08.06.08

Drobná výpověď o Univerzalii

Publikováno v kategorii Informace, Magie v 17:21 od Cody

Před časem se u mě na blogu rozhořela celkem vášnivá debata o Univerzalii a protože jsme dnes mohl mluvit s člověkem, který setkání Univerzalie navštěvoval, rád, s jeho dovolením, jeho subjektivní pohled na tyto setkání předložím:

Jelikož se v magických a jim podobných termínech nevyznám, tak obsah nemůžu soudit - vůbec sem mu nerozuměl. Ale byl jsem i na přednášce jejich "Šéfa", taky jsem mu nerozuměl, a chtěl po mě, abych si nedělal poznámky, že to k ničemu není, že potom ke mě nepronikne ono "živé slovo", které on používá.

Tedy jeho přednáška mi přišla nudná, ale když sem se ozval a on mluvil ke mě, tak jsem cítil ten život okamžiku. (No ale to mohlo být i prostě tím že sem začal být středem pozornosti). A ještě tam ukazoval nějaký amulet a jeho kouzelnou moc … že prý ucítíme jeho magnetismus, když na něj sáhneme. Tak sem řekl, jestli to mohu zkusit, že tomu nevěřím. A v tom, když sem řek, že nevěřím, tak ucukl a řekl že nemůžu, že to by nefungovalo.

Přestal jsme tam chodit, protože mi to nic nedávalo. Přednáškám jsem nerozuměl. Bylo tam pár lidí co mě svým způsobem zaujali, ale taková ta esence, co hledám, tu jsem tam necítil. A taky jsem neviděl jsem žádné praktické spojení s realitou.

Na závěr bych rád dodal, že tohle je osobní a ryze subjektivní výpověď jednoho z návštěvníků Univerzalie a že může, ale také nemusí být relavantní informací a prosím jako takovou, tedy subjektivní, tuto výpověď berte.

1 Hvězdička2 Hvězdičky3 Hvězdičky4 Hvězdičky5 Hvězdičky (Doposud nehodnoceno)

Komentáře (21) »

  1. Irwiuss CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 8, 2008 v 20:26

    Hmm, nepozvem Pikarda na kafe?

  2. Cody napsal/a,

    Červen 8, 2008 v 20:48

    Pan Pikard přeci se s nikým kontaktovat nechce. Je to znak té aktivní mužské stránky.

  3. Irwiuss CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 8, 2008 v 21:34

    Cody: v tom případě je nutná změna pohlaví.

  4. orsic CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 8, 2008 v 21:53

    Výpověď jest taková jako když traktorista popisuje význam nanotechnologie.
    Ale přec,kouzelný amulet …
    Pokud to nebyl nějaký trojsmyslný chyták,tak společnost jenž věří na kouzelné amulety je na úrovni mateřské školky …

  5. Martin Kováč napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 9:12

    Jsem rád, že se na bloxxeru objevují tak objektivní informace á la: “nerozumím magii … nerozuměl jsem přednášce … tak mi to nic nedávalo … necítil jsem tam takovou tu esenci … tak jsem tam přestal chodit”.
    Skutečně je nutné hledat munici v takto rozbředlém bahně a měnit bloxxer v informační “kanál” ?

    ad “amulet”: Pokud jste četli Veselého Magii, zmiňuje se tam o tom, že Univerzalia pracuje s “tvarovými zářiči” - nuž, tento člověk se o nich zmiňuje rovněž - králičí pacička to nebyla.

  6. Cody napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 10:07

    Pane Martine Kováči, doporučuji přečíst pečlivě celý článek do konce. Neboť na konci se objevuje věta: “Na závěr bych rád dodal, že tohle je osobní a ryze subjektivní výpověď jednoho z návštěvníků Univerzalie a že může, ale také nemusí být relavantní informací a prosím jako takovou, tedy subjektivní, tuto výpověď berte.” - tedy z toho lze poznat, že nikdo nepovažuje tuhle výpověď za objektivní, je to ryze subjektivní výpověď. Nic jiného.

    Je to pocit jednoho člověka, který se může diametrálně odlišovat od výpovědi jiných potenciálních lidí.

