije v minulosti, je mrtvý. Jestliže Univerzalia nezačne žít teď, ale bude nadále žít v minulosti, umře.

Hodně štěstí.


 
Martin Kováč ještě
Kvě 19, 2008 at 09:31

ad. S a Z: Zdá se, že již 10 let žije česká hermetická obec (co se, samozřejmě, Univerzalie týče) pouze jedinou otázkou: „Proč u všech rohatých změnili název?“ – vše ostatní je jasné, systém je pochopen, všechna temná zákoutí vysmýčena, tajné chodby proleznuty, andělé, ďáblové i všechny inteligence si mohly pařáty uběhat a křídla ulítat, aby o nás prozradily všechny pikantnosti – vše je rozebráno do šroubku a pochopeno do mrtě – chybí jen poslední poslední pšouk do uragánu informací – poslední větička v protokolu obžaloby – Kdo jim to, ksakru, nařídil??? Dalailáma? UFOuni? 9 neznámých? Přišlo to rekomado z Agarty nebo Šambaly? Je to ústupek světovému zednářství? – Věřím, že jakmile si Dan Brown urve trochu času, vrhne se na toto téma, které nedá Praze spát – škoda jen, že název „Andělé a démoni“ už vyplýval na úplnou banalitu – jistě si teď rve vlasy.


 

Napsat komentář

Copyright © 2024 Bloxxter – osobní blog Pavla Ungra o světě. All Rights Reserved.
Theme by sheVcza. Google