  7. Martin Kováč napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 10:50

    Pane Cody, přesto zůstává rozum stát nad tím, proč plýtváte místem na tento nicneříkající ….. text, který je skutečně natolik …. řekněme subjektivní, že vypovídá pouze o autorovi samotném, nikoliv o Univerzalii. Zveřejňovat v souvislosti s konkrétním tématem zmatené emocinální “povídání” náhodného kolemjdoucího (kterým tento člověk, jak sám přiznává, je) je metoda bulvárních médií.

  8. Cody napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 12:51

    Mě to třeba přijde zajímavé, jaký je názor člověka na U., který očividně nemá moc zkušeností s magií a přesto navštívil Univerzalii a jak to na něj působilo.

  9. Martin Kováč napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 13:01

    Pokud to bereme jako zvláštní výpověď nějakého člověka, který jde někam, kde tomu nerozumí, stane se mu tam zvláštní věc, jenže neví jaká a pak už tam nejde, protože ho to, čemu nerozumí, přirozeně nudí, pak je to jistě zajímavé.
    ” … a jindy se mi stala jiná věc - a já nebrečel.”- jak říká klasik.
    Takový text je vlastně “univerzálně” použitelný pro jakoukoliv návštěvu kdekoliv, což je myslím, jediná souvislost s Univerzálií.

  10. Darken CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 13:34

    V tomto pripade bych souhlasil s Panem Kovacem, ten text je opravdu mimo.

    Pokud ta prednaska nebyla avizovana jako prednaska pro zacatecniky, autor textu tam nemel lezt, nebo se aspon divit ze nicemu nerozumi. (Sel sem na odborny lekarsky kongres a vsichni tam pouzivali hrozne moc divnych slovicek ktera sem neznal, tak to asi o nicem nebylo)

    Opravdu pochybuju, ze nekdo z universalie pouzil slova “kouzelny amulet”. (Pokud ano, tak je to jeste horsi nez sem si myslel). Co se tyce tvarovych zaricu, nevim s jakymi a na jake urovni s nimi Universalia pracuje, ale faktem zustava, ze jsou lide kteri maji energetickou vnimavost srovnatelnou se samotovou cihlou. Davat jim pak do ruky podobne hracky asi fakt nema cenu.

  11. orsic CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 13:42

    ad Martin K.)
    Veselého encyklopedii jsem zběžně přečetl a kdesi v jiných místech tohoto bloku rázně zkritizoval,tedy tomuto čtivu bych velkou váhu nepřikládal …
    Tvarové zářiče fungují,ano,ale …Hybný mechanizmus není nikdy uložen v hmotě jako takové bez přispění ducha.Pokud funguje je to inteligence mimo amulet a amulet je jen jakýmsi prostředkem … sice “funkčním” ale na úrovni dětské hry,tedy zcela zbytečný protože to jde i bez něj …
    Lidi jenž se v historii združovaly do spolků ala Universalia,GD,OTO a jiných tragických uskupeních se zpravidla nepřehoupli přes tyto “dětská” léta lidského ducha …

  12. Martin Kováč napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 14:16

    Darken: “kouzelne amulety” skutečně nepoužíváme, šlo evidentně o tvarový zářič. Pokud jde o práci s nimi, je skutečně třeba rozvinout určitou citlivost nebo jinak: vědomě se na tvar napojit. Bez této přípravy a postoje je téměř zbytečné brát je do rukou.
    orsic: Co se týče Vašeho chápání pojmu “tvarový zářič”, soudíte příliš rychle. Nejde o žádné pečetě, sigilia apod., čili o hmotné “zprostředkovatele” kontaktu s nějakou inteligencí. V tom případě by to šlo jistě i bez nich. (Na druhou stranu si lze těžko představit aplikovanou posvátnou geometrii bez tvarů.) Naše “tragické uskupení” používá něco zhola jiného, proto také pan Veselý, jakkoliv nízkou úroveň chápání mu přisuzujete, je ve svém textu zcela správně s nimi neztotožňuje.

  13. orsic CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 14:41

    ad Martin K.)
    Ano souhlasím,je to spíše na rozsáhlejší diskuzi …
    Posvátná geometrie působí stejně jako runy atd. ale jen v omezené formě nemohou býti kouzelné ve smyslu života,spíše na úrovni ovlivnění psychiky.
    K panu Veselému .Kritizoval jsem pouze knihu,v žádném případě ne inteligenci pana Veselého,neznám ho tudíž nemohu.Otázka druhá zde jeho text je jeho text. :)

  14. Martin Kováč CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 18:12

    orsic: ad. tvarové zářiče: jen upřesnění v mezích možností: tvarové zářiče využívají efektu, který lze velmi zhruba popsat rozvinutím jejich názvu: každý tvar vyzařuje svoje vlastní záření, pro něj charakteristické, svou roli hraje kromě toho v některých případech i materiál. Nejde v žádném případě o záření jaderné (alfa, beta nebo gama) (ani se nevyužívají žádné radioaktivní materiály ať už přirozené či umělé) nebo záření elektromagnetické (nejde o vysílače ani antény). To uvádím jen z toho důvodu, abychom nebyli podezřívání z něčeho nekalého, neb zde bylo už použito spousta “horkých” slov, tak aby se vždy bdělé ucho Velkého Bratra zbytečně nezatěžovalo a neujídalo nám z daní více, než je třeba. *** Co se týče pana Veselého, jeho informace jsou z “témeř” první ruky, což mohu potvrdit, neb tato ruka je nám snadno domyslitelná - na druhou stranu přiznávám, že o tomhle jsem s ním já nemluvil. Jeho text je skutečně jeho textem a informace, které uvádí, jsou v pořádku i když zcela pochopitelně nemohou být úplné. Pro úplnou informaci doplňuji, že jde o knihu “Magie pro pokročilé”, str. 563-564

  15. Irwiuss CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červen 9, 2008 v 18:53

    Hmm, z celé diskuze vyplývá, že nejjednodušší a nejefektivnější metodou získání informací je pozvat Pikarda na kafe.

  16. Eolin napsal/a,

    Červen 10, 2008 v 6:13

    Škoda že těch názorů není víc, aby bylo z čeho vybírat, čerpat, s čím srovnávat. Tohle je sice “zajímavý” názor, ale k ničemu není.

  17. Eolin napsal/a,

    Červen 10, 2008 v 6:14

    Mimochodem, pozvat na podobný seminář své rodiče, jejich názory by vypadali asi stejně…

  18. martin napsal/a,

    Červen 10, 2008 v 10:03

    Přecejen se vložím do tématu, ač jsem to neměl v úmyslu. ač si my¨slím, že ve většině případech jde o “amulet” a “zářiče” o kšunty, s tímto tématem by jistě nejlépe posloužila díla Fr. Bardona, který to nejlépe poznal a popsal. o díle pana Vesého pouze vím, že je tam všechno! Kefer a Lasenic opravdu hadr…
    a Codi, trochu jsem tě podcenil. Jseš přecejen všehochuť, tak případně pokud něco, beru spět.

  19. Robert G. CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červenec 21, 2008 v 12:11

    Vzkaz pro pana Martina Kováče:

    Vážený pane Kováč,

    nevím, zda-li si ještě budete pamatovat mé jméno, stejně tak nevím, zda-li je tato adresa, kterou jsem našel na Internetu správná, přesto, řekl jsem si, že to zkusím. Jmenuji se Robert G., členem Univerzalie jsem se stal na konci devadesátých let. Potom jsem hodně cestoval (žil jsem v Japonsku, Indii apod.), abych se nakonec vrátil zpět. Teď bych se opět rád zapojil do vašich aktivit apod. Prosím, bude to ještě možné? Předem Vám děkuji za odpověď.

    Pěkný den,

    Robert G.

  20. Martin Kováč napsal/a,

    Červenec 23, 2008 v 14:25

    Vzkaz (mi) došel. Odpověď je v poště.

  21. Avanax CZECH REPUBLIC napsal/a,

    Červenec 30, 2008 v 15:53

    Rád bych také napsal, že souhlasím s panem Kováčem.

    Pokud vlezu na přednášku o Sociolingvistické situaci v Galicii a pak jsem tam znuděný, jsem trouba já a ne přednášející. Proč to ještě publikovat?

    Připadá mi zbytečný tento “utajeně nenápadný” boj mezi Univerzálií a “přáteli Horev klubu”. Tohle je něco, co opravdu naše esoterní scéna nepotřebuje. Myslím, že nehledě na fakta, bychom si měli držet nadnesený odstup a profesionální přístup, minimálně ve veřejném vystupování a vzájemném komentování naší společné práce.

Zanechte komentář